Autosalon Ženeva: Bentley Continental Supersports je nejrychlejší Bentley všech dob

Autosalon Ženeva: Bentley Continental Supersports je nejrychlejší Bentley všech dob

 
 

Bentley Continental Supersports je nejvýkonnějším autem v historii značky. K mimořádným jízdním výkonům mu ale pomáhá také o 110 kg nižší hmotnost. Navíc jako první sériové Bentley umí spalovat palivo E85.

Řada Bentley Continental prošla v posledních letech modernizací – kupé GT, sedan Flying Spur a naposledy kabriolet GTC dostaly facelift a nabídka byla obohacena o výkonnější verze Speed. Na ženevském autosalonu má premiéru nová extrémní verze Continental Supersports.

Bentley v tomto modelu nabídne to nejlepší, co má aktuálně řada Continental k dispozici. K tomu přidává odlehčenou karoserii přeplňovaný motor W12 naladěný na vyšší výkon a upravený pro spalování E85. Název Supersports je připomínkou modelu 3,0 Litre Supersports z roku 1925, který byl evolucí 3,0 Litre Speed a prvním Bentley schopným pokořit hranici 100 mil v hodině (160 km/h).

Nový model je výsledkem pokusů o snížení hmotnosti Continental GT. Konstruktérům se podařilo reálně ušetřit nemalých 110 kg. Oficiální zpráva zmiňuje v této souvislosti mimo jiné dva kroky: osazení karbonovo-keramických brzd s vrtanými kotouči, které jsou o 20 kg lehčí (navíc se jedná o dosud největší brzdy instalované na sériové auto – průměr kotoučů vpředu je 420 mm a vzadu 356 mm) a použití nových 20palcových kol, která snížila hmotnost o 10 kg. Obě úpravy výrazně ubírají neodpružených hmot, což má příznivý vliv i na ovladatelnost.

Karoserie je ve srovnání s Continental GT vzadu rozšířená, aby ukryla zadní kola s rozchodem rozšířeným o 50 mm. Ostatní vnější rozměry zůstaly zachované. Nově tvarované otvory v přídi dodávají turbodmychadlům a intercooleru o 10 % víc vzduchu a otvory v kapotě odvádí horký vzduch od motoru. Tyto změny vedly také k přínosnému zvýšení přítlaku na přední nápravě, který je vyrovnán pozměněným tvarem zádi.

Šestilitrový W12 je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a má nejvyšší výkon 463 kW (630 koní) při 6000 min-1 (+3,5 % ve srovnání s Continental GT Speed). Maximum točivého momentu bylo zvýšeno o 6,7 % na 800 Nm a je dosaženo od 1700 min-1 napříč téměř celým otáčkovým spektrem až do 5600 min-1. Nárůst výkonu tedy není zdaleka tak výrazný jako mezi Continental GT a Continental GT Speed. Točivý moment vyšší o 50 Nm ale společně se snížením hmotnosti přispěl k výraznému zkrácení akcelerace na 100 km/h, a to z 4,5 s na 3,9 s. Motor je navíc uzpůsoben pro spalování směsi benzinu a etanolu E85. Díky tomu mírně klesla spotřeba i emise CO2.

Převodovka Quickshift, která je novou variantou šestistupňového automatu ZF 6HP26, byla navržena přímo pro Continental Supersports a řadí o 50 % rychleji než automat v Continental GT. Navíc častěji podřazuje o více stupňů. Mezinápravový diferenciál TorSen má místo neutrálního poměru 50:50 sportovnější nastavení na 40:60.

Nejvyšší rychlost je 329 km/h, tedy o 11 km/h více než u Continental GT Speed. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 3,9 s (-0,9 s), na 160 km/h Continental Supersports akceleruje za 8,9 s. Pružné zrychlení z 50 na 80 km/h trvá jen 1,6 s a z 80 na 120 km/h 2,6 s.

Bentley Continental - přehled modelové řady
ModelSupersportsGT SpeedGT
Zdvihový objem [cm3]599859985998
Válce12/412/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]463/6000449/6000412/6100
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]800/1700-5600750/1700-5600650/1600-6100
Max. rychlost [km/h]329326318
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,94,54,8
Zrychlení 0-160 km/h [s]8,9--
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]16,316,616,6
Emise CO2 [g/km]388396396
Provozní hmotnost [kg]224023502350

Na předním zavěšení s dvojitými lichoběžníky je použito více hliníku, což snižuje hmotnost o 4 kg. Zatímco přední náprava má klasickou konstrukci, zadní nezapře původ podvozkové platformy u Volkswagenu – jedná se totiž o zavěšení multi-link. Obě nápravy mají stabilizátory a počítačem řízené vzduchové odpružení. K lepší ovladatelnosti přispívají tvrdší silentbloky, upravený tvar stabilizátorů a ostřejší nastavení posilovače řízení Servotronic. Vpředu i vzadu se nachází adaptivní tlumiče CDC. Stejně jako u Continental GT Speed byla snížena světlá výška vpředu o 10 mm a vzadu o 15 mm.

V interiéru jsou použity karbon, Alcantara a měkčená kůže, opěradla, sedáky a dveřní výplně mají kosočtvercové prošívání. Nová skořepinová sedadla mají odlehčenou konstrukci. Vzadu se místo sedadel pro dva další cestující nachází úložný prostor a rozpěra. Takto konstruktéři uvnitř auta ušetřili celkem 45 kg.

Na výběr pro Continental Supersports jsou dvě nové barvy karoserie – Ice a Quartzite. Za příplatek je možné také zvolit lak Dark Grey Satin nebo Light Grey Satin v matném provedení, které se postupně stává módní záležitostí u výkonnostně laděných luxusních aut. Desetipaprskové ráfky 20 x 9,5J obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero UHP o rozměru 275/35.

Cena zatím není známa. Do prodeje se Bentley Continental Supersports dostane na podzim letošního roku, v USA až v létě 2010. Tento model je prvním sériovým Bentley schopným spalovat etanol. Do roku 2012 mají mít tuto technologii všechny modely značky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá vydání komunisty Ondráčka Policie žádá vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

Uber čelí dalším pokusům o regulaci Uber čelí dalším pokusům o regulaci

Alternativní dopravce Uber, který musel loni na podzim…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 






 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Dnes 18:43

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…