Autosalon Ženeva: Bentley Continental Supersports je nejrychlejší Bentley všech dob

Autosalon Ženeva: Bentley Continental Supersports je nejrychlejší Bentley všech dob

 
 

Bentley Continental Supersports je nejvýkonnějším autem v historii značky. K mimořádným jízdním výkonům mu ale pomáhá také o 110 kg nižší hmotnost. Navíc jako první sériové Bentley umí spalovat palivo E85.

Řada Bentley Continental prošla v posledních letech modernizací – kupé GT, sedan Flying Spur a naposledy kabriolet GTC dostaly facelift a nabídka byla obohacena o výkonnější verze Speed. Na ženevském autosalonu má premiéru nová extrémní verze Continental Supersports.

Bentley v tomto modelu nabídne to nejlepší, co má aktuálně řada Continental k dispozici. K tomu přidává odlehčenou karoserii přeplňovaný motor W12 naladěný na vyšší výkon a upravený pro spalování E85. Název Supersports je připomínkou modelu 3,0 Litre Supersports z roku 1925, který byl evolucí 3,0 Litre Speed a prvním Bentley schopným pokořit hranici 100 mil v hodině (160 km/h).

Nový model je výsledkem pokusů o snížení hmotnosti Continental GT. Konstruktérům se podařilo reálně ušetřit nemalých 110 kg. Oficiální zpráva zmiňuje v této souvislosti mimo jiné dva kroky: osazení karbonovo-keramických brzd s vrtanými kotouči, které jsou o 20 kg lehčí (navíc se jedná o dosud největší brzdy instalované na sériové auto – průměr kotoučů vpředu je 420 mm a vzadu 356 mm) a použití nových 20palcových kol, která snížila hmotnost o 10 kg. Obě úpravy výrazně ubírají neodpružených hmot, což má příznivý vliv i na ovladatelnost.

Karoserie je ve srovnání s Continental GT vzadu rozšířená, aby ukryla zadní kola s rozchodem rozšířeným o 50 mm. Ostatní vnější rozměry zůstaly zachované. Nově tvarované otvory v přídi dodávají turbodmychadlům a intercooleru o 10 % víc vzduchu a otvory v kapotě odvádí horký vzduch od motoru. Tyto změny vedly také k přínosnému zvýšení přítlaku na přední nápravě, který je vyrovnán pozměněným tvarem zádi.

Šestilitrový W12 je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a má nejvyšší výkon 463 kW (630 koní) při 6000 min-1 (+3,5 % ve srovnání s Continental GT Speed). Maximum točivého momentu bylo zvýšeno o 6,7 % na 800 Nm a je dosaženo od 1700 min-1 napříč téměř celým otáčkovým spektrem až do 5600 min-1. Nárůst výkonu tedy není zdaleka tak výrazný jako mezi Continental GT a Continental GT Speed. Točivý moment vyšší o 50 Nm ale společně se snížením hmotnosti přispěl k výraznému zkrácení akcelerace na 100 km/h, a to z 4,5 s na 3,9 s. Motor je navíc uzpůsoben pro spalování směsi benzinu a etanolu E85. Díky tomu mírně klesla spotřeba i emise CO2.

Převodovka Quickshift, která je novou variantou šestistupňového automatu ZF 6HP26, byla navržena přímo pro Continental Supersports a řadí o 50 % rychleji než automat v Continental GT. Navíc častěji podřazuje o více stupňů. Mezinápravový diferenciál TorSen má místo neutrálního poměru 50:50 sportovnější nastavení na 40:60.

Nejvyšší rychlost je 329 km/h, tedy o 11 km/h více než u Continental GT Speed. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 3,9 s (-0,9 s), na 160 km/h Continental Supersports akceleruje za 8,9 s. Pružné zrychlení z 50 na 80 km/h trvá jen 1,6 s a z 80 na 120 km/h 2,6 s.

Bentley Continental - přehled modelové řady
ModelSupersportsGT SpeedGT
Zdvihový objem [cm3]599859985998
Válce12/412/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]463/6000449/6000412/6100
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]800/1700-5600750/1700-5600650/1600-6100
Max. rychlost [km/h]329326318
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,94,54,8
Zrychlení 0-160 km/h [s]8,9--
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]16,316,616,6
Emise CO2 [g/km]388396396
Provozní hmotnost [kg]224023502350

Na předním zavěšení s dvojitými lichoběžníky je použito více hliníku, což snižuje hmotnost o 4 kg. Zatímco přední náprava má klasickou konstrukci, zadní nezapře původ podvozkové platformy u Volkswagenu – jedná se totiž o zavěšení multi-link. Obě nápravy mají stabilizátory a počítačem řízené vzduchové odpružení. K lepší ovladatelnosti přispívají tvrdší silentbloky, upravený tvar stabilizátorů a ostřejší nastavení posilovače řízení Servotronic. Vpředu i vzadu se nachází adaptivní tlumiče CDC. Stejně jako u Continental GT Speed byla snížena světlá výška vpředu o 10 mm a vzadu o 15 mm.

V interiéru jsou použity karbon, Alcantara a měkčená kůže, opěradla, sedáky a dveřní výplně mají kosočtvercové prošívání. Nová skořepinová sedadla mají odlehčenou konstrukci. Vzadu se místo sedadel pro dva další cestující nachází úložný prostor a rozpěra. Takto konstruktéři uvnitř auta ušetřili celkem 45 kg.

Na výběr pro Continental Supersports jsou dvě nové barvy karoserie – Ice a Quartzite. Za příplatek je možné také zvolit lak Dark Grey Satin nebo Light Grey Satin v matném provedení, které se postupně stává módní záležitostí u výkonnostně laděných luxusních aut. Desetipaprskové ráfky 20 x 9,5J obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero UHP o rozměru 275/35.

Cena zatím není známa. Do prodeje se Bentley Continental Supersports dostane na podzim letošního roku, v USA až v létě 2010. Tento model je prvním sériovým Bentley schopným spalovat etanol. Do roku 2012 mají mít tuto technologii všechny modely značky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Continental Supersports je nejrychlejší bentley historie. Jak je rychlé? Continental Supersports je nejrychlejší bentley historie. Jak je rychlé?

Nově představené Bentley Continental Supersports je…

Nové Bentley Continental se začne prodávat v roce 2018, auto výrazně zhubne Nové Bentley Continental se začne prodávat v roce 2018, auto výrazně zhubne

Aktuální Bentley Continental je tlouštík, váží hodně přes…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích odstartovalo zranění gólmana Melichárka

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích…

 Fotbalisté Slavie po osmi letech získali ligový titul. V závěrečném 30. kole porazili v azylu na Strahově Brno…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…