Bentley Continental GT 2011: Designová a technická modernizace, motory V8 a W12

Bentley Continental GT 2011: Designová a technická modernizace, motory V8 a W12

 
 

Facelift Bentley Continental, který menší modelovou řadu obohatí o některé prvky nového Mulsanne, se veřejnosti představí na autosalonu v Paříži. K motoru W12 navíc dostane i úspornější osmiválec.

Bentley Continental, přelomový model v historii automobilky, se představil již před dlouhými sedmi lety. Tento model přinesl k tradiční automobilce sdílenou techniku Volkswagenu, včetně pohonu všech kol, zároveň si ale našel dostatečně široký okruh zákazníků, aby pomohl financovat vývoj vlastních konstrukcí, jako je například kupé Brooklands nebo nová limuzína Mulsanne.

Právě Mulsanne je přitom inspirací pro facelift Continentalu. Automobilka předvede nejprve kupé Continental GT, které dostane novou příď s větší maskou, diodovou optikou předních světlometů a zdůrazněným rozdílem ve velikosti vnějších a vnitřních světel (analogie s Mulsanne je víc než zřejmá). Z Mulsanne je převzatý také tvar víka zavazadlového prostoru a grafika nových zadních světel.

Změn je ale mnohem více. Designéři pod vedením Dirka van Braeckela, který je autorem už původního designu, si vzali za inspiraci první z Continentalů – verzi Bentley R-Type z 50tých let. Od něj jsou odvozeny tvary ostřejších prolisů i napojování komplikovaných hran a ploch. Ovšem zatímco před 50 lety byly tyto tvary výhradně výsledkem precizní ruční práce, dnes Bentley do značné míry sází na techniku zpracování hliníku nazvanou Superforming – lisování komplikovaných tvarů za tepla. Touto cestou jsou vyrobeny například přední blatníky a zadní kapota.

Současně s tvarovou evolucí se zlepšila aerodynamika. Kromě estetických požadavků totiž musel každý díl vyhovět zkouškám v aerodynamickém tunelu. Výsledkem je součinitel odporu 0,33 a také nižší (a vyrovnaný) vztlak na obou nápravách. Toho bylo dosaženo jak tvarovými korekcemi, tak i novým řešením podběhů a přídavnými aerodynamickými prvky kolem výfukového potrubí.

Uvnitř našla místo moderněji tvarovaná palubní deska s novým navigačním systémem, který má dotykovou obrazovku, funkce Google Maps a 30GB disk. Audiosystém Dirac Dimension pochází z prémiové řady Naim for Bentley. Nová sedadla v designu Cobra poskytují silnější boční vedení a díky upravenému tvaru opěradla se zvětšil prostor pro nohy za předními sedadly.

Modernizací prošel také podvozek. Rozchod kol se vpředu rozšířil o 41 a vzadu o 48 mm. Standardem se távají 20palcová kola a za příplatek budou nově i 21palcová – rozměr, který byl zatím vyhrazen pro Mulsanne.

Co se pohonných jednotek týká, automobilka v předstihu oznámila příchod nového motoru 4,0 V8. Jedná se o vlastní konstrukci, která na rozdíl od motoru W12 nebude sdílená s vozy VW nebo Audi. Bližší technické údaje zatím nejsou k dispozici, motor má ale snížit sledované emise CO2 o 40 % a přitom si zachovat odpovídající úroveň výkonu i točivého momentu. Z toho se dá usuzovat, že Bentley zvolí nějakou formu přeplňování, což se u této značky již před lety stalo standardem.

Ale i 6,0 W12 se dvěma turbodmychadly pokračuje v Continentalu GT dál. Zvýšil se jeho výkon z 412 na 423 kW a točivý moment z 650 na 700 Nm. Společně se snížením hmotnosti auta o 65 kg to představuje zlepšení poměru výkon/hmotnost o 6 %. Akcelerace 0 na 100 km/h trvá 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 318 km/h.

Přenos momentu na kola zajišťuje šestistupňová automatická převodovka ZF 6HP28 s funkcí Quickshift (odpojení zapalování při řazení nahoru a naopak zvýšení otáček při podřazování). Tato vylepšená verze potřebuje k přeřazení jen 200 milisekund a výrazně se u ní zrychlilo podřazování o dva stupně. Pohon všech kol nově pracuje s poměrem 40:60 ve prospěch zadní nápravy, což zaručuje lepší ovladatelnost a požitek z jízdy, než tomu bylo s dosavadním 50:50.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britové po atentátu zadržují osm lidí, nalezeny byly i výbušniny Britové po atentátu zadržují osm lidí, nalezeny byly i výbušniny

Britská policie v souvislosti s pondělním teroristickým…

Pilný není žádná změna, míní opozice Pilný není žádná změna, míní opozice

Premiér Bohuslav Sobotka od nového ministra financí…

Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím

Polský prezident Andrzej Duda by chtěl referendum o změně…

Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout

Takhle to nepůjde, pánové. Na nedávném pražském jaderném…

 
 













Blesk.cz

Metro C stojí kvůli pádu osoby do kolejiště: Na místě zasahuje policie a záchranka

Metro C stojí kvůli pádu osoby do kolejiště: Na…

Ve čtvrtek ráno krátce před osmou hodinou byla zastavena dopravním podnikem linka C pražského metra. Důvodem je…

Britové po atentátu našli výbušniny. Podezřelých je zatím osm lidí

Britové po atentátu našli výbušniny. Podezřelých je…

Britská policie v souvislosti s pondělním teroristickým útokem v Manchesteru dosud zadržela devět osob, jednou z…

 

iSport.cz

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba a Mchitarjan

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v historii vyhráli Evropskou ligu. Svěřenci Josého Mourinha ve finále ve…

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše smlouvu se Spartou

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše…

Ital Andrea Stramaccioni, který se stane novým trenérem Sparty, už přiletěl do Prahy. Jedenačtyřicetiletý kouč…

 

Reflex.cz

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně rychlý růst objemu plateb v kryptoměně bitcoin je na…

Vachánské údolí: Ráj horských velikánů a pohostinných obyvatel pod vrcholem Karla Marxe

Vachánské údolí: Ráj horských velikánů a…

Představte si ty výhledy: na severu Pamír s nejvyššími vrcholy, na jihu Hindúkuš a na východě velikány protkaný…