Bentley Mulsanne: Aristokrat s okřídleným B dostal prodlouženou verzi

 

Modelové změny nemohou minout ani tak konzervativní značku, jakou je Bentley. Mulsanne. Kromě vizuálních a technických změn přichází i nová delší verze.

Novodobý Mulsanne se odhalil v srpnu 2009 v Pebble Beach a vlastně pořád vypadá stejně. Dirk van Braeckel (ano, svého času působil i ve Škodovce) tenkrát odvedl skvělou práci. Má čtyři oči na přídi, je výkonný, vyrábí se převážně ručně a pochopitelně nestojí málo. Prostě sportovní aristokrat každým coulem, který i přes značnou hmotnost umí být hodně rychlý. Jenže aktuálně se toho dost změnilo. Ne, o novou generaci nejde, ale stylisté mu vyhladili decentně vrásky, technici zapracovali na šasi a přibyl ultraluxusní prodloužený model.

Všechny tři, základní limuzína, Speed i nový EWB (Extended Wheelbase) dostaly přední nerezové pochromované mřížky se svislými lamelami, maska chladiče je širší o 80 mm. Menší boční LED reflektory jsou nyní s většími v jedné rovině, až dosud byly posunuty dolů. Ruku v ruce s tím prošel úpravou i nárazník. Důležitá změna se odehrála rovněž vzadu, koncová světla mají díky štědřejší aplikaci chromu vizuálně tvar písmene B. Podobnou stylizaci najdeme i na vstupech vzduchu v předních blatnících.

Vidlicový osmiválec tradičního objemu 6,75 l podporovaný dvojicí turbodmychadlo dává výkon 377 kW (512 k), v případě Speedu dokonce 395 kW (537 k). O přenos 1020, respektive celých 1100 N.m na zadní nápravu se stará osmistupňový automat ZF. Standardní Mulsanne zvládne akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,2 s a tachometr se zastaví na číslici 296. Normovaná spotřeba nikoho nezajímá, pro úplnost dodejme, že spálí 14,6 l benzinu na 100 km. Výkonnější s rychlostí přímo v názvu je v oblíbené disciplíně lepší o 0,3 s a přesáhne o 5 km/h magickou třístovku. Speed dostal navíc samočinnou skříň rekalibrovanou a k ní ještě sportovní mód S. Motor má aktivní úchyty, zavěšení revidovaná pouzdra, úpravou prošlo i vzduchové odpružení. S řízením si inženýři pohráli tak, aby poskytovalo lepší zpětnou vazbu od předních kol. Pneumatiky Dunlop 265/40 s pěnovou výplní snižují hluk uvnitř vozu. Kola mohou být buď dvaceti-, nebo dokonce jednadvacetipalcová s obutím 265/40.

Kabina samozřejmě hýří luxusem, tady není o čem polemizovat. Její výroba trvá 150 hodin, celého vozu pak 400. Bentley nabízí celkem 24 odstínů kvalitní kůže, bohatý klient si vybere i prošívání. Dřevo na palubní desce může být klidně v klavírním laku nebo v imitaci kamene, k dispozici je celkem třináct provedení. Není problém vytvořit třeba modročervenou nebo žlutozelenou kombinaci, ale chce to také trochu vkusu... Osmipalcový dotykový displej informačního systému dominuje jejímu středu. Podporuje i Apple CarPlay a Android Auto, v útrobách má 60GB harddisk. Audio Naim vyvinuté speciálně pro Bentley disponuje výkonem 2200 W a dvacítkou reproduktorů. Zadní pasažéři mají k dispozici nejen bezdrátová sluchátka, ale i dva tablety vmontované do opěradel předních sedadel s úhlopříčkou 10,2 palce, 52GB disky, připojením na internet a kamerkami .

O 250 mm natažená verze EWB poháněná výhradně slabším motorem se stává skutečnou vlajkovou lodí značky, zvenčí přitom vypadá decentně, není to žádný jezevčík. Rozvor činí 3516 místo 3266 mm. Klienti ji určitě budou volit hlavně ve dvoubarevném laku, třeba k výkonnějšímu Speedu se taková kombinace naopak moc nehodí. Onen čtvrtmetr získali dva pasažéři vzadu, kteří mohou svá místa proměnit v útulné pohovky včetně výsuvných podložek pro nohy. Výhradně oni také mají k dispozici větší střešní okno a příplatkové velké nastavitelné skládací stolky, které jsou sestaveny každý z 600 (!) dílů. Také středová konzola, kde jsou uchyceny, se liší, obsahuje nutné USB zdířky, držáky na nápoje i plnicí pera... Intimitu vzadu uchovají standardní roletky.

Pokud má boháč zvláštní přání, divize Mulliner mu ještě Mulsanne prodlouží klidně o půl metru. dovnitř nainstaluje čtyři sedadla proti sobě a bar s ledničkou, fantazii se tady meze nekladou, důležitá je částka na bankovním účtu zájemce. A pak že si bentley majitel řídí sám! Krátké verze možná, tady se osobní šofér hodí více.

Objednávky z Blízkého východu a od bohatých Číňanů se jen pohrnou. Kdysi sesterskému Rolls-Royce vyrostla v Crewe pořádná konkurence... Nezapomínejme ale ani na asistenční a bezpečnostní systémy. Přední světla se samočinnou funkcí jsou v této kategorii jaksi samozřejmostí, stejně jako varování před autem v mrtvém úhlu, které funguje od 10 do 250 km/h. Kontrola stability ASC obsahuje i upozornění na blížící se kolizi.

Všechny tři Mulsanne samozřejmě Bentley přiveze do Ženevy, takže je uvidíme už 1. března.

JAKE.AUTO.CZ: Bentley Mulsanne (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: Bentley

Štítky Bentley Ženeva 2016 Luxusní třída

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Dvoudveřové Mulsanne vám Bentley nenabídne. Ale existuje! Dvoudveřové Mulsanne vám Bentley nenabídne. Ale existuje!

Německá společnost Mcchip-dkr pracuje na proměně limuzíny…

Bentley Mulsanne Design Series by Mulliner: Elegance a styl v první řadě Bentley Mulsanne Design Series by Mulliner: Elegance a styl v první řadě

Bentley si pro zájemce o svou vlajkovou loď připravil…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…