Audi Aicon: Luxusní fastback bez volantu a pedálů

 

Audi ukazuje ve Frankfurtu vizi možná nepříliš vzdálené autonomní budoucnosti. Nebo bude trvat několik dekád, než nás taková auta začnou vozit?

Aicon představuje jednu z překvapivých novinek čtyř kruhů, potažmo koncernu Volkswagen na IAA. Automobilka z Ingolstadtu na něm demonstruje svou technickou vyspělost a ukazuje svět zítřka, předpokládá plynulejší a méně hektický provoz i při dálničních rychlostech kolem 130 km/h. Samozřejmě nejdříve musejí přijít samořiditelná auta – a stříbrný futurista právě takovým je.

Čtyřdveřový sedan, či spíše fastback tedy logicky postrádá volant i pedály a jde, to není žádní div, o elektromobil. V zádi ovšem výklopnou stěnu budeme hledat marně. Auto nemá B-sloupek, dveře se otevírají proti sobě. Podobnou čelní partii dostanou i sériová elektrická audi. V aktuální variaci na single-frame masku jsou umístěna světla. Tedy vlastně až šest stovek trojúhelníkových pixelových segmentů na digitálním povrchu, konvenční techniku koncept postrádá, protože ji prostě nepotřebuje. To samé platí také o zadní části. Přední segmenty segmenty jako oči, svítí dle potřeby a dokonce navazují „kontakt“ s chodci a ostatními účastníky silničního provozu, také jim dávají na vědomí, kdy vůz zrychluje a naopak. Projektorové moduly snímají silnici i dění okolo a mohou vše promítat dovnitř posádce. Když auto opouští, svítí jí na cestu minidron. Samozřejmě nechybějí lasery a snímače, které se starají o jízdu.

Video

Srdce celého vozu, tedy čtveřice elektromotorů je umístěna po dvou u náprav, každý pohání jedno kolo. Aicon je tak vlastně elektrickým quattrem bez mechanických převodů. Stačí mu celkových 260 kW a 550 N.m. Že nikam nedojede? Omyl, měl by na jedno nabití urazit 700-800 km. To už je srovnatelné s konvenčními auty, do jejichž nádrží tankujeme fosilní paliva... Používá totiž pevné polovodičové baterie místo lithium-iontových, nacházejí se pod podlahou. Na 80 % kapacity se při využití vysokonapěťového (až 800V) systému naplní za méně než půlhodinu. Existuje i možnost indukčního dobíjení, Aicon si na patřičná místa umí dojet sám, nepotřebuje lidskou asistenci. Samozřejmostí je doplňování akumulátorů při jízdě, kotoučové brzdy umějí rekuperovat. Navíc je nenajdeme za koly, nýbrž až u pohonného ústrojí. Odpadá tedy chlazení vzduchem, nežádoucí turbulence a snižují se neodpružené hmoty.

Zajímavé je uspořádání interiéru 2+2. Proč? No protože futuristická studie je v první řadě luxusní limuzínou, vždyť měří na délku 5444 mm, je neuvěřitelných 2100 mm široká a 1506 mm vysoká. Přitom vypadá hodně sportovně... Impozantní je i rozvor náprav 3470 mm, vždyť některé minivozy měří ještě méně, ostatně i nejdelší nová A8 má přece vzdálenost mezi nápravami o 240 mm kratší. Aktivní podvozek sestává z pneumatických jednotek nahrazujících pružiny i tlumiče, elektrické akutátory na všech čtyřech kolech navíc zamezují pohybům karoserie. Šestadvacetipalcová kola na žádném sériovém voze neuvidíte, jsou umístěna co nejdále v rozích. A natáčejí se všechna, takže i tak dlouhému autu stačí jen 8,5 m ke změně směru jízdy na opačnou stranu, koráb disponuje agilitou potřebnou ve městech... Mechanické komponenty řízení zde budeme hledat marně. Zavazadelníky vpředu a vzadu mají celkový objem 660 l, další odkládací plochy na drobnosti jsou uvnitř.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Prosklená kabina s LED osvětlením připomíná uvnitř první třídu v letadlech. Sklo umí měnit intenzitu svého zatmavení v závislosti na slunečním záření. Kromě volantu a pedálů chybí palubní deska v podobě, jak ji dnes známe, o všech ovladačích a tlačítkách nemluvě. Pod člením sklem se nachází jediná velká obrazovka informačního systému. Ten lze ovládat dotykovými plochami na dveřích, hlasem a pohledy, ale také z virtuálního obrazu v horní části čelního skla. Elektronický asistent pozná pasažéra podle jeho chytrého telefonu a aktivuje všechna jeho nastavení včetně klimatizace, čeká pak jen na to, až zadá cíl cesty do navigace, případně sám předvídá, co chce udělat.

Zadní lavice je sice komfortní, ale spíše nouzová, oba přední pasažéři mohou posouvat svoje jinak plně nastavitelné a extrémně pohodlné sedačky až o půl metru. Ty nepoužívají běžné kolejnice, nýbrž platformu krytou kobercem s variabilní výškou, takže si lze opřít i nohy. Ani jeden z cestujících přece nemusí věnovat pozornost tomu, co se děje na silnici, o to se stará elektronika. Může relaxovat, surfovat po webu, poslouchat hudbu a sledovat filmy. Sedadla se také natáčejí až o 15 stupňů. Snad není nutné dodávat, že nejsou přítomny ani zádržné systémy. S nehodou se prostě nepočítá...

Je tohle budoucnost automobilismu? Možná už nepříliš vzdálená. Díky pokroku v technice vlastně leckdy ani dnes na dálnicích není třeba sáhnout na volant. Jen musí všechno fungovat do puntíku a změnit se legislativa. Zatím přece nemůžeme sedět uvnitř bez připoutání bezpečnostními pásy...

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Uber zavede v Británii povinné přestávky pro řidiče Uber zavede v Británii povinné přestávky pro řidiče

Alternativní taxislužba Uber zavede v Británii povinné…

Česko hraje o pověst extrémně důvěryhodné země. Letos splatí rekordní dluh Česko hraje o pověst extrémně důvěryhodné země. Letos splatí rekordní dluh

Náklady na refinancování starých půjček stále porostou.

Zápisník Jana Vávry: Slevy na bitcoin Zápisník Jana Vávry: Slevy na bitcoin

Světem kryptoměn zase jednou zahýbal cenový výplach. U…

Banky stále zdražují. Průměrná sazba u hypoték v prosinci stoupla Banky stále zdražují. Průměrná sazba u hypoték v prosinci stoupla

Průměrná úroková sazba hypoték loni v prosinci stoupla na…

 
Zdroj: Audi

Štítky Audi Elektromobil Frankfurt 2017 Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 





 
Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Dnes 08:00

Mezi nejdůležitější novinky letošního Severoamerického autosalonu patří Mercedes-Benz G nebo Ford Mustang Bullitt. V Detroitu ale nechybí ani Číňané.




Blesk.cz

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali ztrátu, Kolomý šel na bok

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali…

První argentinská etapa jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar se příliš nevydařila nejlepším českým jezdcům v…

 

Reflex.cz

Druhé kolo voleb v kostce: Kurzy na vítěze, profily kandidátů, voličský průkaz a koho podpořili poražení kandidáti

Druhé kolo voleb v kostce: Kurzy na vítěze, profily…

Drahoš versus Zeman. Takové je druhé kolo prezidentských voleb. Jak jejich šance vidí sázkové kanceláře a…

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a zkuste trek v Prokletých horách

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a…

Albánie má posledních několik desetiletí špatnou pověst. A drsná krajina severu země nese nelichotivé…