Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 s Touring Package je vlk v rouše beránka

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Porsche se opět zahledělo do minulosti a to do té nedávné i poměrně dávné a výsledkem je přímý nástupce limitované edice 911 R z loňského roku, který však připomíná a slavnou klasiku 911 Carrera 2,7 RS z let sedmdesátých.

Mezi premiéry letošního autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se zařadilo Porsche 911 GT3 s Touring Package, které odhaluje, že šéf výzkumného a vývojového centra automobilky Michael Steiner v nedávném rozhovoru o nástupci modelu 911 R pro britský magazín Autocar nakonec nemluvil o nijak vzdálené budoucnosti, ale o současnosti.

Porsche 911 GT3 s Touring Package jde tedy cestou, kterou v loňském roce vyšlapala tolik obdivovaná limitované edice 911 R, jejíž ceny nyní díky spekulantům a sběratelům stoupají do stratosférických výšek. Zároveň s ním automobilka oživuje označení Touring, které bylo v souvislosti s výbavou využito v první polovině sedmdesátých let u modelu 911 Carrera 2,7 RS.

Novinka již svým jménem dává jasně najevo, že jejím základem je model 911 GT3, což znamená, že v jeho zádi je uložen atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 litru s nejvyšším výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 460 N.m. Touring Package pak mimo jiné znamená, že takto označená 911 GT3 nemůže mít jinou než manuální převodovku.

S výchozím 911 GT3 sdílí vedle svého motoru i podvozek, což znamená, že disponuje Porsche Active Suspension Management (PASM), elektromechanickým řízením zadní nápravy a standardem jsou zde i 20palcová kovaná kola obutá do pneumatik o rozměrech 245/35 ZR 20 vpředu a 305/30 ZR 20 vzadu.

Porsche 911 GT3 s Touring Package má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 s, což stejný čas jako u výchozí 911 GT3 s manuální převodovkou, zatímco maximální rychlost klesla z 320 km/h na 316 km/h.

Mnohem více pozornosti než technika může tato devětsetjedenáctka přitahovat díky svému vzhledu a to i přesto, že se od standardního modelu 911 GT3 díky Touring Package liší vlastně jen výměnou velkého zadního křídla za kapotu ze standardní verze Carrera s aktivním výsuvným spoilerem.

Interiér pak sází na klasickou sportovní eleganci v podobě černé kůže v kombinaci s Alcantarou, jemnou tkaninou a prvky z leštěného hliníku.

Porsche 911 GT3 s Touring Package lze podle materiálů automobilky již nyní objednávat a jeho základní cena je stanovena na 152.416 euro včetně DPH (zhruba 4.000.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - white label
13. 9. 2017 16:50
Re: rozumné rozhodnutí
Souhlas, v galerii chybí nějaká fotka se zvednutým zadním spojlerem.
13. 9. 2017 07:28
Re: rozumné rozhodnutí
Také se na to dá dívat tak, že plní, co slíbili. Řekli, že takových aut bude víc, pokud bude zájem. A zájem očividně byl. Jsem rád, že nezapomněli na ty, kdo sice mají rádi techniku GT3, ale přeci jen preferují uhlazenější tvary Carrery. Limitovaná edice byla slabá náplast.

R sice může být exkluzivní, ale osobně si nemyslím, že tímhle krokem pomohli jejich hodnotě. Kdybych toužil po R, tak bych hned jásal a šel objednat tohle. Nakonec, Preuninger ani nemá rád sběratele, kteří těmi auty nejezdí. R bylo vyrobené pro nadšence, puristy, ne pro spekulanty. Jemu na nějaké exkluzivitě záležet nebude.

Myslím si, že se ekonomům víc líbila myšlenka dělat GT3 s jedinou převodovkou. Ne, ne, za tímhle podle mne stojí nadšenci, kteří by taková auta rádi dělali, ale musí myslet na obchodní výsledky. Ostatně, sám Preuninger má R. Umím si představit, že je tenhle balíček inspirovaný úspěchem R, ale spíš bych řekl, že R pomohlo zavřít ústa ekonomům a GT oddělení rozvázat ruce. Ekonom by asi ani nebyl nadšený z toho, že balíček Touring nic nestojí.
Avatar - lexi
12. 9. 2017 21:02
info
[odkaz]
Avatar - lexi
12. 9. 2017 20:59
rozumné rozhodnutí
Tohle rozšíření řady GT3 vidím jako velmi rozumné rozhodnutí jak vydělat na popularitě 911 R a zároveň ji ponechat punc exkluzivity. Nic jiného za tím není, protože firmu teď řídí krom nadšenců do aut, také ekonomové a manažeři, kteří se zajímají hlavně o čísla.. . Ale proč ne. Jen to dilema jestli s křídlem nebo bez, není snadné se rozhodnout....asi s křídlem..ať jsou ty peníze vidět.
Avatar - Brumbal
12. 9. 2017 20:36
Re: 911 GT3 dokonalost
Jasne klasicka 911 Carrera je bez kridla, stejne jak puvodni brouk. Velke zadni otvory v blatnicich ma i GT3 RS ale to kridlo v provozu vypada extremne, jako cele auto. Pekna rozplacla kridla patrila vzdy k sportovnim rysum 911, treba v 70. letech RS 2.7 nebo pozdeji v ruznych verzi Turba. Nyni Turbo ma fadni kridlo ve tvaru zehliciho prkna. Za me kridlo v 911 GT3 je tvarove krasne a rozmerove neprehnane k charakteru modelu.