14.9. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ferrari Portofino poprvé naživo: Nástupce Californie konečně zhubnul

Ferrari Portofino poprvé naživo: Nástupce Californie konečně zhubnul
 

Maranellské kupé-kabrio California vždy vypadalo poněkud baculatě. Jeho nástupce však zašel do posilovny, aby nabral trochu svalů a zhubnul. Výsledek vypadá hodně dobře!

Automobilka Ferrari překvapila, když krátce před frankfurtským autosalonem oznámila, že na něj přiveze nástupce svého nejmenšího modelu California. Novinka se jmenuje podle městečka na italském pobřeží Portofino a přestože si zachovala koncepci kupé-kabrioletu, proti předchůdci se hodně změnila.

Zatímco California a její modernizovaná verze California T vypadala vždy docela mile, její nástupce zašel do posilovny, aby nabral trochu svalů. Výsledkem je mnohem agresivněji působící automobil, který si nezadá s většími modely z Maranella. Na ty 4.586mm dlouhý model odkazuje i svými designérskými detaily, konkrétně protažené světlomety jsou jasným odkazem na 812 Superfast.

Video

Návštěva posilovny je vidět i na zadních partiích. Jestliže California byla zezadu baculatá, designérům se u ní zkrátka nepovedlo dobře zamaskovat velkou záď nutnou pro ukrytí mechanismu pevné skládací střechy, Portofino vypadá mnohem hubeněji, byť masa plechů tu zůstává stále poměrně velká. Nešlo by jí třeba rozbít zdvojenými zadními svítilnami? Agresivně tvarovaný difusor nicméně navazuje na přední partie a vypadá také hodně drsňácky.

A ono je Portofino hubenější nejen opticky, ale i co se skutečně týká hmotnosti. Oproti Californii T je o 80 kilogramů lehčí, což se podařilo díky novým výrobním metodám jiné kombinaci materiálů. Přepracován byl s ohledem na snížení váhy i mechanismus střechy, komponenty elektronického systému, stejně jako prvky v interiéru – třeba sedačky. Jak se šetřila hmotnost, si všimnete i na velice tenkých stínítkách. Odlehčování každopádně nemělo vliv na tuhost karoserie, ta se dokonce mezigeneračně zvýšila o 35 %.

AUTOSALON FRANKFURT 2017 NA AUTO.CZ

To interiér s konfigurací 2+2 parádně kombinuje tvary klasických italských sporťáků s moderní technikou. Není pochyb, že sedíte ve Ferrari, a to přestože tu je doslova záplava displejů. Hned dva v kapličce přístrojů doplňují centrálně umístěný analogový otáčkoměr, další může být za příplatek před spolujezdcem po vzoru dalších modelů značky, aby věděl, jakou rychlostí se právě jede a kolik otáček motor točí. A nemůže tu chybět ani dotyková obrazovka multimediálního systému v centrálním panelu. Ta má úhlopříčku 10,25“ a velice jasný obraz díky skvělému rozlišení. Jen ty reakce na pokyn u vystaveného kousku neodpovídaly rychlosti koníka z Maranella, jako spíše tempu Itala při polední pauze.

Před řidičem se pak nachází doslova přetlačítkovaný volant, který se už stal poznávacím znakem vozů z Maranella. Najdete na něm všechny podstatné ovladače, a to nejen startovací tlačítko či přepínač jízdních režimů, ale také ovladače stíračů nebo směrových světel. Volantu s dole zploštělým věncem pak nechybí ani obří „pádla“ pro manuální řazení sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Překvapivá premiéra: Ferrari odhaluje krásné Portofino, vylepšeného nástupce Californie T

Sedadla, za příplatek nastavitelná v 18 směrech parádně obejmou tělo, a tak se za volantem okamžitě těšíte, až Portofino proženete na klikatých silničkách. Použitá kůže je pak sice parádní, doplňují ji však lacinější plasty, které poněkud kazí celkový dojem. Zadní sedačky jsou nicméně ryzí nouzovka, jsou tu sice bezpečnostní pásy, hlavové opěrky ale chybí, stejně jako sebemenší prostor pro nohy.

Na výstavišti jsme nakoukli i do zavazadelníku Portofina. Díky obřímu víku je skvěle přístupný, tedy pokud je střecha právě nasazena, komplikované tvarování v kombinaci s omezeným prostorem (udávaný objem je 292 litrů) ale znamená, že toho sem moc nenaložíte. Kdo by to ale s tímhle s osmiválcovým vozem o výkonu 441 kW řešil, smířit se s tím, že na víkend ve dvou prostě pojedete nalehko není taková oběť...

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská unie uvalí cla na dovoz čínských elektrokol Evropská unie uvalí cla na dovoz čínských elektrokol

Evropská unie zavede od čtvrtka cla na dovoz veškerých…

Daňoví poradci a advokáti se bojí o profesní mlčenlivost Daňoví poradci a advokáti se bojí o profesní mlčenlivost

Evropská unie stupňuje boj proti daňové optimalizaci ze…

Na obchodních válkách nakonec tratí všichni, varuje Zeman Na obchodních válkách nakonec tratí všichni, varuje Zeman

Jakákoli obchodní válka podle prezidenta Miloše Zemana…

Pirát Bartoš: Udělali jsme chyby, dostali za uši a poučili se z toho Pirát Bartoš: Udělali jsme chyby, dostali za uši a poučili se z toho

Předseda Pirátů Ivan Bartoš v rozhovoru s Pavlem Štruncem…

 
 












Blesk.cz

Slavná zpěvačka skončila na psychiatrii! Deprese a myšlenky na smrt

Slavná zpěvačka skončila na psychiatrii! Deprese a…

Krása, talent, peníze, úspěch, nic z toho jí nechybí. Přesto se zpěvačka skupiny Destiny’s Child Michelle…

Slováček opustil Gelemovou! Po romantice v Itálii dal přednost rodině a dětem!

Slováček opustil Gelemovou! Po romantice v Itálii…

Tak to bude pořádně horké léto! Poté, co Felix Slováček (75) se svou milenkou Lucií Gelemovou (35) absolvoval…

 

iSport.cz

Zvýšili jsme potenciál Bohemians, tvrdí Hašek. Špekáčky střídá svíčková

Zvýšili jsme potenciál Bohemians, tvrdí Hašek.…

V minulé sezoně patřili k největším senzacím ligy – a v té následující? Bohemians mění ambice: místo obvyklé…

V Anglii se mluví o Čechově návratu: Jak to vypadá se zájmem Chelsea?

V Anglii se mluví o Čechově návratu: Jak to vypadá…

V Chelsea strávil Petr Čech většinu své kariéry a během jedenácti sezon se stal klubovou legendou. V roce 2015…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…