Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 118i vs. Ford Focus 1.6 EcoBoost vs. Opel Astra 1.6 SIDI Turbo

Auto Tip Klassik
Diskuze (25)
Benziny se s přeplňováním a přímým vstřikováním postupně stávají silnějšími a úspornějšími. Rozumný downsizing je pro kompakty ideální. Který ale zvolit - Ford Focus se čtyřválcem EcoBoost, Opel Astra s novou jednotkou SIDI, nebo BMW 1?

Novinka od Opelu nás inspirovala k srovnávacímu testu silných downsizovaných zážehových motorů. SIDI-astru doplnilo BMW 118i a Ford Focus 1.6 EcoBoost – také jim stačí jenom 5,9 l na 100 km.

Cenové zvýhodnění 88 000 korun pasovalo Astru 1.6 SIDI Turbo do role nejlevnějšího účastníka tohoto testu. I v nejlepší specifikaci Cosmo hluboko podlezla půlmilionovou hranici, přičemž výbava obsahuje vedle samočinné klimatizace také litá 17“ kola nebo šestiletou záruku (omezenou proběhem 100 000 km). Na rozumné peníze vyjdou třeba komfortní sedadla, adaptivní bixenony, nastavitelné tlumiče atd. Ty si do focusu nekoupíte, lepší výbava Titanium postrádá i hliníkové 17” disky a prodlouženou záruku, takže se po dovybavení na úroveň astry focus vyšplhá o 25 690 korun nad opel. Výchozí cenový rozdíl přitom činí pouhých pět tisíc korun. Devizy fordu se však skrývají poněkud jinde...

Zato BMW hraje úplně jinou cenovou ligu, startuje na 700 000 Kč! Kdo ale nepočítá každou korunu, ten se může realizovat v nepřeberné škále extra výbavy, čítající vzhledem k charakteru vozu například řízení Servotronic, sportovní brzdy a osmistupňový automat. Prémiové jsou ale i výše samotných příplatků, takže výsledná cena se lehce přiblíží milionové částce. Ostatně ve srovnatelné specifikaci vyjde BMW 118i o více než 330 000 korun dráž než astra!

Ne že by vám vynaložené prostředky bavorák vrátil, ale musíme vzít v potaz, že na rozdíl od opelu a fordu nejezdí na servis jednou ročně, ale každé dva roky (nebo dle ukazatele ještě za delší dobu). Navíc ho při následném prodeji pošlete do světa za mnohem větší cenu než zbylé konkurenty. A jako další bonus můžete brát spotřebu: v praxi jenom o málo vyšší než udávanou, na 100 kilometrů si šestnáctistovka Twinpower-Turbo vzala pouze 6,6 litru, kdežto ecoboost a SIDI si nárokovaly 7,1, respektive 7,2 litru...

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 17/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (25)
Avatar - iudex
24. 8. 2013 14:18
Re: 1.6 EB
Či si niekto chváli vlastnú garáž je jedna vec, 1,6EB je však skutočne vydarený motor a vo všetkých testoch ho chvália; na turbo sa ochotne točí, má pekný záťah, je veľmi kultivovaný a pri normálnom jazdení i úsporný. Čo viac si od motora priať?
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 19:53
Re: nemusim kupivat casopis...
Napsal jsem to blbě, sorry. V kultuře chodu Astra průměrná, Focus nadprůměrný, nejhorší BMW u kterého si stěžovali, že dokonce motor ve vyšších otáčkách třese řadičkou a má hrubý chod.
23. 8. 2013 17:50
Re: nemusim kupivat casopis...
Tak ja nevim >:D dve cisla zpatky jim motor 1,6 SIDI jak v Astre tak v Zafire pripadal super a ted ma podprumernou kultivovanost?? AT vubec nerozumim...
Avatar - WinDiesel
23. 8. 2013 17:19
Re: 1.6 EB
A kdybys měl náhodou Opela, s ledovým klidem by si s autem pohrával a byl nejlepší 1,6 SIDI. Jo, to známe. Moje auto a motor v něm je taky nejlepší ........... >:D
Avatar - Ham.
23. 8. 2013 17:04
Re: nemusim kupivat casopis...
Souhlas.
Zajímavý test je právě v aktuálním vydání
[odkaz]