23.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ferrari GTC4Lusso T je auto do města. Díky přeplňovanému osmiválci

 

GTC4Lusso bylo dosud nabízeno výhradně v kombinaci s atmosférickým dvanáctiválcem a pohonem všech kol. Nově bude i osmiválcovou zadokolkou.

Letošní rok by se u Ferrari dal nazvat rokem modelu GTC4Lusso. Na jaře v Ženevě jsme tento shooting brake, ve skutečnosti modernizovaný model FF, viděli poprvé, na podzim v Paříži ho spatříme znovu. I v městě nad Seinou se pochlubí důležitou novinkou – nabídnutím osmiválce a pohonu zadních kol.

Maranellská automobilka na pařížské autoshow představí model nazvaný GTC4Lusso T. Pod tímto označením se skrývá nová základní verze, která doplní tu stávající – s atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 508 kW a pohonem všech kol.

Pod dlouhou kapotou nově představeného GTC4Lusso T bude pracovat 3,9litrový vidlicový osmiválec přeplňovaný turbodmychadlem, který dosahuje výkonu 449 kW (610 koní) a točivého momentu 760 N.m. Jedná se o další derivát dobře známé rodiny 3,9litrových agregátů, které pracují v útrobách modelů California T a 488 GTB. Výkonově se řadí mezi ně, proti Californii T má o 50 koní více a proti 488 GTB o 60 koní méně.

Zástavba osmiválce má podle automobilky množství výhod. Ferrari tvrdí, že charakteristika přeplňovaného osmiválce vyhovuje každodenní jízdě v městském prostředí. Burácivý zvuk je v nižších rychlostech utlumen, zároveň je ale auto v nízkých otáčkách stále velice rychlé.

Nepřehlédněte: Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě

Zároveň se ale osmiválec má hodit i z hlediska zábavy za volantem. Ferrari GTC4Lusso T totiž zahodilo pohon všech kol stávajícího provedení a vsadilo výhradně pohon zadních kol. Natáčení zadní náprava ale zůstala zachována, byť její nastavení bylo upraveno pro potřeby zadokolky. V zatáčkách má auto rychleji reagovat na pokyn volantem, a to díky tomu, že se zadní kola v takovém případě natáčí spolu s těmi předními.

Díky turbo-V8 a chybějícímu pohonu je GTC4Lusso T navíc podstatně lehčí než dvanáctiválcový model. Ferrari se podařilo ušetřit 80 kilogramů, výsledkem čehož je hmotnost 1.840 kilogramů. Lehčí agregát navíc upravil rozložení hmotnosti na poměr 46:54 mezi nápravy, z 47:53 dvanáctiválcové verze.

Design GTC4Lusso T se proti provedení s V12 nezměnil. To znamená velice agresivní vizáž s protaženými hlavními světlomety a čtyřmi kulatými světly vzadu a uvnitř nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím rozměrné obrazovky s úhlopříčkou 10,25“ nebo displej před spolujezdcem, který ukazuje aktuální rychlost i otáčky a tím spolujezdci zprostředkovává větší zážitek z jízdy.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - AKTUÁLNÍ INFORMACE >>

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Chcete omládnout? Kupte si Ferrari! Chcete omládnout? Kupte si Ferrari!

Nebojte se, italská automobilka nevynalezla elixír mládí,…

Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě (živé dojmy) Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě (živé dojmy)

Ferrari nechce nabídnout jen prvotřídní jízdní zážitky,…

 



 
Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Dnes 13:22

Závody dragsterů jsou atraktivní záležitostí zejména v zámoří. A jak už to tak u obdobně rychlých strojů bývá, někdy jde doslova o život.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary, Arvidsson má sedmiletý kontrakt

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil ve Spartě bych se bál

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil…

Novou výzvu má před sebou Pavel Horváth. Bývalý kapitán Viktorie Plzeň se ujal druholigového Baníku Sokolov, se…

 

Reflex.cz

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře živený Jamiroquai v psychedelické čelence

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře…

Trochu přibral na váze, změnil klobouk a zešedly mu vousy. Zpěvák Jay Kay uhranul v 90. letech svět velkým…

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou pro Poláky nejoblíbenější soused

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou…

Asi nejpopulárnější představitel české katolické církve není ani Čech, ani úplně typický kněz. Lanškrounský…