Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LS 500h: Luxusní hybrid na druhou

Tomáš Dusil
Diskuze (64)

Světovou premiéru si v Ženevě odbývá hybridní verze nové generace Lexusu LS. Pohon si tato varianta vypůjčila z kupé LC 500h, prezentovaného v loňském roce.

Řada LS již tradičně představuje vrchol portfolia této mladé automobilky, založené v roce 1989 ve snaze porazit na americkém trh výrobky zavedených prémiových evropských značek. Zatím poslední generace řady LS se představila letos v lednu na americké půdě na autosalonu v Detroitu. Šlo o model LS 500 poháněný dvakrát přeplňovaným zážehovým šestiválcem. Dynamický design novinky má přilákat také mladší klientelu, přičemž sama automobilka o designu auta mluví jako o sedanu s dlouhým rozvorem, ovšem profilem karoserie blízkým kategorii vozidel kupé.

Letošní Ženeva přidává do nabídky motorizací hybrid. Jak řekl hlavní inženýr Toshio Aasahi: „Vývoj takového auta, jakým je naše nová řada LS, vyžaduje opravdu maximální nasazení. Namísto toho, abychom se ohlíželi do minulosti a vycházeli při návrhu z toho, co už máme, jsme vytvořili zcela nový vůz s cílem zaujmout co nejvíce nejnáročnějších zákazníků.“

Hlavní novinkou auta je vylepšený hybridní pohon Lexus Multi Stage Hybrid System známý už z výše zmíněného kupé LC 500h. Hnací jednotkou je spalovací motor 3,5 litru V6 s proměnným časováním sání i výfuku dual VVT-i, vstřikováním benzínu D4-S a s dvojicí elektromotorů, na který navazuje inovativní převodové ústrojí.

V čem to celé spočívá? Systém propojuje oba elektromotory se spalovacím motorem v převodovce e-CVT tak jako dosud. Navíc ale přidává dvojici planetových soukolí. Tím se výrazně rozšířilo rozpětí převodů. A dále pro co možná nejrychlejší reakci na plyn a sportovnější pocit umí převodové ústrojí simulovat deset pevných „kvaltů“.

Systémový výkon činí 264 kW, přičemž až do rychlosti 140 km/h může být vůz poháněn s vyloučením spalovacího motoru, tedy čistě na elektřinu. Pro zajímavost, zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce udává 5,4 sekundy. Zatímco dříve představený model LS 500 bude v Evropě k dispozici pouze ve verzi s pohonem všech kol, nový hybrid 500h Japonci nabídnou jak ve „čtyřkolce“, tak i s pohonem pouze zadních kol.

Představený LS 500h je postaven na nové globální architektuře s motorem uloženým z části za přední nápravou a tedy s optimálním rozložením hmotnosti. Výrobce dále mluví o nově konstruované zadní víceprvkové nápravě, zatímco vpředu je použito již známé lichoběžníkové zavěšení kol. Za pozornost stojí systém ochrany posádky při nehodě Lexus safety system+ čítající až 14 airbagů. Nová LS 500h je opravdu velkým autem. Rozvor náprav 3125 mm překonává o 35 mm dokonce stávající prodlouženou verzi řady LS.

Akumulátory pro napájení hybridní soustavy jsou typu lithium-ion, navíc nového uspořádání, které nahradily nikl-metal hydridové „baterky“ používané v předchozí generaci LS 600h. Výrobce udává, že nové baterie jsou o 20 procent menší, což přineslo zvětšení zavazadelníku o 25 litrů.

