reklama


23.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ferrari GTC4Lusso T je auto do města. Díky přeplňovanému osmiválci

 

GTC4Lusso bylo dosud nabízeno výhradně v kombinaci s atmosférickým dvanáctiválcem a pohonem všech kol. Nově bude i osmiválcovou zadokolkou.

Letošní rok by se u Ferrari dal nazvat rokem modelu GTC4Lusso. Na jaře v Ženevě jsme tento shooting brake, ve skutečnosti modernizovaný model FF, viděli poprvé, na podzim v Paříži ho spatříme znovu. I v městě nad Seinou se pochlubí důležitou novinkou – nabídnutím osmiválce a pohonu zadních kol.

Maranellská automobilka na pařížské autoshow představí model nazvaný GTC4Lusso T. Pod tímto označením se skrývá nová základní verze, která doplní tu stávající – s atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 508 kW a pohonem všech kol.

Pod dlouhou kapotou nově představeného GTC4Lusso T bude pracovat 3,9litrový vidlicový osmiválec přeplňovaný turbodmychadlem, který dosahuje výkonu 449 kW (610 koní) a točivého momentu 760 N.m. Jedná se o další derivát dobře známé rodiny 3,9litrových agregátů, které pracují v útrobách modelů California T a 488 GTB. Výkonově se řadí mezi ně, proti Californii T má o 50 koní více a proti 488 GTB o 60 koní méně.

Zástavba osmiválce má podle automobilky množství výhod. Ferrari tvrdí, že charakteristika přeplňovaného osmiválce vyhovuje každodenní jízdě v městském prostředí. Burácivý zvuk je v nižších rychlostech utlumen, zároveň je ale auto v nízkých otáčkách stále velice rychlé.

Nepřehlédněte: Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě

Zároveň se ale osmiválec má hodit i z hlediska zábavy za volantem. Ferrari GTC4Lusso T totiž zahodilo pohon všech kol stávajícího provedení a vsadilo výhradně pohon zadních kol. Natáčení zadní náprava ale zůstala zachována, byť její nastavení bylo upraveno pro potřeby zadokolky. V zatáčkách má auto rychleji reagovat na pokyn volantem, a to díky tomu, že se zadní kola v takovém případě natáčí spolu s těmi předními.

Díky turbo-V8 a chybějícímu pohonu je GTC4Lusso T navíc podstatně lehčí než dvanáctiválcový model. Ferrari se podařilo ušetřit 80 kilogramů, výsledkem čehož je hmotnost 1.840 kilogramů. Lehčí agregát navíc upravil rozložení hmotnosti na poměr 46:54 mezi nápravy, z 47:53 dvanáctiválcové verze.

Design GTC4Lusso T se proti provedení s V12 nezměnil. To znamená velice agresivní vizáž s protaženými hlavními světlomety a čtyřmi kulatými světly vzadu a uvnitř nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím rozměrné obrazovky s úhlopříčkou 10,25“ nebo displej před spolujezdcem, který ukazuje aktuální rychlost i otáčky a tím spolujezdci zprostředkovává větší zážitek z jízdy.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - AKTUÁLNÍ INFORMACE >>

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Chcete omládnout? Kupte si Ferrari! Chcete omládnout? Kupte si Ferrari!

Nebojte se, italská automobilka nevynalezla elixír mládí,…

Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě (živé dojmy) Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě (živé dojmy)

Ferrari nechce nabídnout jen prvotřídní jízdní zážitky,…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama