14.9. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ferrari Portofino poprvé naživo: Nástupce Californie konečně zhubnul

Ferrari Portofino poprvé naživo: Nástupce Californie konečně zhubnul
 

Maranellské kupé-kabrio California vždy vypadalo poněkud baculatě. Jeho nástupce však zašel do posilovny, aby nabral trochu svalů a zhubnul. Výsledek vypadá hodně dobře!

Automobilka Ferrari překvapila, když krátce před frankfurtským autosalonem oznámila, že na něj přiveze nástupce svého nejmenšího modelu California. Novinka se jmenuje podle městečka na italském pobřeží Portofino a přestože si zachovala koncepci kupé-kabrioletu, proti předchůdci se hodně změnila.

Zatímco California a její modernizovaná verze California T vypadala vždy docela mile, její nástupce zašel do posilovny, aby nabral trochu svalů. Výsledkem je mnohem agresivněji působící automobil, který si nezadá s většími modely z Maranella. Na ty 4.586mm dlouhý model odkazuje i svými designérskými detaily, konkrétně protažené světlomety jsou jasným odkazem na 812 Superfast.

Video

Návštěva posilovny je vidět i na zadních partiích. Jestliže California byla zezadu baculatá, designérům se u ní zkrátka nepovedlo dobře zamaskovat velkou záď nutnou pro ukrytí mechanismu pevné skládací střechy, Portofino vypadá mnohem hubeněji, byť masa plechů tu zůstává stále poměrně velká. Nešlo by jí třeba rozbít zdvojenými zadními svítilnami? Agresivně tvarovaný difusor nicméně navazuje na přední partie a vypadá také hodně drsňácky.

A ono je Portofino hubenější nejen opticky, ale i co se skutečně týká hmotnosti. Oproti Californii T je o 80 kilogramů lehčí, což se podařilo díky novým výrobním metodám jiné kombinaci materiálů. Přepracován byl s ohledem na snížení váhy i mechanismus střechy, komponenty elektronického systému, stejně jako prvky v interiéru – třeba sedačky. Jak se šetřila hmotnost, si všimnete i na velice tenkých stínítkách. Odlehčování každopádně nemělo vliv na tuhost karoserie, ta se dokonce mezigeneračně zvýšila o 35 %.

AUTOSALON FRANKFURT 2017 NA AUTO.CZ

To interiér s konfigurací 2+2 parádně kombinuje tvary klasických italských sporťáků s moderní technikou. Není pochyb, že sedíte ve Ferrari, a to přestože tu je doslova záplava displejů. Hned dva v kapličce přístrojů doplňují centrálně umístěný analogový otáčkoměr, další může být za příplatek před spolujezdcem po vzoru dalších modelů značky, aby věděl, jakou rychlostí se právě jede a kolik otáček motor točí. A nemůže tu chybět ani dotyková obrazovka multimediálního systému v centrálním panelu. Ta má úhlopříčku 10,25“ a velice jasný obraz díky skvělému rozlišení. Jen ty reakce na pokyn u vystaveného kousku neodpovídaly rychlosti koníka z Maranella, jako spíše tempu Itala při polední pauze.

Před řidičem se pak nachází doslova přetlačítkovaný volant, který se už stal poznávacím znakem vozů z Maranella. Najdete na něm všechny podstatné ovladače, a to nejen startovací tlačítko či přepínač jízdních režimů, ale také ovladače stíračů nebo směrových světel. Volantu s dole zploštělým věncem pak nechybí ani obří „pádla“ pro manuální řazení sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Překvapivá premiéra: Ferrari odhaluje krásné Portofino, vylepšeného nástupce Californie T

Sedadla, za příplatek nastavitelná v 18 směrech parádně obejmou tělo, a tak se za volantem okamžitě těšíte, až Portofino proženete na klikatých silničkách. Použitá kůže je pak sice parádní, doplňují ji však lacinější plasty, které poněkud kazí celkový dojem. Zadní sedačky jsou nicméně ryzí nouzovka, jsou tu sice bezpečnostní pásy, hlavové opěrky ale chybí, stejně jako sebemenší prostor pro nohy.

Na výstavišti jsme nakoukli i do zavazadelníku Portofina. Díky obřímu víku je skvěle přístupný, tedy pokud je střecha právě nasazena, komplikované tvarování v kombinaci s omezeným prostorem (udávaný objem je 292 litrů) ale znamená, že toho sem moc nenaložíte. Kdo by to ale s tímhle s osmiválcovým vozem o výkonu 441 kW řešil, smířit se s tím, že na víkend ve dvou prostě pojedete nalehko není taková oběť...

Spolupracujeme s TipCars.com
Nezdražují jen byty, nahoru letí i ceny chat a chalup, zejména v Posázaví Nezdražují jen byty, nahoru letí i ceny chat a chalup, zejména v Posázaví

Ceny chat a chalup v Česku v posledních letech rostou,…

Brabec: Vládnout bez ČSSD? Plán B nemáme Brabec: Vládnout bez ČSSD? Plán B nemáme

Hnutí ANO nepřipravuje žádný plán B pro případ, že by…

 
 












Blesk.cz

Inferno v obřím německém zábavním parku. Plameny šlehaly 15 metrů vysoko

Inferno v obřím německém zábavním parku. Plameny…

Velký požár vypukl v sobotu v největším německém zábavním parku poblíž města Rust, jeho plameny sahaly až do…

Nedožité 90. narozeniny Jiřiny Švorcové (†83): Tajemství její vily!

Nedožité 90. narozeniny Jiřiny Švorcové (†83):…

Jako »žena za pultem« bydlela v obyčejném činžáku. Ve skutečnosti Jiřina Švorcová (†83) žila v přepychové vile v…

 

iSport.cz

Plzeň míří v LM do čtvrtého koše, Slavia může dostat Benfiku nebo Ajax

Plzeň míří v LM do čtvrtého koše, Slavia může dostat…

Fotbalisté Plzně budou 30. srpna při losování základních skupin Ligy mistrů s největší pravděpodobností nasazeni…

Ronaldo po finále šokoval. Naznačil odchod z Realu stejně jako hrdina Bale

Ronaldo po finále šokoval. Naznačil odchod z Realu…

Všechny oslavné konfety po triumfu v Lize mistrů ještě nespadly na zem a v médiích už se začalo spekulovat, zda…

 

Reflex.cz

Dva muži, granát a atentát, který psal dějiny. Bez Heydrichovy smrti by Československo zaniklo

Dva muži, granát a atentát, který psal dějiny. Bez…

Dva muži, samopal stengun, bomba a auto s třetím nejmocnějším nacistou říše – tak vypadalo ráno 27. května 1942…

V květnu 1918 Němci zahnali spojence až k Remeši a vyděsili Paříž. Proč to nerozhodlo světovou válku?

V květnu 1918 Němci zahnali spojence až k Remeši a…

Ani operačně strategické nezdary pikardské a flanderské ofenzívy neodradily německé velení od snahy zasadit…