Bentley Mulsanne: Aristokrat s okřídleným B dostal prodlouženou verzi

 

Modelové změny nemohou minout ani tak konzervativní značku, jakou je Bentley. Mulsanne. Kromě vizuálních a technických změn přichází i nová delší verze.

Novodobý Mulsanne se odhalil v srpnu 2009 v Pebble Beach a vlastně pořád vypadá stejně. Dirk van Braeckel (ano, svého času působil i ve Škodovce) tenkrát odvedl skvělou práci. Má čtyři oči na přídi, je výkonný, vyrábí se převážně ručně a pochopitelně nestojí málo. Prostě sportovní aristokrat každým coulem, který i přes značnou hmotnost umí být hodně rychlý. Jenže aktuálně se toho dost změnilo. Ne, o novou generaci nejde, ale stylisté mu vyhladili decentně vrásky, technici zapracovali na šasi a přibyl ultraluxusní prodloužený model.

Všechny tři, základní limuzína, Speed i nový EWB (Extended Wheelbase) dostaly přední nerezové pochromované mřížky se svislými lamelami, maska chladiče je širší o 80 mm. Menší boční LED reflektory jsou nyní s většími v jedné rovině, až dosud byly posunuty dolů. Ruku v ruce s tím prošel úpravou i nárazník. Důležitá změna se odehrála rovněž vzadu, koncová světla mají díky štědřejší aplikaci chromu vizuálně tvar písmene B. Podobnou stylizaci najdeme i na vstupech vzduchu v předních blatnících.

Vidlicový osmiválec tradičního objemu 6,75 l podporovaný dvojicí turbodmychadlo dává výkon 377 kW (512 k), v případě Speedu dokonce 395 kW (537 k). O přenos 1020, respektive celých 1100 N.m na zadní nápravu se stará osmistupňový automat ZF. Standardní Mulsanne zvládne akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,2 s a tachometr se zastaví na číslici 296. Normovaná spotřeba nikoho nezajímá, pro úplnost dodejme, že spálí 14,6 l benzinu na 100 km. Výkonnější s rychlostí přímo v názvu je v oblíbené disciplíně lepší o 0,3 s a přesáhne o 5 km/h magickou třístovku. Speed dostal navíc samočinnou skříň rekalibrovanou a k ní ještě sportovní mód S. Motor má aktivní úchyty, zavěšení revidovaná pouzdra, úpravou prošlo i vzduchové odpružení. S řízením si inženýři pohráli tak, aby poskytovalo lepší zpětnou vazbu od předních kol. Pneumatiky Dunlop 265/40 s pěnovou výplní snižují hluk uvnitř vozu. Kola mohou být buď dvaceti-, nebo dokonce jednadvacetipalcová s obutím 265/40.

Kabina samozřejmě hýří luxusem, tady není o čem polemizovat. Její výroba trvá 150 hodin, celého vozu pak 400. Bentley nabízí celkem 24 odstínů kvalitní kůže, bohatý klient si vybere i prošívání. Dřevo na palubní desce může být klidně v klavírním laku nebo v imitaci kamene, k dispozici je celkem třináct provedení. Není problém vytvořit třeba modročervenou nebo žlutozelenou kombinaci, ale chce to také trochu vkusu... Osmipalcový dotykový displej informačního systému dominuje jejímu středu. Podporuje i Apple CarPlay a Android Auto, v útrobách má 60GB harddisk. Audio Naim vyvinuté speciálně pro Bentley disponuje výkonem 2200 W a dvacítkou reproduktorů. Zadní pasažéři mají k dispozici nejen bezdrátová sluchátka, ale i dva tablety vmontované do opěradel předních sedadel s úhlopříčkou 10,2 palce, 52GB disky, připojením na internet a kamerkami .

O 250 mm natažená verze EWB poháněná výhradně slabším motorem se stává skutečnou vlajkovou lodí značky, zvenčí přitom vypadá decentně, není to žádný jezevčík. Rozvor činí 3516 místo 3266 mm. Klienti ji určitě budou volit hlavně ve dvoubarevném laku, třeba k výkonnějšímu Speedu se taková kombinace naopak moc nehodí. Onen čtvrtmetr získali dva pasažéři vzadu, kteří mohou svá místa proměnit v útulné pohovky včetně výsuvných podložek pro nohy. Výhradně oni také mají k dispozici větší střešní okno a příplatkové velké nastavitelné skládací stolky, které jsou sestaveny každý z 600 (!) dílů. Také středová konzola, kde jsou uchyceny, se liší, obsahuje nutné USB zdířky, držáky na nápoje i plnicí pera... Intimitu vzadu uchovají standardní roletky.

Pokud má boháč zvláštní přání, divize Mulliner mu ještě Mulsanne prodlouží klidně o půl metru. dovnitř nainstaluje čtyři sedadla proti sobě a bar s ledničkou, fantazii se tady meze nekladou, důležitá je částka na bankovním účtu zájemce. A pak že si bentley majitel řídí sám! Krátké verze možná, tady se osobní šofér hodí více.

Objednávky z Blízkého východu a od bohatých Číňanů se jen pohrnou. Kdysi sesterskému Rolls-Royce vyrostla v Crewe pořádná konkurence... Nezapomínejme ale ani na asistenční a bezpečnostní systémy. Přední světla se samočinnou funkcí jsou v této kategorii jaksi samozřejmostí, stejně jako varování před autem v mrtvém úhlu, které funguje od 10 do 250 km/h. Kontrola stability ASC obsahuje i upozornění na blížící se kolizi.

Všechny tři Mulsanne samozřejmě Bentley přiveze do Ženevy, takže je uvidíme už 1. března.

JAKE.AUTO.CZ: Bentley Mulsanne (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát

Chudší lidé by měli mít možnost, aby jim náklady na…

 
Zdroj: Bentley

Štítky Bentley Ženeva 2016 Luxusní třída

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Dvoudveřové Mulsanne vám Bentley nenabídne. Ale existuje! Dvoudveřové Mulsanne vám Bentley nenabídne. Ale existuje!

Německá společnost Mcchip-dkr pracuje na proměně limuzíny…

Bentley Mulsanne Design Series by Mulliner: Elegance a styl v první řadě Bentley Mulsanne Design Series by Mulliner: Elegance a styl v první řadě

Bentley si pro zájemce o svou vlajkovou loď připravil…

 



 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup, Pastrňák bez bodu

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup,…

SOUHRN | Obránce Michal Kempný přispěl v play off NHL asistencí k výhře hokejistů Washingtonu nad Columbusem 4:3…

 

Reflex.cz

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co všechno na vás má Facebook

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co…

Skandál kolem sbírání uživatelských dat sociální sítí Facebook i po týdnech nabírá na obrátkách. Majitel Mark…

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo? Budou Hamáčkovci spíše v roli užitečných oranžových idiotů, či součástí řešení problému?

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo?…

Babišovo hnutí ANO nabídlo sociální demokracii v potenciální společné vládní koalici pět ministerstev, a to…