Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q8 Sport Concept: Q8 ve sportovním

Tomáš Dusil
Diskuze (2)
Studie vozu Audi Q8 Sport Concept kombinuje dynamický vzhled SUV se zážehovým motorem 3.0 TFSI doplněným o elektricky poháněný kompresor a navíc ještě hybridním hnacím ústrojím. Výrobce se chlubí „osmiválcovými“ výkony a současně „čtyřválcovou“ spotřebou.

Vrcholné Audi SQ7 TDI je prvním vozem značky, který využívá výhod elektricky poháněného kompresoru EPC pro přeplňování motoru. Ve studii SUV Q8 je stejná technologie použita pro přeplňování zážehového šestiválec 3.0 TFSI. Elektrický kompresor tak u něj doplňuje dvě turbodmychadla. Celkový výkon poháněcí soustavy Audi udává 350 kW. Jen elektromotor poskytuje výkon 20 kW a maximální točivý moment 170 N.m. Celkový točivý moment hnací soustavy dosahuje maxima 700 N.m.

Elektromotor pohonu je u Q8 vložený mezi klikový hřídel a převodovku, tedy namísto hydrodynamického měniče. Kromě spouštění motoru a rekuperaci energie nabízí také pomoc vozu při akceleraci, zejména z nejnižších rychlostí.

Jak známo, použití elektrického kompresoru vyžaduje palubní sít s napětím 48 voltů. To zde skvěle zapadá do myšlenky kombinovat takto přeplňovaný spalovací motor s hybridem. Audi uvádí, že elektrický kompresor je schopný se roztočit na otáčky až 70.000 za minutu během pouhých asi 250 milisekund. Díky tomu je tak reakce na přidání plynu takřka bezprostřední a to i v nejnižších otáčkách, kde by tomu takto jen s využitím turbodmychadel určitě nebylo. Navíc je zde ještě elektromotor, který také v tomto režimu jízdy s akcelerací pomůže, neboť v daném režimu pracuje v tandemu se spalovacím motorem. Výrobce se chlubí údajem o zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 4,7 sekundy. Vzhledem k rozměrům auta jde o hodnotu opravdu vynikající.

Jak elektromotor, tak i kompresor jsou napájeny z akumulátorů lithium-ion o kapacitě 0,9 kWh. Své místo si našly v zadní části vozidla pod podlahou zavazadelníku. S plnou nádrží o objemu 85 litrů Audi udává akční rádius vozu přes 1190 km.

Značným jízdním výkonům odpovídá pochopitelně podvozek. Základem je stálý pohon všech kol Quattro a dále adaptivní podvozek s pneumatickým odpružením. Další zajímavostí je možnost změnit světlou výšku vozidla v pěti úrovních, přičemž rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší polohou karoserie činí 90 mm. Pneumatiky 305/35 na 23palcových kolech pojmou keramické kotouče brzd o průměru 20 palců (508 mm).

Q8 Sport Concept je dlouhý 5002 mm. Některé designové doplňky se údajně odkazují na původní Audi Quattro z 80. let. Jde zejména o tvarové řešení sloupku C. Zda je šance na výrobu vozu v blízké budoucnosti zpráva neuvádí, ovšem použitá technologie pohonu kombinující poloviční hybrid s motorem 3.0 V6 TFSI s elektrickým kompresorem naději na výrobu jistě má. A asi to nebude ani příliš dlouho trvat.

Tomáš Dusil
Diskuze (2)
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2017 19:39
Re: Q8 to je fakt odporné a hnusné auto a ani tohle mu nepom
Výjímečně s tebou trochu souhlasim :-)

Ale zatimco A2 byl i prodejní propadák tohle se určitě prodávat bude
Avatar - flyboyeda
7. 3. 2017 17:10
Q8 to je fakt odporné a hnusné auto a ani tohle mu nepomůže
Q7 je nádherná, čekla jsem že Q8 bude ještě lepší jak Q7 , ale kam se ten Hnus Q8 hrabe na Q7, Q8 to je fakt omyl, zrovna Když jsem si říkal jak Audi dělá hezká auta, musí to takhle pokazit, Q8 je omyl stejně jako A2 kdysi