23.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ferrari GTC4Lusso T je auto do města. Díky přeplňovanému osmiválci

 

GTC4Lusso bylo dosud nabízeno výhradně v kombinaci s atmosférickým dvanáctiválcem a pohonem všech kol. Nově bude i osmiválcovou zadokolkou.

Letošní rok by se u Ferrari dal nazvat rokem modelu GTC4Lusso. Na jaře v Ženevě jsme tento shooting brake, ve skutečnosti modernizovaný model FF, viděli poprvé, na podzim v Paříži ho spatříme znovu. I v městě nad Seinou se pochlubí důležitou novinkou – nabídnutím osmiválce a pohonu zadních kol.

Maranellská automobilka na pařížské autoshow představí model nazvaný GTC4Lusso T. Pod tímto označením se skrývá nová základní verze, která doplní tu stávající – s atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 508 kW a pohonem všech kol.

Pod dlouhou kapotou nově představeného GTC4Lusso T bude pracovat 3,9litrový vidlicový osmiválec přeplňovaný turbodmychadlem, který dosahuje výkonu 449 kW (610 koní) a točivého momentu 760 N.m. Jedná se o další derivát dobře známé rodiny 3,9litrových agregátů, které pracují v útrobách modelů California T a 488 GTB. Výkonově se řadí mezi ně, proti Californii T má o 50 koní více a proti 488 GTB o 60 koní méně.

Zástavba osmiválce má podle automobilky množství výhod. Ferrari tvrdí, že charakteristika přeplňovaného osmiválce vyhovuje každodenní jízdě v městském prostředí. Burácivý zvuk je v nižších rychlostech utlumen, zároveň je ale auto v nízkých otáčkách stále velice rychlé.

Nepřehlédněte: Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě

Zároveň se ale osmiválec má hodit i z hlediska zábavy za volantem. Ferrari GTC4Lusso T totiž zahodilo pohon všech kol stávajícího provedení a vsadilo výhradně pohon zadních kol. Natáčení zadní náprava ale zůstala zachována, byť její nastavení bylo upraveno pro potřeby zadokolky. V zatáčkách má auto rychleji reagovat na pokyn volantem, a to díky tomu, že se zadní kola v takovém případě natáčí spolu s těmi předními.

Díky turbo-V8 a chybějícímu pohonu je GTC4Lusso T navíc podstatně lehčí než dvanáctiválcový model. Ferrari se podařilo ušetřit 80 kilogramů, výsledkem čehož je hmotnost 1.840 kilogramů. Lehčí agregát navíc upravil rozložení hmotnosti na poměr 46:54 mezi nápravy, z 47:53 dvanáctiválcové verze.

Design GTC4Lusso T se proti provedení s V12 nezměnil. To znamená velice agresivní vizáž s protaženými hlavními světlomety a čtyřmi kulatými světly vzadu a uvnitř nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím rozměrné obrazovky s úhlopříčkou 10,25“ nebo displej před spolujezdcem, který ukazuje aktuální rychlost i otáčky a tím spolujezdci zprostředkovává větší zážitek z jízdy.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - AKTUÁLNÍ INFORMACE >>

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Chcete omládnout? Kupte si Ferrari! Chcete omládnout? Kupte si Ferrari!

Nebojte se, italská automobilka nevynalezla elixír mládí,…

Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě (živé dojmy) Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě (živé dojmy)

Ferrari nechce nabídnout jen prvotřídní jízdní zážitky,…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…