Bentley Continental GT 2011: Designová a technická modernizace, motory V8 a W12

Bentley Continental GT 2011: Designová a technická modernizace, motory V8 a W12

 
 

Facelift Bentley Continental, který menší modelovou řadu obohatí o některé prvky nového Mulsanne, se veřejnosti představí na autosalonu v Paříži. K motoru W12 navíc dostane i úspornější osmiválec.

Bentley Continental, přelomový model v historii automobilky, se představil již před dlouhými sedmi lety. Tento model přinesl k tradiční automobilce sdílenou techniku Volkswagenu, včetně pohonu všech kol, zároveň si ale našel dostatečně široký okruh zákazníků, aby pomohl financovat vývoj vlastních konstrukcí, jako je například kupé Brooklands nebo nová limuzína Mulsanne.

Právě Mulsanne je přitom inspirací pro facelift Continentalu. Automobilka předvede nejprve kupé Continental GT, které dostane novou příď s větší maskou, diodovou optikou předních světlometů a zdůrazněným rozdílem ve velikosti vnějších a vnitřních světel (analogie s Mulsanne je víc než zřejmá). Z Mulsanne je převzatý také tvar víka zavazadlového prostoru a grafika nových zadních světel.

Změn je ale mnohem více. Designéři pod vedením Dirka van Braeckela, který je autorem už původního designu, si vzali za inspiraci první z Continentalů – verzi Bentley R-Type z 50tých let. Od něj jsou odvozeny tvary ostřejších prolisů i napojování komplikovaných hran a ploch. Ovšem zatímco před 50 lety byly tyto tvary výhradně výsledkem precizní ruční práce, dnes Bentley do značné míry sází na techniku zpracování hliníku nazvanou Superforming – lisování komplikovaných tvarů za tepla. Touto cestou jsou vyrobeny například přední blatníky a zadní kapota.

Současně s tvarovou evolucí se zlepšila aerodynamika. Kromě estetických požadavků totiž musel každý díl vyhovět zkouškám v aerodynamickém tunelu. Výsledkem je součinitel odporu 0,33 a také nižší (a vyrovnaný) vztlak na obou nápravách. Toho bylo dosaženo jak tvarovými korekcemi, tak i novým řešením podběhů a přídavnými aerodynamickými prvky kolem výfukového potrubí.

Uvnitř našla místo moderněji tvarovaná palubní deska s novým navigačním systémem, který má dotykovou obrazovku, funkce Google Maps a 30GB disk. Audiosystém Dirac Dimension pochází z prémiové řady Naim for Bentley. Nová sedadla v designu Cobra poskytují silnější boční vedení a díky upravenému tvaru opěradla se zvětšil prostor pro nohy za předními sedadly.

Modernizací prošel také podvozek. Rozchod kol se vpředu rozšířil o 41 a vzadu o 48 mm. Standardem se távají 20palcová kola a za příplatek budou nově i 21palcová – rozměr, který byl zatím vyhrazen pro Mulsanne.

Co se pohonných jednotek týká, automobilka v předstihu oznámila příchod nového motoru 4,0 V8. Jedná se o vlastní konstrukci, která na rozdíl od motoru W12 nebude sdílená s vozy VW nebo Audi. Bližší technické údaje zatím nejsou k dispozici, motor má ale snížit sledované emise CO2 o 40 % a přitom si zachovat odpovídající úroveň výkonu i točivého momentu. Z toho se dá usuzovat, že Bentley zvolí nějakou formu přeplňování, což se u této značky již před lety stalo standardem.

Ale i 6,0 W12 se dvěma turbodmychadly pokračuje v Continentalu GT dál. Zvýšil se jeho výkon z 412 na 423 kW a točivý moment z 650 na 700 Nm. Společně se snížením hmotnosti auta o 65 kg to představuje zlepšení poměru výkon/hmotnost o 6 %. Akcelerace 0 na 100 km/h trvá 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 318 km/h.

Přenos momentu na kola zajišťuje šestistupňová automatická převodovka ZF 6HP28 s funkcí Quickshift (odpojení zapalování při řazení nahoru a naopak zvýšení otáček při podřazování). Tato vylepšená verze potřebuje k přeřazení jen 200 milisekund a výrazně se u ní zrychlilo podřazování o dva stupně. Pohon všech kol nově pracuje s poměrem 40:60 ve prospěch zadní nápravy, což zaručuje lepší ovladatelnost a požitek z jízdy, než tomu bylo s dosavadním 50:50.

Spolupracujeme s TipCars.com
Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního…

Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim

Americké akcie dnes posílily díky dobrým hospodářským…

Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky

Dvoudenní protest vyhlásila opozice proti vytvoření…

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

 
 












Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i Hadamczikovi vnuci

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i…

Tři z největších českých talentů ročníku 2000 a 2001 odcházejí ze Sparty do rakouského Salcburku, který bude od…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří rapper Řezník?

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří…

„Udavač z Těšína“ má nového politického oblíbence. Nechal se vyfotit s panem Okamurou a vstoupil tím do reálné…