BMW 3 Gran Turismo je jiným autem než 4 Gran Coupe tvrdí BMW. Ale co X4?
Ještě v 90. letech stačily BMW čtyři základní řady – 3, 5, 7, a 8 okořeněné roadstery, zprvu Z1, později Z3. Tuto hegemonii narušilo na sklonku devadesátých let první X5. Od té doby se však nejen u BMW řada věcí změnila. Že už číselné označení neudává zaokrouhlený objem motoru, to platí už dávno. Dnes představuje při rozlišování modelů BMW větší problém vyznat se v různých karosářských verzích, které mají obyčejně stejný technický základ. S rozvojem sdílených podlahových plošin automobilky velice rychle objevily kouzlo variability modelové řady. Díky tomu uvést na trh SUV odvozené od výchozího hatchbacku není už zase tak drahé. Jenže při pohledu na nabídku modelů BMW se občas neubráníte dojmu, zda už těch modelů není až příliš.
BMW se nám snaží celou situaci usnadnit tím, že pro sportovně laděné modely používá sudé číslovky v jejich označení (X4, řada 4, řada 8) a pro rodinně orientované vozy zůstávají tradiční lichá čísla (3, 5, 7, X3 nebo X5).
Takže čím se vlastně liší řada 3 Gran Turismo od řady 4 Gran Coupe? Prvně jmenovaný vůz má čtyřdveřovou karoserii s výklopnou zadní stěnou, druhý jmenovaný dostal čtyřdveřovou karoserii s výklopnou zadní stěnou... Koho by to napadlo. A stejnou koncepci karoserii používá také model X4. Podobná je samozřejmě technika, od zavěšení kol až po pohonné jednotky a převodovky, nemluvě o infotainmentu či elektronice. Jediné čím se auta obecně vzato navenek liší, jsou detaily.
To si pak jistě leckterý zákazník BMW může klást otázku, co získá navíc, pokud zvolí třeba řadu 4 Gran Coupe namísto řady 3 Gran Turismo za předpokladu stejného pohonu a obdobné výbavy. Docela by nás zajímalo, co by na otázku „proč si mám koupit 4 Gran Coupe místo 3 Gran Turismo“ odpověděl vyškolený prodejce nových vozů BMW.