Audi Aicon: Luxusní fastback bez volantu a pedálů

 

Audi ukazuje ve Frankfurtu vizi možná nepříliš vzdálené autonomní budoucnosti. Nebo bude trvat několik dekád, než nás taková auta začnou vozit?

Aicon představuje jednu z překvapivých novinek čtyř kruhů, potažmo koncernu Volkswagen na IAA. Automobilka z Ingolstadtu na něm demonstruje svou technickou vyspělost a ukazuje svět zítřka, předpokládá plynulejší a méně hektický provoz i při dálničních rychlostech kolem 130 km/h. Samozřejmě nejdříve musejí přijít samořiditelná auta – a stříbrný futurista právě takovým je.

Čtyřdveřový sedan, či spíše fastback tedy logicky postrádá volant i pedály a jde, to není žádní div, o elektromobil. V zádi ovšem výklopnou stěnu budeme hledat marně. Auto nemá B-sloupek, dveře se otevírají proti sobě. Podobnou čelní partii dostanou i sériová elektrická audi. V aktuální variaci na single-frame masku jsou umístěna světla. Tedy vlastně až šest stovek trojúhelníkových pixelových segmentů na digitálním povrchu, konvenční techniku koncept postrádá, protože ji prostě nepotřebuje. To samé platí také o zadní části. Přední segmenty segmenty jako oči, svítí dle potřeby a dokonce navazují „kontakt“ s chodci a ostatními účastníky silničního provozu, také jim dávají na vědomí, kdy vůz zrychluje a naopak. Projektorové moduly snímají silnici i dění okolo a mohou vše promítat dovnitř posádce. Když auto opouští, svítí jí na cestu minidron. Samozřejmě nechybějí lasery a snímače, které se starají o jízdu.

Video

Srdce celého vozu, tedy čtveřice elektromotorů je umístěna po dvou u náprav, každý pohání jedno kolo. Aicon je tak vlastně elektrickým quattrem bez mechanických převodů. Stačí mu celkových 260 kW a 550 N.m. Že nikam nedojede? Omyl, měl by na jedno nabití urazit 700-800 km. To už je srovnatelné s konvenčními auty, do jejichž nádrží tankujeme fosilní paliva... Používá totiž pevné polovodičové baterie místo lithium-iontových, nacházejí se pod podlahou. Na 80 % kapacity se při využití vysokonapěťového (až 800V) systému naplní za méně než půlhodinu. Existuje i možnost indukčního dobíjení, Aicon si na patřičná místa umí dojet sám, nepotřebuje lidskou asistenci. Samozřejmostí je doplňování akumulátorů při jízdě, kotoučové brzdy umějí rekuperovat. Navíc je nenajdeme za koly, nýbrž až u pohonného ústrojí. Odpadá tedy chlazení vzduchem, nežádoucí turbulence a snižují se neodpružené hmoty.

Zajímavé je uspořádání interiéru 2+2. Proč? No protože futuristická studie je v první řadě luxusní limuzínou, vždyť měří na délku 5444 mm, je neuvěřitelných 2100 mm široká a 1506 mm vysoká. Přitom vypadá hodně sportovně... Impozantní je i rozvor náprav 3470 mm, vždyť některé minivozy měří ještě méně, ostatně i nejdelší nová A8 má přece vzdálenost mezi nápravami o 240 mm kratší. Aktivní podvozek sestává z pneumatických jednotek nahrazujících pružiny i tlumiče, elektrické akutátory na všech čtyřech kolech navíc zamezují pohybům karoserie. Šestadvacetipalcová kola na žádném sériovém voze neuvidíte, jsou umístěna co nejdále v rozích. A natáčejí se všechna, takže i tak dlouhému autu stačí jen 8,5 m ke změně směru jízdy na opačnou stranu, koráb disponuje agilitou potřebnou ve městech... Mechanické komponenty řízení zde budeme hledat marně. Zavazadelníky vpředu a vzadu mají celkový objem 660 l, další odkládací plochy na drobnosti jsou uvnitř.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Prosklená kabina s LED osvětlením připomíná uvnitř první třídu v letadlech. Sklo umí měnit intenzitu svého zatmavení v závislosti na slunečním záření. Kromě volantu a pedálů chybí palubní deska v podobě, jak ji dnes známe, o všech ovladačích a tlačítkách nemluvě. Pod člením sklem se nachází jediná velká obrazovka informačního systému. Ten lze ovládat dotykovými plochami na dveřích, hlasem a pohledy, ale také z virtuálního obrazu v horní části čelního skla. Elektronický asistent pozná pasažéra podle jeho chytrého telefonu a aktivuje všechna jeho nastavení včetně klimatizace, čeká pak jen na to, až zadá cíl cesty do navigace, případně sám předvídá, co chce udělat.

