BMW 320d Touring vs. Mazda 6 Wagon vs. Peugeot 508 SW vs. Škoda Superb Combi

Ideálním příkladem současné všestrannosti je Škoda Superb Combi – s obřím zavazadelníkem i prostorem vzadu, možností pohonu 4x4, úspornými turbodiesely TDI, samočinnou dvouspojkovou převodovkou, navíc osvěžená nedávným povedeným faceliftem… Tentokrát mu pozici budou znepříjemňovat sportovní Mazda 6 Wagon, prestižní BMW 3 Touring a komfortní Peugeot 508 SW.
Peugeot 508 SW 2.0 HDI
S pouze průměrným výkonem 120 kilowattů se nedá hrát velké divadlo, slabšímu motoru příliš nepomáhá ani laxní šestistupňový automat. Lehké řízení šetří svaly, ale omezuje zpětnou vazbu, s peugeotem se ovšem nespěchá, a tak to člověk akceptuje. Kombinace pohonu s těžkou karoserií znamená vedle nezáživné dynamiky také větší spotřebu, na testovací trati jsme naměřili 6,2 l na 100 kilometrů, což bylo nejvíce z konkurentů...
BMW 320d Touring
Základní cena bezmála 947 500 korun a výsledná skoro dvě stě tisíc přes milionovou hranici? Uff - tohle je na čtyřválcový střední proud trochu silná káva. Hodnota testovaného vozu, přesahující o 400 000 korun podobně vybavený Peugeot 508 SW, se v tomto srovnání jeví jako absurdní. Klasická koncepce však nemá konkurenci, pokud jde o vyvážení, a když zůstanete u základních 16“ kol, máte jistotu vysokého cestovního komfortu...
Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D
Jediné twinturbo v testu se činí – zátah 420 newtonmetrů je působivý, tím spíše když se pere s nejmenší hmotností (1546 kg) a pomáhá si krátkými převody tak, že jede dynamicky skoro jako BMW. Japonský „skyactivní“ šestistupňový automat sází rychlosti bezmála tak dobře jako osmistupňové ústrojí ZF v bavoráku. Motor na downsizing vzhledem k objemu 2,2 litru kašle, přes piezovstřikovače žene do válců naftu pod tlakem 200 MPa...
Škoda Superb Combi 2.0 TDI
Škoda Superb nabízí neoddiskutovatelnou podélnou prostornost, horší je to jenom s kratším zadním sedákem. Zavazadelník s gigantickými 633 až 1865 l pasuje vůz do role exkluzivního stěhováku. Emoce však nečekejte, zato pragmatiku zvládá dokonale. Silný turbodiesel ve výkonnější verzi 125 kW umí obří kombi slušně rozjet a moc za to nežádá – v testu jsme jezdili za 5,6 l na 100 km, což byla hodnota mnohem menšího a lehčího BMW...
Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 18/13, který je právě k dostání na stáncích.