5.10. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Pařížský autosalon 2018 očima Auto.cz. Novinek bylo dost, ale něco tomu chybělo...

 

Letošní pařížský autosalon pro novináře skončil, pro veřejnost ale teprve začal. Má cenu ho navštívit?

Než jsme na letošní ročník pařížského autosalonu vyráželi, byli jsme poněkud v rozpacích. Automobilky se tentokrát nepředháněly v tom, jakou novinku v Paříži představí, ale spíše v tom, že tam vůbec vystavovat nebudou. Přímo na místě jsme zjistili, že k vidění toho je dost a že autosalony i v dnešní době stále mají svůj smysl. Něco tomu ale chybělo...

V Paříži tak sice možná chyběly klíčové automobilky na evropském trhu jako Volkswagen, Ford, Opel nebo Fiat, ty značky, které na autosalon přijely, je ale dokázaly důstojně zastoupit. Obzvláště německé prémiovky se doslova předháněly v počtu novinek, a to přestože třeba Audi v Paříži vystavuje ne jako automobilka, ale prostřednictvím svého francouzského zastoupení.

BMW prezentuje nový roadster Z4, SUV X5, řadu 3, kupé řady 8 nebo M5 Competition, Mercedes-Benz zase nové GLE, MPV třídy B, A sedan a elektrické SUV EQC, zatímco Audi nové SUV Q3, elektrický crossover e-tron, nový hatchback A1 nebo modernizované TT. Vedle toho navíc nechyběly exotické značky – vietnamský VinFast nebo čínský GAC Motor, jejichž díla jinde v Evropě jen tak neuvidíte.

Druhý den v Paříži: Probojovali jsme se k BMW. Holky pořád nikde

Ano, pro novináře v duchu hesla nic není staršího než včerejší noviny jsou některé tyto novinky už tzv. „staré,“ světu se představily na již dřívějších akcích – Audi e-tron třeba na speciální akci v San Francisku, BMW Z4 na přehlídce automobilové krásy v americkém Pebble Beach, a tak bylo během novinářských dní na výstavišti opravdu mnohem méně lidí než v minulých ročnících. Takové davy novinářů jako kdysi jsme letos v Paříži nezažili, druhý den bylo dokonce výstaviště skoro prázdné, ani tiskové centrum nezažívalo takový nápor. Davy se tak rojily vlastně jen u hlavních novinek výstavy, BMW řady 3 nebo Mercedesu B.

Široká veřejnost je ale v Paříži může vidět vůbec poprvé. A navíc je může jedinečně porovnat na jednom místě, vždyť takový Mercedes-Benz GLE stojí v pavilonu 5 jen kousek od svého hlavního rivala v podobě BMW X5.

Navíc tentokrát nechyběly klíčové nové automobily, které svůj vzhled utajovaly do poslední možné chvíle. První fotky nového BMW řady 3 unikly jen pár hodin před výstavní premiérou, svá tajemství si takřka až do autosalonu udržovala také nová generace MPV Mercedes-Benz B nebo koncept Škoda Vision RS, předobraz nástupce Rapidu Spaceback.

První den na autosalonu v Paříži: S auty to tak špatné není, ale kde jsou modelky?

Pro veřejnost tak rozhodně má pořád smysl autosalon navštívit, vždyť osobní prohlídka novinek řekne pořád více než prohlédnutí si fotografií nebo videí. Nemluvě o přímém srovnání, které se jinde jen tak nepoštěstí.

Přesto všechno bylo znát, že pařížský autosalon má svá nejlepší léta za sebou. Některé plochy zůstaly kvůli chybějícím vystavovatelům prázdné nebo je vyplnily stánky lokálních firem, případně společností nepřímo spjatých s automobilovým průmyslem, třeba Lego se prezentovalo Bugatti Chiron postaveným z kostiček dánské stavebnice. Jeden pavilon pak obsadila přidružená výstava nových technologií, další zase motosalon. Vyplnit prázdné plochy musela i expozice historických francouzských vozidel. Zrovna ta ale stála za to – kde jinde uvidíte Peugeot 405 T16 Ariho Vatanena nebo sporťák Willys Interlagos, alias Alpine A108 vyráběný v Brazílii?

