McLaren 720S ohromí svými výkony a připomene i slavný McLaren F1 (+videa)

 

McLaren zvolil 87. ročník autosalonu v Ženevě za ideální místo pro představením prvního zástupce druhé generace Super Series. Novinka s označením 720S vedle designu ohromuje především svými výkony.

McLaren svou první generaci modelů Super Series zahájil typem MP4-12C a její součástí je i jeho nástupce 650S i odvozený 675LT. Novinka s označením 720S je britskou automobilkou uváděna jako zcela nově vyvinutá v pořadí druhá generace.

Základem pro McLaren 720S je skelet karoserie pojmenovaný Monocage II. Ten je kompletně vyroben z uhlíkových vláken a ve srovnání se současným provedením, kombinujícím kov a uhlíková vlákna, má nabízet výrazně vyšší tuhost při nižší hmotnosti.

Monocage II má nové generaci Super Series zajistit velmi nízkou suchou hmotnost a automobilka uvádí 1283 kg, což má být údajně nejméně v dané kategorii vozů a zároveň o 18 kg méně než u současného modelu 650S.

Vedle vyšší tuhosti a nižší hmotnosti má Monocage II nabízet i komfortnější nastupování a vystupování z vozu než je tomu u aktuálních zástupců Super Series. Zlepšení se mají majitelé dočkat i v oblasti výhledu z vozu. McLaren pak ještě zmiňuje snížení těžiště, které má zajistit ještě lepší jízdní vlastnosti než tomu bylo u dosavadních vozů této značky.

Majitelé, kteří se budou chtít pokochat strukturou uhlíkových vláken v konstrukci svého nového vozu, budou mít možnost při vyplňování objednávky zatrhnout kolonku Visible Monocage a část konstrukce skeletu pak zůstane v oblasti A sloupků odhalena.

Srdcem novinky je podélně před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválec M840T s úhlem rozevření válců 90°, který z objemu 3994 cm3 za pomoci dvojice twin-scroll turbodmychadel poskytuje nejvyšší výkon 537 kW (720 k) při 7500 min-1 a točivý moment 770 N.m při 5500 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky SSG.

Podvozek využívá zavěšení všech čtyř kol na dvojitých lichoběžníkových ramenech, která doplňují adaptivní tlumiče a samozřejmostí je armáda asistenčních systému, zahrnující kontrolu trakce i stabilizaci, kterou zastřešuje Proactive Chassis Control II a možnost volby z přednastavených jízdních režimů Comfort, Sport a Track. K dispozici je i Variable Drift Control, umožňující jízdu v řízeném driftu.

Brzdový systém využívá karbon-keramické kotouče o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu. Kontakt se zemí udržují u této novinky pneumatiky Pirelli P Zero Corsa o rozměrech 245/35 R19 vpředu a 305/30 R20 vzadu.

McLaren 720S s celkovou délkou 4543 mm, šířkou 1930 mm bez vnějších zrcátek, výškou 1196 mm, rozvorem náprav 2670 mm a pohotovostní hmotnostní 1419 kg s palivovou nádrží naplněnou na 90 % zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 s, z 0 na 200 km/h zrychlí za 7,8 s a z 0 na 300 km/h za 21,4 s. Sprint na čtvrt míle trvá jen 10,3 s. Maximální rychlost je 341 km/h.

Britská automobilka u své novinky rovnou uvádí i čas potřebný ke zpomalení z rychlosti 200 na 0 km/h, který je 4,6 s a ze 100 na 0 km/h pak 2,8 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu je 10,7 litru benzinu na 100 km/h.

McLaren Automotive slaví: Vyrobili už 10.000 vozů!

McLaren 720S vedle své techniky a jízdních výkonů rozhodně zaujme svým designem. K nejzajímavějším detailům patří řešení hlavních světlometů či otevírání dveří, které nechává vzpomenout na McLaren F1.

V interiéru nejvíce pozornosti přitahuje sklápěcí digitální přístrojový štít. Ten na svém hlavním displeji poskytuje řidiči standardní provozní údaje, ale ve sportovním režimu se tento displej sklopí a jeho místo zaujme menší, který omezuje zobrazovaná data jen na ta nejdůležitější a navíc díky své menší výšce vylepšuje výhled z vozu.

McLaren Automotive uvádí, že představení druhé generace Super Series představuje v jeho historii vůbec první výměnu produktové řady a zároveň má být novinka, která bude představena na ženevském autosalonu prvním z celkem patnácti plánovaných nových vozů.

Video

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Grygárek a obžaloba na vodě Komentář Dušana Šrámka: Grygárek a obžaloba na vodě

K soudu míří kauza bývalého náměstka vrchního státního…

V Praze kolabuje tramvajová doprava. Provoz zastavila prasklá kolej V Praze kolabuje tramvajová doprava. Provoz zastavila prasklá kolej

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

ČEZ podepsal smlouvu o prodeji bulharských aktiv ČEZ podepsal smlouvu o prodeji bulharských aktiv

Energetická skupina ČEZ v pátek podepsala smlouvu o…

Zeman s Mynářem tlačili na Pelikána, aby vydal hackera Nikulina do Ruska Zeman s Mynářem tlačili na Pelikána, aby vydal hackera Nikulina do Ruska

Prezident Miloš Zeman letos dvakrát žádal ministra…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 





 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

Kovalčuk po faulu na Koláře přiznal obavy: Děkuju bohu, že se nezranil

Kovalčuk po faulu na Koláře přiznal obavy: Děkuju…

PŘÍMO Z KOREJE | Přiznal, že měl obavy, jestli obránci Janu Kolářovi neublížil. „Měl jsem strach, samozřejmě.…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…