Bentley Mulsanne: Aristokrat s okřídleným B dostal prodlouženou verzi

 

Modelové změny nemohou minout ani tak konzervativní značku, jakou je Bentley. Mulsanne. Kromě vizuálních a technických změn přichází i nová delší verze.

Novodobý Mulsanne se odhalil v srpnu 2009 v Pebble Beach a vlastně pořád vypadá stejně. Dirk van Braeckel (ano, svého času působil i ve Škodovce) tenkrát odvedl skvělou práci. Má čtyři oči na přídi, je výkonný, vyrábí se převážně ručně a pochopitelně nestojí málo. Prostě sportovní aristokrat každým coulem, který i přes značnou hmotnost umí být hodně rychlý. Jenže aktuálně se toho dost změnilo. Ne, o novou generaci nejde, ale stylisté mu vyhladili decentně vrásky, technici zapracovali na šasi a přibyl ultraluxusní prodloužený model.

Všechny tři, základní limuzína, Speed i nový EWB (Extended Wheelbase) dostaly přední nerezové pochromované mřížky se svislými lamelami, maska chladiče je širší o 80 mm. Menší boční LED reflektory jsou nyní s většími v jedné rovině, až dosud byly posunuty dolů. Ruku v ruce s tím prošel úpravou i nárazník. Důležitá změna se odehrála rovněž vzadu, koncová světla mají díky štědřejší aplikaci chromu vizuálně tvar písmene B. Podobnou stylizaci najdeme i na vstupech vzduchu v předních blatnících.

Vidlicový osmiválec tradičního objemu 6,75 l podporovaný dvojicí turbodmychadlo dává výkon 377 kW (512 k), v případě Speedu dokonce 395 kW (537 k). O přenos 1020, respektive celých 1100 N.m na zadní nápravu se stará osmistupňový automat ZF. Standardní Mulsanne zvládne akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,2 s a tachometr se zastaví na číslici 296. Normovaná spotřeba nikoho nezajímá, pro úplnost dodejme, že spálí 14,6 l benzinu na 100 km. Výkonnější s rychlostí přímo v názvu je v oblíbené disciplíně lepší o 0,3 s a přesáhne o 5 km/h magickou třístovku. Speed dostal navíc samočinnou skříň rekalibrovanou a k ní ještě sportovní mód S. Motor má aktivní úchyty, zavěšení revidovaná pouzdra, úpravou prošlo i vzduchové odpružení. S řízením si inženýři pohráli tak, aby poskytovalo lepší zpětnou vazbu od předních kol. Pneumatiky Dunlop 265/40 s pěnovou výplní snižují hluk uvnitř vozu. Kola mohou být buď dvaceti-, nebo dokonce jednadvacetipalcová s obutím 265/40.

Kabina samozřejmě hýří luxusem, tady není o čem polemizovat. Její výroba trvá 150 hodin, celého vozu pak 400. Bentley nabízí celkem 24 odstínů kvalitní kůže, bohatý klient si vybere i prošívání. Dřevo na palubní desce může být klidně v klavírním laku nebo v imitaci kamene, k dispozici je celkem třináct provedení. Není problém vytvořit třeba modročervenou nebo žlutozelenou kombinaci, ale chce to také trochu vkusu... Osmipalcový dotykový displej informačního systému dominuje jejímu středu. Podporuje i Apple CarPlay a Android Auto, v útrobách má 60GB harddisk. Audio Naim vyvinuté speciálně pro Bentley disponuje výkonem 2200 W a dvacítkou reproduktorů. Zadní pasažéři mají k dispozici nejen bezdrátová sluchátka, ale i dva tablety vmontované do opěradel předních sedadel s úhlopříčkou 10,2 palce, 52GB disky, připojením na internet a kamerkami .

O 250 mm natažená verze EWB poháněná výhradně slabším motorem se stává skutečnou vlajkovou lodí značky, zvenčí přitom vypadá decentně, není to žádný jezevčík. Rozvor činí 3516 místo 3266 mm. Klienti ji určitě budou volit hlavně ve dvoubarevném laku, třeba k výkonnějšímu Speedu se taková kombinace naopak moc nehodí. Onen čtvrtmetr získali dva pasažéři vzadu, kteří mohou svá místa proměnit v útulné pohovky včetně výsuvných podložek pro nohy. Výhradně oni také mají k dispozici větší střešní okno a příplatkové velké nastavitelné skládací stolky, které jsou sestaveny každý z 600 (!) dílů. Také středová konzola, kde jsou uchyceny, se liší, obsahuje nutné USB zdířky, držáky na nápoje i plnicí pera... Intimitu vzadu uchovají standardní roletky.

Pokud má boháč zvláštní přání, divize Mulliner mu ještě Mulsanne prodlouží klidně o půl metru. dovnitř nainstaluje čtyři sedadla proti sobě a bar s ledničkou, fantazii se tady meze nekladou, důležitá je částka na bankovním účtu zájemce. A pak že si bentley majitel řídí sám! Krátké verze možná, tady se osobní šofér hodí více.

Objednávky z Blízkého východu a od bohatých Číňanů se jen pohrnou. Kdysi sesterskému Rolls-Royce vyrostla v Crewe pořádná konkurence... Nezapomínejme ale ani na asistenční a bezpečnostní systémy. Přední světla se samočinnou funkcí jsou v této kategorii jaksi samozřejmostí, stejně jako varování před autem v mrtvém úhlu, které funguje od 10 do 250 km/h. Kontrola stability ASC obsahuje i upozornění na blížící se kolizi.

Všechny tři Mulsanne samozřejmě Bentley přiveze do Ženevy, takže je uvidíme už 1. března.

JAKE.AUTO.CZ: Bentley Mulsanne (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: Bentley
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Bentley zvažuje luxusnější model než je Mulsanne Bentley zvažuje luxusnější model než je Mulsanne

Bentley Mulsanne může být sesazen z vrcholu nabídky své…

Bentley zvažuje výrobu velkého kabrioletu Bentley zvažuje výrobu velkého kabrioletu

Bentley v současnosti nabízí jízdu s větrem ve vlasech…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…