Nejen novinek ale bylo méně. Možná i ze zveřejněných galerií jste si všimli, že auta tentokrát nedoprovázelo tolik krásných žen jako kdysi. Modelek na autosalonu opravdu ubylo, maximálně byly na některých stáncích hostesky, které poskytly informace o vystavovaných vozidlech. Klidně mně nazývejte sexistou, ale krásné ženy k autům zkrátka patří, a tak mně tato absence opravdu mrzela. Kde v Číně potřebovali zákaz (tvrdili tam, že modelky odvracují pozornost od novinek), v Evropě stačí hrozba obvinění ze sexismu.

I tak bych řekl, že automobilovým fanouškům a vlastně i potenciálním zákazníkům mají autosalony stále co dát. A vlastně si ani nemyslím, že by letošní ročník pařížského autosalonu byl tím posledním. Možná už nebude tak velký jako kdysi a za dva roky může být na výstavišti ještě méně automobilových značek než dnes, pro domácí výrobce ale nadále bude zajímavým místem prezentace. A tak si myslím, že za dva roky do Paříže opět vyrazíme. A co vy, nechystáte se tam letos? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem...

Spolupracujeme s TipCars.com
Majiteli televize Nova znatelně vzrostl provozní zisk i výnosy Majiteli televize Nova znatelně vzrostl provozní zisk i výnosy

Společnost CME, která v Česku vlastní TV Nova, za tři…

Komplikace pro dohodu o brexitu: mimořádný summit nebude Komplikace pro dohodu o brexitu: mimořádný summit nebude

Prezidenti a premiéři sedmadvaceti zemí Evropské unie…

Další útok na Čechy v Afghánistánu. Atentátníci zranili pět vojáků, jednoho těžce Další útok na Čechy v Afghánistánu. Atentátníci zranili pět vojáků, jednoho těžce

V Afghánistánu bylo zraněno při útoku na hlídku pět…

Twitter ukázal, čím se údajně snaží ovlivnit voliče ruští a íránští trollové Twitter ukázal, čím se údajně snaží ovlivnit voliče ruští a íránští trollové

Sociální síť Twitter zveřejnila přes deset milionů…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Renault Clio Sport V6: Jen za sadu originálních disků zaplatíte 120.000 korun!

Renault Clio Sport V6: Jen za sadu originálních disků zaplatíte 120.000 korun!

Dnes 08:00

Šestiválcové Clio připomíná stejně pojmenovaný hatchback pouze obrysy karoserie a palubní desky. Ve zbytku se jedná o zcela speciální automobil, srovnatelný třeba s Porsche 911.




Blesk.cz

Rodičovský příspěvek vyšší o 40 tisíc? Koho se to týká? Odbornice odpovídala v redakci Blesku

Rodičovský příspěvek vyšší o 40 tisíc? Koho se to…

Velká naděje pro žadatele o rodičovský příspěvek! Pokud schvalovací proces dopadne dobře, dojde v příštím roce…

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Nikdy nebyla situace v Senátu tak zamotaná, jako po právě skončených volbách. Na místo jednoho nejsilnějšího…

 

iSport.cz

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k tomu co dodat

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k…

Tak jak to tedy bylo?! Po pondělním utkání Španělska s Anglií v Lize národů vzbudilo velké emoce počínání Sergia…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě i tak posílají k plotně, můj úspěch tu nedocení

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě…

Box je její celoživotní láska. Fabiana Bytyqi vybojovala po letech tréninku titul profesionální mistryně světa…

Dává bezplatná veřejná doprava smysl? Dunkirk zavedl autobusy zdarma a úspěch je nevídaný

Dává bezplatná veřejná doprava smysl? Dunkirk zavedl…

Klasická situace: spěcháte, potřebujete naskočit do zrovna přijíždějící tramvaje, ale automat na jízdenky nikde,…