Zadní lavice je sice komfortní, ale spíše nouzová, oba přední pasažéři mohou posouvat svoje jinak plně nastavitelné a extrémně pohodlné sedačky až o půl metru. Ty nepoužívají běžné kolejnice, nýbrž platformu krytou kobercem s variabilní výškou, takže si lze opřít i nohy. Ani jeden z cestujících přece nemusí věnovat pozornost tomu, co se děje na silnici, o to se stará elektronika. Může relaxovat, surfovat po webu, poslouchat hudbu a sledovat filmy. Sedadla se také natáčejí až o 15 stupňů. Snad není nutné dodávat, že nejsou přítomny ani zádržné systémy. S nehodou se prostě nepočítá...

Je tohle budoucnost automobilismu? Možná už nepříliš vzdálená. Díky pokroku v technice vlastně leckdy ani dnes na dálnicích není třeba sáhnout na volant. Jen musí všechno fungovat do puntíku a změnit se legislativa. Zatím přece nemůžeme sedět uvnitř bez připoutání bezpečnostními pásy...

Spolupracujeme s TipCars.com
Finanční správa provedla od začátku EET téměř 74 tisíc kontrol, deset provozoven uzavřela Finanční správa provedla od začátku EET téměř 74 tisíc kontrol, deset provozoven uzavřela

Finanční a celní správa od zavedení elektronické evidence…

Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla

Služba Airbnb ovládla už skoro čtvrtinu trhu s ubytováním…

Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu

Prezident Miloš Zeman v pondělí odlétá na návštěvu Ruska…

 
Zdroj: Audi

Štítky Audi Elektromobil Frankfurt 2017 Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Opuštěné chátrající formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Opuštěné formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Dnes 10:06

Lotus 98T, Benetton B195 a Arrows A6 stojí v chátrajícím stavu kdesi ve Francii. Sběratelé si už mnou ruce na zajímavý nález, tak jednoduché to ale není...




Blesk.cz

Obří požár známého motorestu na D10: Hasiči hledají ohniska, dálnice je opět průjezdná

Obří požár známého motorestu na D10: Hasiči hledají…

Od sobotního poledne bojovali hasiči s rozsáhlým požárem u motorestu Čtyři kameny poblíž dálnice D10 nedaleko…

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš: Jak to měl s StB a kdo mu platí kampaň?

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš: Jak to měl s StB…

Osm let stál v čele největší státní vědecké instituce v Česku, po lednových prezidentských volbách by rád stál v…

 

iSport.cz

Voráček předčil Jágra, výhru Calgary ale trefil Frolík. Za Tampu zářil Palát

Voráček předčil Jágra, výhru Calgary ale trefil…

SOUHRN | Útočník Michael Frolík rozhodl v NHL gólem v prodloužení o výhře Calgary 5:4 na ledě Philadelphie. V…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Sedmdesát let spolu. Královna Alžběta a princ Filip jsou již 70 let svoji

Sedmdesát let spolu. Královna Alžběta a princ Filip…

Britská královna slaví sedmdesátileté výročí svatby se svým manželem, princem Filipem. Královská rodina při této…

Jehovistka porodila dítě a odmítla krevní transfuzi. Do týdne byla mrtvá

Jehovistka porodila dítě a odmítla krevní transfuzi.…

Eloise Dupuisová, sedmadvacetiletá prvorodička, zemřela v Québecu zkraje roku 2016. V porodnici měla podstoupit…