Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Nissan Qashqai umí jet po dálnici skoro sám

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Populární crossover Qashqai od Nissanu dostal novou tvář. Hlavní změny a úpravy se však odehrály v nabídce elektronických pomocníků...

Nissan Qashqai je stále populární. Japonská automobilka tedy přikročila k modernizaci druhé generace bestselleru s obtížně vyslovitelným jménem, a to nejen vzhledové. Redesign je na první pohled poměrně subtilní, nicméně příď se změnila celá, zůstalo vlastně pouze logo s chromovaným orámováním. Původní provedení mi přišlo povedenější, ale to je věc názoru.

Novinka vypadá agresivněji, změnila se kapota, nárazník, revizí prošla hlavní světla, nyní se budou základní halogeny od LED „lamp“ více lišit. Koncové reflektory získaly „bumerangový“ motiv s trojrozměrným efektem, ale tvar mají shodný.

Skladba motorů se alespoň prozatím nemění. To znamená, že v nabídce zůstane zážehová dvanáctistovka DIG-T, kterou doplní jednotka 1,62 l/120 kW, dále menší turbodiesel 1,46 l/81 kW a větší 1,6 l/96 kW. Modifikace se dotkly i podvozku, konkrétně tlumičů a nastavení posilovače řízení. Zapracovalo se na zvukové izolaci, zadní sklo je nyní silnější.

Kabina prošla řadou aktualizací včetně multifunkčního volantu s chromovanými vložkami, zkvalitnily se nejen materiály, ale změnila se i ergonomie a přemístily některé ovladače. K přepínání přístrojů slouží nové čtyřpolohové tlačítko. Informační systém Connect s navigací a příjmem digitálního rádia má přeprogramované uživatelské rozhraní. Milovníci hudby si jistě rádi připlatí za audio Bose se sedmi reproduktory.

Balíček asistenčních systémů obsahuje kromě již známých funkcí: hlídače jízdních pruhů, mrtvého úhlu, pohledu z ptačí perspektivy, inteligentního parkovacího pomocníka, sledování únavy řidiče a čtení dopravních značek také nouzové brzdění. To bude k mání včetně upozornění na provoz za vozem a detekce chodců. Nový systém ProPilot už z Qashqaie dělá prakticky poloautonomní vozidlo, alespoň na dálnicích. Sám zrychluje i zpomaluje a dokáže také natočit volantem.

Na českém trhu se modernizovaného „kočovníka dočkáme v létě.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)