Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari GTC4Lusso T je auto do města. Díky přeplňovanému osmiválci

David Bureš
Diskuze (3)
GTC4Lusso bylo dosud nabízeno výhradně v kombinaci s atmosférickým dvanáctiválcem a pohonem všech kol. Nově bude i osmiválcovou zadokolkou.

Letošní rok by se u Ferrari dal nazvat rokem modelu GTC4Lusso. Na jaře v Ženevě jsme tento shooting brake, ve skutečnosti modernizovaný model FF, viděli poprvé, na podzim v Paříži ho spatříme znovu. I v městě nad Seinou se pochlubí důležitou novinkou – nabídnutím osmiválce a pohonu zadních kol.

Maranellská automobilka na pařížské autoshow představí model nazvaný GTC4Lusso T. Pod tímto označením se skrývá nová základní verze, která doplní tu stávající – s atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 508 kW a pohonem všech kol.

Pod dlouhou kapotou nově představeného GTC4Lusso T bude pracovat 3,9litrový vidlicový osmiválec přeplňovaný turbodmychadlem, který dosahuje výkonu 449 kW (610 koní) a točivého momentu 760 N.m. Jedná se o další derivát dobře známé rodiny 3,9litrových agregátů, které pracují v útrobách modelů California T a 488 GTB. Výkonově se řadí mezi ně, proti Californii T má o 50 koní více a proti 488 GTB o 60 koní méně.

Zástavba osmiválce má podle automobilky množství výhod. Ferrari tvrdí, že charakteristika přeplňovaného osmiválce vyhovuje každodenní jízdě v městském prostředí. Burácivý zvuk je v nižších rychlostech utlumen, zároveň je ale auto v nízkých otáčkách stále velice rychlé.

Zároveň se ale osmiválec má hodit i z hlediska zábavy za volantem. Ferrari GTC4Lusso T totiž zahodilo pohon všech kol stávajícího provedení a vsadilo výhradně pohon zadních kol. Natáčení zadní náprava ale zůstala zachována, byť její nastavení bylo upraveno pro potřeby zadokolky. V zatáčkách má auto rychleji reagovat na pokyn volantem, a to díky tomu, že se zadní kola v takovém případě natáčí spolu s těmi předními.

Díky turbo-V8 a chybějícímu pohonu je GTC4Lusso T navíc podstatně lehčí než dvanáctiválcový model. Ferrari se podařilo ušetřit 80 kilogramů, výsledkem čehož je hmotnost 1.840 kilogramů. Lehčí agregát navíc upravil rozložení hmotnosti na poměr 46:54 mezi nápravy, z 47:53 dvanáctiválcové verze.

Design GTC4Lusso T se proti provedení s V12 nezměnil. To znamená velice agresivní vizáž s protaženými hlavními světlomety a čtyřmi kulatými světly vzadu a uvnitř nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím rozměrné obrazovky s úhlopříčkou 10,25“ nebo displej před spolujezdcem, který ukazuje aktuální rychlost i otáčky a tím spolujezdci zprostředkovává větší zážitek z jízdy.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Machýrek
23. 9. 2016 19:02
Re: Vyborne
Asi nemyslej Prahu ;-) kde by za tebou behala banda spotteru.
Avatar - iudex
23. 9. 2016 13:19
Re: Vyborne
Nemáš pravdu, do mesta jedine štvorkolku. >:D
23. 9. 2016 12:06
Vyborne
Uz vsetci vieme co kupit manzelkam na rozvoz deti po meste :-)