7.3. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Lexus LS 500h: Luxusní hybrid na druhou

 

Světovou premiéru si v Ženevě odbývá hybridní verze nové generace Lexusu LS. Pohon si tato varianta vypůjčila z kupé LC 500h, prezentovaného v loňském roce.

Řada LS již tradičně představuje vrchol portfolia této mladé automobilky, založené v roce 1989 ve snaze porazit na americkém trh výrobky zavedených prémiových evropských značek. Zatím poslední generace řady LS se představila letos v lednu na americké půdě na autosalonu v Detroitu. Šlo o model LS 500 poháněný dvakrát přeplňovaným zážehovým šestiválcem. Dynamický design novinky má přilákat také mladší klientelu, přičemž sama automobilka o designu auta mluví jako o sedanu s dlouhým rozvorem, ovšem profilem karoserie blízkým kategorii vozidel kupé.

Letošní Ženeva přidává do nabídky motorizací hybrid. Jak řekl hlavní inženýr Toshio Aasahi: „Vývoj takového auta, jakým je naše nová řada LS, vyžaduje opravdu maximální nasazení. Namísto toho, abychom se ohlíželi do minulosti a vycházeli při návrhu z toho, co už máme, jsme vytvořili zcela nový vůz s cílem zaujmout co nejvíce nejnáročnějších zákazníků.“

Hlavní novinkou auta je vylepšený hybridní pohon Lexus Multi Stage Hybrid System známý už z výše zmíněného kupé LC 500h. Hnací jednotkou je spalovací motor 3,5 litru V6 s proměnným časováním sání i výfuku dual VVT-i, vstřikováním benzínu D4-S a s dvojicí elektromotorů, na který navazuje inovativní převodové ústrojí.

V čem to celé spočívá? Systém propojuje oba elektromotory se spalovacím motorem v převodovce e-CVT tak jako dosud. Navíc ale přidává dvojici planetových soukolí. Tím se výrazně rozšířilo rozpětí převodů. A dále pro co možná nejrychlejší reakci na plyn a sportovnější pocit umí převodové ústrojí simulovat deset pevných „kvaltů“.

Systémový výkon činí 264 kW, přičemž až do rychlosti 140 km/h může být vůz poháněn s vyloučením spalovacího motoru, tedy čistě na elektřinu. Pro zajímavost, zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce udává 5,4 sekundy. Zatímco dříve představený model LS 500 bude v Evropě k dispozici pouze ve verzi s pohonem všech kol, nový hybrid 500h Japonci nabídnou jak ve „čtyřkolce“, tak i s pohonem pouze zadních kol.

Představený LS 500h je postaven na nové globální architektuře s motorem uloženým z části za přední nápravou a tedy s optimálním rozložením hmotnosti. Výrobce dále mluví o nově konstruované zadní víceprvkové nápravě, zatímco vpředu je použito již známé lichoběžníkové zavěšení kol. Za pozornost stojí systém ochrany posádky při nehodě Lexus safety system+ čítající až 14 airbagů. Nová LS 500h je opravdu velkým autem. Rozvor náprav 3125 mm překonává o 35 mm dokonce stávající prodlouženou verzi řady LS.

Akumulátory pro napájení hybridní soustavy jsou typu lithium-ion, navíc nového uspořádání, které nahradily nikl-metal hydridové „baterky“ používané v předchozí generaci LS 600h. Výrobce udává, že nové baterie jsou o 20 procent menší, což přineslo zvětšení zavazadelníku o 25 litrů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

První zahraniční firma na čínské burze? Britská HSBC, tvrdí Financial Times První zahraniční firma na čínské burze? Britská HSBC, tvrdí Financial Times

Britská banka HSBC by se mohla stát první zahraniční…

Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun

Antivirová firma Avast zvýšila za tři čtvrtletí letošního…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lexus LS 500h: Luxusní hybrid na druhou







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 



Lexus v Ženevě představuje novou generaci vlajkové lodi. Proč je nové LS tak výrazné? Lexus v Ženevě představuje novou generaci vlajkové lodi. Proč je nové LS tak výrazné?

Vozy značky Lexus bývaly konzervativně laděné, což se…

Nový Lexus LS je tady! Má šestiválec biturbo a desetistupňový automat Nový Lexus LS je tady! Má šestiválec biturbo a desetistupňový automat

Nejenom designem je nová generace Lexusu LS radikální.…

 



 
Euro NCAP otestoval elektronické pomocníky řízení. Žádné auto samo neřídí, Tesla řidiče mátne!

Euro NCAP otestoval elektronické pomocníky řízení. Tesla prý řidiče mate

Dnes 15:50

Zkoušek elektronických pomocníků z dílny Euro NCAP se zúčastnilo 10 aut, mimo jiné Audi A6, BMW 5, Ford Focus nebo Tesla Model S.




Blesk.cz

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

 

iSport.cz

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Pohár trpělivosti Jána Kozáka přetekl. Po flámu, kterého se sedm slovenských reprezentantů zúčastnilo po prohře…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Před Rusy vypadáme divně a nehrdě, Vondráček udělal chybu, může nás poškodit, říká Cyril Svoboda

Před Rusy vypadáme divně a nehrdě, Vondráček udělal…

Tohle si předseda Poslanecké sněmovny Radek Vondráček za rámeček nedá. Bývalý šéf české diplomacie a aktuálně…

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho očistil od vulgarity, stejně jako slovo „k**da“

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho…

Dnešek je velký den pro všechny milovníky užívání ostřejších výrazů. Český ústav pro jazyk oficiálně potvrdil,…