Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autobazary: Stáčení tachometrů stojí Čechy 10 mld. korun ročně

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
Češi kvůli stáčení tachometrů ročně zaplatí za ojeté vozy přibližně o deset miliard korun navíc. V tuzemsku má tachometr stočený 38 procent prodávaných ojetin. Uvedla to Asociace obchodníků ojetými automobily.

Od pondělí začne platit novela zákona, která poprvé jasně označuje stáčení za nelegální pod pokutou 500.000 korun.

"Největší nástrahou je dovoz ze zahraničí. Typická úvaha, že ojetý vůz z Německa je kvalitní, kulhá už v samotné definici německého původu. Více než 35 procent vozů, které deklarují DE původ, ve skutečnosti pochází z Itálie a Francie. Navíc jsou stočené a přihlášené do německé evidence pouze proto, aby při vývozu na východ mohl prodávající deklarovat německý původ, který zvyšuje u kupujících kredit," uvedl předseda asociace Jiří Grund.

Stáčení tachometrů má podle generální ředitelky AAA Auto Karolíny Topolové devastující vliv na důvěryhodnost trhu ojetin a vytahuje peníze z kapes spotřebitelů. "Pokud nevíte, kolik má vůz skutečně najeto, věnujete mu úplně jinou, zpravidla nevyhovující servisní péči. Vůz pak může ohrozit bezpečnost vaši i ostatních účastníků silničního provozu. Pokud se následně zjistí manipulace s tachometrem, prodáte ho se ztrátou. Doufám, že zákaz stáčení toto riziko alespoň u aut s tuzemským původem sníží. U dovozových ojetin však problém zůstává dál," dodala Topolová.

Češi ročně nakoupí 750.000 ojetin. Průměrná cena byla loni 220.000 Kč. Vozidla jsou průměrně stočena o 63.500 km dolů. Průměrné navýšení ceny ojetiny v důsledku stočení tachometru představovalo 35.000 Kč.

Opravdu účinným řešením nelegálních úprav tachometrů bude podle odborníků až zavedení národní databáze najetých kilometrů podle vzoru belgického Car Passu. Tomu povinně posílají údaje tisíce firem, které přicházejí do styku s automobily, od prodejců přes servisy až k obchodníkům s ojetými auty a asistenční služby.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
1. 10. 2018 15:17
Díky bohu
Díky bohu, že tu máme alespoň ta Áčka, která se stáčením bojují. Já od nich mám passata b6 a tacháč seděl dle servisky a ta pak dle autorizovaného servisu. Takže pokud chcete kvalitní auto, tak asi jedině od nich, alespoň taková je má zkušenost :-)
30. 9. 2018 19:17
Re: AutoESA
A tím musím souhlasit, v AAA je to obdobné. Zkusili jste však reklamovat auto v malém bazaru?
30. 9. 2018 15:00
Re: Po delší době ...
Myslím si, že i v zahraničí se dá koupit kvalitní vůz, stejně jako v ČR. Mám dvě auta z AutoPointu, což je bazar AutoPalace Praha.
Avatar - Lumix56
30. 9. 2018 13:19
AutoESA
V tomto bazaru si běžně zakoupíte soubor náhradních dílů na který nemáte žádnou záruku i když je ten soubor (říkejme mu zkráceně AUTO) po STK. A pokud jim jej chcete hodit na hlavu a odstoupit od smlouvy tak se Vám vysmějí, protože jste jim podepsal že kupujete vůz kategorie D. Používají praktiky podobné prodejcům predražených vysavačů, dek, nádobí a jiných zázračných věcí. Nevěříte? Tak se podívejte do smluv co jste jim podepsali.
30. 9. 2018 10:13
Re: AAA
Potkal jsem uz nekolik byvalych zamestnancu AAA a vsichni se shodli na tom, ze reci o nekalych praktikach v AAA jsou blaboly, tech aut tam projde tolik a vydelaji na nich tolik, ze to nemaji zapotrebi. Nadruhou stranu je to autobazar a prodavaji ojeta auta a to je vzdy risk. Stejne tak jejich vykup neni 100% a nejaky vrak se jim tam dostane, to ale neni umysl, jen lajdactvi nizerne placeneho vykupniho technika.