7.3. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Lexus LS 500h: Luxusní hybrid na druhou

 

Světovou premiéru si v Ženevě odbývá hybridní verze nové generace Lexusu LS. Pohon si tato varianta vypůjčila z kupé LC 500h, prezentovaného v loňském roce.

Řada LS již tradičně představuje vrchol portfolia této mladé automobilky, založené v roce 1989 ve snaze porazit na americkém trh výrobky zavedených prémiových evropských značek. Zatím poslední generace řady LS se představila letos v lednu na americké půdě na autosalonu v Detroitu. Šlo o model LS 500 poháněný dvakrát přeplňovaným zážehovým šestiválcem. Dynamický design novinky má přilákat také mladší klientelu, přičemž sama automobilka o designu auta mluví jako o sedanu s dlouhým rozvorem, ovšem profilem karoserie blízkým kategorii vozidel kupé.

Letošní Ženeva přidává do nabídky motorizací hybrid. Jak řekl hlavní inženýr Toshio Aasahi: „Vývoj takového auta, jakým je naše nová řada LS, vyžaduje opravdu maximální nasazení. Namísto toho, abychom se ohlíželi do minulosti a vycházeli při návrhu z toho, co už máme, jsme vytvořili zcela nový vůz s cílem zaujmout co nejvíce nejnáročnějších zákazníků.“

Hlavní novinkou auta je vylepšený hybridní pohon Lexus Multi Stage Hybrid System známý už z výše zmíněného kupé LC 500h. Hnací jednotkou je spalovací motor 3,5 litru V6 s proměnným časováním sání i výfuku dual VVT-i, vstřikováním benzínu D4-S a s dvojicí elektromotorů, na který navazuje inovativní převodové ústrojí.

V čem to celé spočívá? Systém propojuje oba elektromotory se spalovacím motorem v převodovce e-CVT tak jako dosud. Navíc ale přidává dvojici planetových soukolí. Tím se výrazně rozšířilo rozpětí převodů. A dále pro co možná nejrychlejší reakci na plyn a sportovnější pocit umí převodové ústrojí simulovat deset pevných „kvaltů“.

Systémový výkon činí 264 kW, přičemž až do rychlosti 140 km/h může být vůz poháněn s vyloučením spalovacího motoru, tedy čistě na elektřinu. Pro zajímavost, zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce udává 5,4 sekundy. Zatímco dříve představený model LS 500 bude v Evropě k dispozici pouze ve verzi s pohonem všech kol, nový hybrid 500h Japonci nabídnou jak ve „čtyřkolce“, tak i s pohonem pouze zadních kol.

Představený LS 500h je postaven na nové globální architektuře s motorem uloženým z části za přední nápravou a tedy s optimálním rozložením hmotnosti. Výrobce dále mluví o nově konstruované zadní víceprvkové nápravě, zatímco vpředu je použito již známé lichoběžníkové zavěšení kol. Za pozornost stojí systém ochrany posádky při nehodě Lexus safety system+ čítající až 14 airbagů. Nová LS 500h je opravdu velkým autem. Rozvor náprav 3125 mm překonává o 35 mm dokonce stávající prodlouženou verzi řady LS.

Akumulátory pro napájení hybridní soustavy jsou typu lithium-ion, navíc nového uspořádání, které nahradily nikl-metal hydridové „baterky“ používané v předchozí generaci LS 600h. Výrobce udává, že nové baterie jsou o 20 procent menší, což přineslo zvětšení zavazadelníku o 25 litrů.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci

Evropský parlament vytáhl do svaté války proti takzvaným…

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lexus LS 500h: Luxusní hybrid na druhou







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Lexus v Ženevě představuje novou generaci vlajkové lodi. Proč je nové LS tak výrazné? Lexus v Ženevě představuje novou generaci vlajkové lodi. Proč je nové LS tak výrazné?

Vozy značky Lexus bývaly konzervativně laděné, což se…

Nový Lexus LS je tady! Má šestiválec biturbo a desetistupňový automat Nový Lexus LS je tady! Má šestiválec biturbo a desetistupňový automat

Nejenom designem je nová generace Lexusu LS radikální.…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…