Eadon Green Black Cuillin nabízí styl třicátých let s moderní technikou
Podle oficiálních materiálů byla společnost Eadon Green Limited založena teprve 14. prosince loňského roku, ale tomuto kroku předcházel podle slov jejího zakladatele Felixe Eatona zajímavý příběh, který začíná v roce 2013.
Právě tehdy se měl Felix Eaton při sledování jedné z epizod slavného detektivního seriálu Hercule Poirot nadchnout pro eleganci automobilů třicátých let. Kapitán Hastings se v ní totiž objevil v nádherném kabrioletu Alfa Romeo 8C 2900.
Felix Eaton po takovém voze zatoužil, ale ceny dostupných exemplářů byly příliš vysoké, což jeho zájem o sportovní a luxusní vozy třicátých let ještě posílilo. Díky tomu objevil svět slavných karosářů Figoni & Falaschi, Chapron a dalších.
Právě jejich díla na podvozcích vozů značek Delage, Delahaye či Talbot-Lago spolu s již zmíněným kabrioletem Alfa Romeo a slavnou Bugatti 57 SC Atlantic stojí za myšlenkou na návrh vlastního vozu v podobném stylu a její realizací až k finálnímu vozu, jenž byl představen v Ženevě.
Eadon Green Black Cuillin je tedy realizací snu jednoho muže, který přiznává, že linie jeho vozu jsou inspirovány díly těch nejlepších karosářů třicátých let dvacátého století, jimž tímto způsobem zároveň vzdává hold.
Felix Eaton své dvoumístné kupé neuvádí jako sportovní automobil, ale jako elegantní GT, s nímž lze vyrazit na stylovou, pohodlnou a zároveň přiměřeně rychlou jízdu napříč kontinenty. Tu zajistí v dlouhé přídi vozu uložený vidlicový dvanáctiválec blíže neurčeného původu, který má točit až 7000 otáček za minutu a umožnit dosažení maximální rychlosti okolo 270 km/h.
Společnost Eadon Green Limited prozatím k technice svého elegantního kupé neuvádí bližší informace, ale neoficiálně se v případě původů pohonné jednotky hovoří o značce BMW a z její produkce mají údajně pocházet i některé prvky výbavy zvyšující komfort v interiéru.
V případu prostoru pro řidiče a jeho spolujezdce pak především fotografie odhalují, že zde se Black Cuillin svým vzorům přiblíží pouze vybranými materiály obložení a čalounění, zatímco prvky výbavy od přístrojového štítu přes multimediální systém až po provedení sedadel budou odpovídat současným luxusním vozům.
Mladá britská značka uvádí, že bude na výrobě svého vozu spolupracovat s Envisage Group se sídlem v Coventry. Produkce vozu má být kusová.