Tomáš Dusil
Diskuze (64)
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2017 22:32
Re: Vedle Panamery hybrid
S [odkaz] je náhodou sranda! A okecávač je skvělej :yes: >:-[]
Teda bylo by lepší kdyby ty scénky nepředváděl na Hradě a měl šou v nějaký televizi ale prča to je ;-)

Sranda je že to furt nechápeš: Rozdíl mezi tříválcem s vypínánim jednoho válce [odkaz] a GRMN budeš v reálu cejtit daleko víc než plynulou jízdu luxusnim sedanem s různejma motorama = kde v Evropě většina volí spíš naftu = než benzínovej V12 nebo V8. Neřikám to rád ale i ta nafta může bejt odhlučněná že to málem nejde poznat = myslim při jízdě 130kou po dálnici. Tvrdý smutný ale takovej je prostě reál = a to sem velkej nefanda dieslů

Kritizuješ motorizace který budou při reálný jízdě nejspíš víc než dostatečný = reálně zcela odpovídající tomu s čim se většinově prodává konkurence. No vlastně ne = konkurenční nejprodávanější nafty sou slabší
Navíc časem asi bude to V8 biturbo [odkaz]

Já mluvim o praxi = reálnej rozdíl je spíš o pocitu = těch 600 a 700 koní o kterejch bájíš dovede využít tak 1% řidičů = odvždycky sem byl optimista :-)
8. 3. 2017 17:51
Re: Vedle Panamery hybrid
S tebou je sranda, za zvýšení obsahu o dvě deci u Yarise dáváš palec nahoru (nic proti) ale ubrání dvou válců a 1,5 litrů objemu u LS obkecáváš jak Ovčáček kocovinu svého šéfa.
Proč bych se měl bouřit proti R4 v MB a Audi, když to nejsou jediné motory v nabídce? Kdyby to byly jediné motory v nabídce, tak by to byla ostuda, když je nad nimi hromada dalších víceválcových motorů tak je to zcela nezajímavé, když někdo má dvanáctiválec tak ať si pro mě za mě začíná třeba na tříválci, nikdo mě nenutí si ho kupovat. Problém u Lexe není V6 sám o sobě, v nabídce být může, problém je, že to je vrcholná motorizace a jako vrcholná motorizace je to prostě skromné a slabé.
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2017 13:31
Re: Vedle Panamery hybrid
Tupej downsizing kterej došel do tříválců v relativně velkejch autech je totální blbost = palec nahoru Toyota Yaris GRMN
Výkony který nabízí hybridní i nehybridní V6 sou naprosto v normálu = odpovídaj nejprodávanějšim verzim D3. Tam sice asi v naftě ale to je fuk

To že špičkový sedany kde bylo první myslim Maserati Quattroporte nejdřív postupně vystoupaly z V8 na V12 ale celkem rychle výkony těch V12 dohnaly V8 a dneska už i V6 je prostě realita. Uvidíme jestli do LS přijde v pár článcích zmiňovaná V8 turbo. Atmosféru V8 a to jednu z posledních v nabídce dali i do nový platformy = do kupé. Jestli do sedanu daj turbo verzi fajn = ale základ prodejů bude asi hybrid, vrchol nabídky neni nejprodávanější nikde
Porsche a Lexus maj silně jinou filozofii = a platí to i pro to co srovnáváš ty = Panamera spojila hybrid se Turbem S = tim nejvýkonnějšim co má
Lexus je často cenově pod D3 = ty srovnáváš s Porsche který je naopak nad D3. Servisní náklady za 10 let má Lexus dokonce drtivě pod D3 [odkaz]

No a na závěr už jen ten bonbónek = když ti pohonný jednotky LS přijdou skromně až slabě = co R4 v MB a Audi = připomínám že tam byly už v minulejch generacích :-)
Taky ses proti nim takhle bouřil? ;-)
8. 3. 2017 13:09
Re: Vedle Panamery hybrid
Klidně si obhajuj downsizing u LS z V8 na V6, já si ponechám svůj původní názor, že vedle Panamery hybrid LS 500h působí dost skromně až slabě.
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2017 13:04
Re: Vedle Panamery hybrid
Že pohony všech Lexusů LS byly za posledních 28 let 5 generací vzorem kultivovanosti a vozy odhlučnění = tys nějak došel k názoru že odteď to bude jinak

Jo a zabraný je i naprosto a zoufale = tak a teď můžeš k R4 který A8 i Skláda měly už v minulejch generacích :-)