Audi Aicon: Luxusní fastback bez volantu a pedálů

 

Audi ukazuje ve Frankfurtu vizi možná nepříliš vzdálené autonomní budoucnosti. Nebo bude trvat několik dekád, než nás taková auta začnou vozit?

Aicon představuje jednu z překvapivých novinek čtyř kruhů, potažmo koncernu Volkswagen na IAA. Automobilka z Ingolstadtu na něm demonstruje svou technickou vyspělost a ukazuje svět zítřka, předpokládá plynulejší a méně hektický provoz i při dálničních rychlostech kolem 130 km/h. Samozřejmě nejdříve musejí přijít samořiditelná auta – a stříbrný futurista právě takovým je.

Čtyřdveřový sedan, či spíše fastback tedy logicky postrádá volant i pedály a jde, to není žádní div, o elektromobil. V zádi ovšem výklopnou stěnu budeme hledat marně. Auto nemá B-sloupek, dveře se otevírají proti sobě. Podobnou čelní partii dostanou i sériová elektrická audi. V aktuální variaci na single-frame masku jsou umístěna světla. Tedy vlastně až šest stovek trojúhelníkových pixelových segmentů na digitálním povrchu, konvenční techniku koncept postrádá, protože ji prostě nepotřebuje. To samé platí také o zadní části. Přední segmenty segmenty jako oči, svítí dle potřeby a dokonce navazují „kontakt“ s chodci a ostatními účastníky silničního provozu, také jim dávají na vědomí, kdy vůz zrychluje a naopak. Projektorové moduly snímají silnici i dění okolo a mohou vše promítat dovnitř posádce. Když auto opouští, svítí jí na cestu minidron. Samozřejmě nechybějí lasery a snímače, které se starají o jízdu.

Video

Srdce celého vozu, tedy čtveřice elektromotorů je umístěna po dvou u náprav, každý pohání jedno kolo. Aicon je tak vlastně elektrickým quattrem bez mechanických převodů. Stačí mu celkových 260 kW a 550 N.m. Že nikam nedojede? Omyl, měl by na jedno nabití urazit 700-800 km. To už je srovnatelné s konvenčními auty, do jejichž nádrží tankujeme fosilní paliva... Používá totiž pevné polovodičové baterie místo lithium-iontových, nacházejí se pod podlahou. Na 80 % kapacity se při využití vysokonapěťového (až 800V) systému naplní za méně než půlhodinu. Existuje i možnost indukčního dobíjení, Aicon si na patřičná místa umí dojet sám, nepotřebuje lidskou asistenci. Samozřejmostí je doplňování akumulátorů při jízdě, kotoučové brzdy umějí rekuperovat. Navíc je nenajdeme za koly, nýbrž až u pohonného ústrojí. Odpadá tedy chlazení vzduchem, nežádoucí turbulence a snižují se neodpružené hmoty.

Zajímavé je uspořádání interiéru 2+2. Proč? No protože futuristická studie je v první řadě luxusní limuzínou, vždyť měří na délku 5444 mm, je neuvěřitelných 2100 mm široká a 1506 mm vysoká. Přitom vypadá hodně sportovně... Impozantní je i rozvor náprav 3470 mm, vždyť některé minivozy měří ještě méně, ostatně i nejdelší nová A8 má přece vzdálenost mezi nápravami o 240 mm kratší. Aktivní podvozek sestává z pneumatických jednotek nahrazujících pružiny i tlumiče, elektrické akutátory na všech čtyřech kolech navíc zamezují pohybům karoserie. Šestadvacetipalcová kola na žádném sériovém voze neuvidíte, jsou umístěna co nejdále v rozích. A natáčejí se všechna, takže i tak dlouhému autu stačí jen 8,5 m ke změně směru jízdy na opačnou stranu, koráb disponuje agilitou potřebnou ve městech... Mechanické komponenty řízení zde budeme hledat marně. Zavazadelníky vpředu a vzadu mají celkový objem 660 l, další odkládací plochy na drobnosti jsou uvnitř.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Prosklená kabina s LED osvětlením připomíná uvnitř první třídu v letadlech. Sklo umí měnit intenzitu svého zatmavení v závislosti na slunečním záření. Kromě volantu a pedálů chybí palubní deska v podobě, jak ji dnes známe, o všech ovladačích a tlačítkách nemluvě. Pod člením sklem se nachází jediná velká obrazovka informačního systému. Ten lze ovládat dotykovými plochami na dveřích, hlasem a pohledy, ale také z virtuálního obrazu v horní části čelního skla. Elektronický asistent pozná pasažéra podle jeho chytrého telefonu a aktivuje všechna jeho nastavení včetně klimatizace, čeká pak jen na to, až zadá cíl cesty do navigace, případně sám předvídá, co chce udělat.

Zadní lavice je sice komfortní, ale spíše nouzová, oba přední pasažéři mohou posouvat svoje jinak plně nastavitelné a extrémně pohodlné sedačky až o půl metru. Ty nepoužívají běžné kolejnice, nýbrž platformu krytou kobercem s variabilní výškou, takže si lze opřít i nohy. Ani jeden z cestujících přece nemusí věnovat pozornost tomu, co se děje na silnici, o to se stará elektronika. Může relaxovat, surfovat po webu, poslouchat hudbu a sledovat filmy. Sedadla se také natáčejí až o 15 stupňů. Snad není nutné dodávat, že nejsou přítomny ani zádržné systémy. S nehodou se prostě nepočítá...

Je tohle budoucnost automobilismu? Možná už nepříliš vzdálená. Díky pokroku v technice vlastně leckdy ani dnes na dálnicích není třeba sáhnout na volant. Jen musí všechno fungovat do puntíku a změnit se legislativa. Zatím přece nemůžeme sedět uvnitř bez připoutání bezpečnostními pásy...

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

 
Zdroj: Audi

Štítky Audi Elektromobil Frankfurt 2017 Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 





 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…