Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari California oficiálně představeno

Aleš Dragoun
Diskuze (29)
Včera, ve čtvrtek 18. září 2008, italská automobilka Ferrari oficiálně představila model California, a to jak živě v Maranellu, tak i na svých oficiálních internetových stránkách.

Pochopitelně, širší veřejnost se s novým modelem slavné automobilky se vzpínajícím se koněm ve znaku blíže seznámí na autosalonu v Paříži. Ten začíná za dva týdny.

Oficiální snímky nového modelu jsou venku sice již od května, ale prezentace se až doteď omezovala pouze na internet. Ferrari všechny novináře i laiky postupně připravovalo. Těsně po půlnoci 18. září na firemní web umístilo video, kde kamera zabírala pouze silnici za zvuků techna, aby se poté v záběru objevil.... vůz s typovým označením California, ideový nástupce slavného 250 GT, za jehož volantem seděl Michael Schumacher.

Co maranellský výrobce od nového modelu očekává? Vozy Ferrari zatím nebyly příliš vhodné pro každodenní ježdění a nová California má tuto skutečnost změnit. Samozřejmě, představitelé automobilky očekávají i rozšíření klientely. Ferrari také potřebuje zvýšit prodeje, ovšem převážně rudé vozy se určitě nestanou masovou záležitostí. V dnešní době vysokých cen ropy a nejisté ekonomické situaci za oceánem se jinak nad vodou udržet nelze, i když jste součástí mamutího koncernu. Problémy Fiatu jsou ještě v živé paměti.

Předpoklady k vyšším číslům a přilákání nových zákazníků California rozhodně má. První kupé-kabrio z Maranella chce být nejen sportovním, ale i praktickým autem. Stále je jen pro dva, zadní sedadla se nedají nazvat ani nouzovými, ale o to v tomhle případě nejde. Na prvním místě byl vždy motor a ten je zbrusu nový – vidlicový osmiválec o objemu rovných 4,3 litru skrývá 460 plnokrevníků (343 kW) a potravudo válců dodává přímé vstřikování.

Ekologie začíná nabírat na důležitosti i v prestižní automobilové kategorii, kde se na nějaký ten litr spáleného paliva dosud moc nehledělo. Konstruktérům se podařilo snížit spotřebu o 30 % a emise CO2 dosahují hodnoty 305 g/km. Výkon přenáší nová sedmistupňová dvouspojková převodovka se čtyřmi možnostmi nastavení. Své místo našla u zadní nápravy, opět bylo tedy použito uspořádání Transaxle. Své místo ve voze našla i kontrola trakce, vyvíjená Scuderii Ferrari ve formuli 1 a aktivní podvozek s adaptivními tlumiči systému MRC (Magnetic Ride Control).

Prakticky každé současné Ferrari patří mezi supersporty. Nová California samozřejmě není žádným ultimativním automobilem, použitelným jen na závodním okruhu při Ferrari Track Days, ale z nuly na stovku vystřelí za méně než 4 s.

První majitelé se svých vozů dočkají na začátku příštího roku a zaplatí za ně minimálně zhruba 190.000 dolarů.

Videoprezentace nového modelu je k vidění na jeho oficiálních stránkách www.ferraricalifornia.com.

Aleš Dragoun
Diskuze (29)

Doporučujeme

17. 11. 2009 02:04
pilot
Už jasně vidím pilota formule Passat nebo Octavia kombi jak se snaží předjet tento vůz. :-)
21. 9. 2008 22:22
Re: Nemůžu si pomoct...
Taky si nemůžu zvyknout, chrom, otevřená a obrácená kulisa....kde jsou ty časy?
21. 9. 2008 00:06
Re: California dreaming
355 je moc pěkné, ale 288GTO, no, TO je pro mě Ferrari s velkým F.
Avatar - skejpa
20. 9. 2008 15:09
Re: Exteriér jedna mínus
ale notak, nedelej blbyho. napriklad vnitrek galarda nebo murcielaga je nadhernej a nepusobi jako by na to ta kuze byla naplacana. ani zadny dosavadni ferrari nemelo interier vylozene osklivej. ale jak je videt, vsechno je jednou poprve...
20. 9. 2008 13:40
Re: Exteriér jedna mínus
A ako inak by si to tou kožou obšil? Veď poraď. Koža vždy vyzrá trochu inak ako plast...