Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018 živě: Prohlédli jsme si hlavní hvězdu výstavy, nové BMW řady 3

David Bureš
Diskuze (23)
Sedmou generaci BMW řady 3 obklopují na pařížském autosalonu davy lidí. Je totiž největší hvězdou letošní výstavy.

BMW na letošním pařížském autosalonu představuje celou záplavu novinek. Novou X5, kupé řady 8 nebo Z4 sice automobilka ukázala již dříve, v Paříži si je ale poprvé může prohlédnout široká veřejnost. A přesto jsou ve srovnání s další novinkou z Mnichova takřka neviditelné a málokdo si jich všimne. Největší zájem na výstavišti je totiž o nové BMW řady 3.

Mnichovská novinka se v Paříži prezentuje ve třech exemplářích, přičemž všechny byly po první novinářský den obklopeny davy lidí, takže dostat se k němu byl náročný úkol, natožpak se do něj posadit. A když už jsme se dovnitř konečně dostali, byli jsme hosteskou vykázáni, že dané auto je zrovna pro natáčení rozhovoru s nějakým představitelem značky. Nakonec jsme se ale přece jen dočkali a novou trojku si prohlédli zvenku i zevnitř.

Začněme vnějšími dojmy. Když jsme zhlédli první uniklé fotografie vozu, určitě jsme nebyli jediní, kdo byli ze vzhledu trochu v rozpacích. Příď se zdála příliš „čínská,“ záď zase poněkud neforemná. Když jsme ale spatřili novou trojku naživo, zpozorněli jsme, tohle auto vypadá vážně dobře!

Ano, vykousnuté hlavní světlomety evokují Peugeoty, koncová světla s motivem písmena L zase Lexusy a na ty propojené ledvinky masky chladiče nebo otvory v nárazníku ve tvaru písmena T u vybraných verzí si pravověrní fanoušci značky budou muset zvyknout, jako celek ale nová trojka funguje a zůstává svébytná, a to i ve srovnání s většími modely značky. Nadále je tím sportovním sedanem s dlouhou kapotou a výraznými zadními podběhy, který dává najevo, že chce v dané kategorii být tím nejsportovnějším sedanem.

BMW 3 sedan – srovnání rozměrů nové generace s konkurencí
ModelBMW 3Audi A4Alfa Romeo GiuliaJaguar XEMercedes-Benz C
Délka (mm)47094726463946724686
Šířka (mm)18271842187318501810
Výška (mm)14421427142614161447
Rozvor (mm)28512820282028352840
Objem kufru (l)480480508450455

Sportovní je 3-Series také vevnitř, ať už nízkým posazem, sedadly s dobrou oporou nebo některými dekory, zároveň se ale zaměřila i na luxus. Co se týče materiálů a zpracování, je interiér mnichovské novinky vážně krásný. V tomto ohledu trojka na konkurenci v minulosti trochu ztrácela, nyní se jí ale snaží dohnat. Pravdou ale je, že ve srovnání s větší pětkou nejsou některé detaily až tak luxusní a hodnotně vypadající.

Proměnou prošla i koncepce. Startovací tlačítko BMW podobně jako u nové X5 přesunulo k volicí páce, která má zcela nový design. Přepracovaný je i panel klimatizace, přičemž zrovna u něj jsme zaváhali, jak vlastně ventilaci ovládat. Titěrná tlačítka na změnu teploty nejsou ono.

Displej multimediálního systému pak není tak vytrčený do prostoru, jak je dnes zvykem, místo toho ho BMW zase více „schovalo“ do palubní desky. Grafika i menu je nové, přičemž první seznámení nás poněkud překvapilo. Logika menu je jiná než dosud a nutno podotknout, že se nám nezdá tak přehledná jako dosud. Na definitivní verdikt si ale ještě počkáme, až se s novým systémem, který má i nová X5, blíže seznámíme. Kvalita obrazu je ale parádní. Digitální obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palce pak může být i před řidičem v kapličce přístrojů.

Vzadu je navzdory mezigeneračnímu natažení rozvoru o 41 mm spíše dostatek prostoru než nadbytek, při posazení se za sebe mně s výškou 182 centimetrů každopádně zůstává mírná rezerva před koleny a nečekaně hodně místa nad hlavou. V tomto ohledu vůz mile překvapil.

Zavazadelník pak zůstává na shodném objemu 480 litrů jako u předchozí generace, nevýhodou je však poměrně omezený nástup. Kdo bude chtít praktičnost, bude muset zkrátka sáhnout po kombíku. Zadní lavice sklopná v poměru 40:20:40 každopádně bude u sedanu standardem.

Nové BMW 3 se ve formě sedanu začne prodávat na českém trhu na jaře 2019, o kombíku zatím zástupci značky mlčí, stejně jako o vrcholné variantě M3. Jisté každopádně je, že obě varianty dorazí. A jestli vás zajímá, zda na trojce už pracoval nový šéfdesignér značky Jozef Kabaň, vězte, že ne, jeho první dílo se znakem modrobílé vrtulky prý uvidíme až v příštím roce.

BMW 3 – technická data nabízených variant
Verze320i330iM340i xDrive318d320d320d xDrive330d
Zdvihový objem [cm3]19981998?199519951995?
Válce/ventily4/44/46/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5000-6500190/5000-6000275/-110/4000140/4000140/4000195/4000
Točivý moment [N.m/min]300/1350-4000400/1550-4400500/-320/1500-3000400/1750-2500400/1750-2500580/1600-3000
Převodovka8A8A8A6M (8A)6M (8A)8A8A
Max. rychlost [km/h]?250??240 (240)233?
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,25,84,58,5 (8,4)7,1 (6,8)6,95,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,75,87,54,2 (4,1)4,4 (4,2)4,54,8

David Bureš
Diskuze (23)
4. 10. 2018 10:06
Manual
bude brzo minulost.
Avatar - Ozzman
4. 10. 2018 08:05
Re: Dost bylo BMW
To sem neznal! Ale je to hodnotnější informace, než o modelu 3....:D
Avatar - white label
4. 10. 2018 00:39
Re: Není hvězda jako hvězda...
:yes: >:-[]
Avatar - white label
4. 10. 2018 00:34
Re: Dost bylo BMW
Takže tu jeseň měli nakonec správně, popletli jenom rok... >:D ;-)
Avatar - white label
4. 10. 2018 00:32
Re: Dost bylo BMW
A taky třeba tonery a inkousty do tiskáren... ;-)
[odkaz]