Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental GT 2011: Nové foto

Diskuze (3)
Více pohledů na inovovaný Bentley Continental GT modelového roku 2011 nabízí nové oficiální fotografie.

Facelift Bentley Continental, který menší modelovou řadu obohatí o některé prvky nového Mulsanne, se veřejnosti představí na autosalonu v Paříži. K motoru W12 navíc dostane i úspornější osmiválec.

Bentley Continental, přelomový model v historii automobilky, se představil již před dlouhými sedmi lety. Tento model přinesl k tradiční automobilce sdílenou techniku Volkswagenu, včetně pohonu všech kol, zároveň si ale našel dostatečně široký okruh zákazníků, aby pomohl financovat vývoj vlastních konstrukcí, jako je například kupé Brooklands nebo nová limuzína Mulsanne.

Právě Mulsanne je přitom inspirací pro facelift Continentalu. Automobilka předvede nejprve kupé Continental GT, které dostane novou příď s větší maskou, diodovou optikou předních světlometů a zdůrazněným rozdílem ve velikosti vnějších a vnitřních světel (analogie s Mulsanne je víc než zřejmá). Z Mulsanne je převzatý také tvar víka zavazadlového prostoru a grafika nových zadních světel.

Změn je ale mnohem více. Designéři pod vedením Dirka van Braeckela, který je autorem už původního designu, si vzali za inspiraci první z Continentalů – verzi Bentley R-Type z 50tých let. Od něj jsou odvozeny tvary ostřejších prolisů i napojování komplikovaných hran a ploch. Ovšem zatímco před 50 lety byly tyto tvary výhradně výsledkem precizní ruční práce, dnes Bentley do značné míry sází na techniku zpracování hliníku nazvanou Superforming – lisování komplikovaných tvarů za tepla. Touto cestou jsou vyrobeny například přední blatníky a zadní kapota.

Současně s tvarovou evolucí se zlepšila aerodynamika. Kromě estetických požadavků totiž musel každý díl vyhovět zkouškám v aerodynamickém tunelu. Výsledkem je součinitel odporu 0,33 a také nižší (a vyrovnaný) vztlak na obou nápravách. Toho bylo dosaženo jak tvarovými korekcemi, tak i novým řešením podběhů a přídavnými aerodynamickými prvky kolem výfukového potrubí.

Uvnitř našla místo moderněji tvarovaná palubní deska s novým navigačním systémem, který má dotykovou obrazovku, funkce Google Maps a 30GB disk. Audiosystém Dirac Dimension pochází z prémiové řady Naim for Bentley. Nová sedadla v designu Cobra poskytují silnější boční vedení a díky upravenému tvaru opěradla se zvětšil prostor pro nohy za předními sedadly.

Modernizací prošel také podvozek. Rozchod kol se vpředu rozšířil o 41 a vzadu o 48 mm. Standardem se távají 20palcová kola a za příplatek budou nově i 21palcová – rozměr, který byl zatím vyhrazen pro Mulsanne.

Co se pohonných jednotek týká, automobilka už v předstihu oznámila příchod nového motoru 4,0 V8. Bližší technické údaje zatím nejsou k dispozici, motor má ale snížit sledované emise CO2 o 40 % a přitom si zachovat odpovídající úroveň výkonu i točivého momentu. Z toho se dá usuzovat, že Bentley zvolí nějakou formu přeplňování, což se u této značky již před lety stalo standardem. Neoficiálně se zmiňuje možnost nasazení verze s jedním i dvěma turbodmychadly.

Ale i 6,0 W12 se dvěma turbodmychadly pokračuje v Continentalu GT dál. Zvýšil se jeho výkon z 412 na 423 kW a točivý moment z 650 na 700 Nm. Společně se snížením hmotnosti auta o 65 kg to představuje zlepšení poměru výkon/hmotnost o 6 %. Akcelerace 0 na 100 km/h trvá 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 318 km/h.

Přenos momentu na kola zajišťuje šestistupňová automatická převodovka ZF 6HP28 s funkcí Quickshift (odpojení zapalování při řazení nahoru a naopak zvýšení otáček při podřazování). Tato vylepšená verze potřebuje k přeřazení jen 200 milisekund a výrazně se u ní zrychlilo podřazování o dva stupně. Pohon všech kol nově pracuje s poměrem 40:60 ve prospěch zadní nápravy, což zaručuje lepší ovladatelnost a požitek z jízdy, než tomu bylo s dosavadním 50:50.

Diskuze (3)
Avatar - twistedTSD
7. 2. 2011 19:22
Re: Nádhera
>:D :yes:
7. 2. 2011 18:33
Nádhera
Kéž by mě stím někdo aspoň srazil. >:D