BMW řady 5 (2012): Čtyřválce 2,0 turbo vytlačují šestiválce

BMW řady 5 (2012): Čtyřválce 2,0 turbo vytlačují šestiválce

 
 

BMW upravuje nabídku motorů pro řadu 5 modelového roku 2012. BMW 5 GT bude možné objednat s M paketem, do sedanů a kombi přicházejí nové čtyřválce a posílené šestiválce.

Nabídku pohonných jednotek pro sedan a kombi BMW řady 5 rozšíří od podzimu nový základní benzinový čtyřválec 520i. Další čtyřválce nahradí některé šestiválcové jednotky, jiné motory budou posíleny. Všechny tyto změny budou dostupné pro řadu 5 modelového roku 2012.

BMW 520i nyní s turbem

Pod označením 520i se skrývá dvoulitrový čtyřválec TwinPower Turbo o výkonu 135 kW v 5000 min-1, vrchol točivého momentu 270 Nm leží mezi 1250-4500 min-1. Tato jednotka se stane základní motorizací pro řady 5.

Sedan s tímto motorem a manuální převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 7,9 s a jede až rychlostí 227 km/h. Ve verzi s automatem akcelerace 0-100 km/h trvá 8,0 s. V kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 6,8 l/100 km.

BMW 5 sedan (F10) - technické údaje nových motorů
Motor520i528i520d Eff.Dyn.525d530d535d
Převodovka6M (8A)6M6M6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [l]2,02,02,02,03,03,0
Válce/ventily4/44/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5000180/5000-6500135/4000160/4400190/4000230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1250-4500350/1250-4800380/1900-2750450/1500 -2500540 (560)/1500-3000630/1500-2500
Max. rychlost [km/h]227 (226)250231243 (239)250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,0)6,2 (6,3)8,27,06,1 (6,0)5,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,8 (6,5)6,8 (6,5)4,55,0 (4,8)5,7 (5,3)5,4

Čtyři válce pro 528i

Čtyřválec s označením 528i nahradí doposud nabízený stejnojmenný šestiválec se 190 kW. Oproti němu nabídne výkon 180 kW v 5000-6500 min-1 a vrchol krouticího momentu 350 Nm v 1250-4800 min-1 (předtím 310 Nm).

Sprint z 0-100 km/h trvá sedanu s tímto motorem a manuální převodovkou 6,2 s, maximální rychlost je 250 km/h.

525d: 160 kW z dvoulitrového čtyřválce

Nový motor se skrývá i pod označením 525d, šestiválcový tubodiesel byl nahrazen dvoulitrovým turbodieselem TwinPower Turbo. Jeho výkon vzrostl na 160 kW v 4400 min-1. Vrchol točivého momentu 450 Nm je nově dostupný mezi 1500-2500 min-1.

Modernizací prošel třílitrový naftový šestiválec 530d, jehož výkon vzrostl o 10 kW na 190 kW v 4000 min-1. Vrchol točivého momentu 540 Nm leží mezi 1500-3000 min-1, u varianty s automatem je vrchol krouticího momentu dokonce 560 Nm. Vzrostl také výkon vrcholného turbodieselu 535d, a to na 230 kW v 4400 min-1.

Nabídka motorů pro sedan se rozšíří o turbodiesel 520d v úsporné variantě EfficientDynamics. Ten nabídne stejný výkon (135 kW) a točivý moment (380 Nm) jako výchozí jednotka, avšak nižší spotřebu. Ta v kombinovaném cyklu činí 4,5 l/100 km (oproti 5,0 l/100 km).

BMW 5 Touring (F11) - technické údaje nových zážehových motorů
Motor520i528i550i
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [l]2,02,04,4
Válce/ventily4/44/48/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5000180/5000-6500300/5500-6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1250-4500350/1250-4800600/1750-4500
Max. rychlost [km/h]220244250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,3 (8,4)6,4 (6,6)5,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,0 (6,7)7,1 (6,8)10,7

Nižší spotřebu obstará systém Auto Start/Stop, rekuperace brzdné energie, uzavíratelné otvory chladiče, dlouhý šestý převodový stupeň a aerodynamické ráfky. Uvnitř se objeví indikátor optimálního řazení.

Civilní superTouring BMW 550i (V8, 300 kW)

BMW řady 5 Touring bude od podzimu možné objednat i s 4,4litrovou benzinovou V8 o výkonu 300 kW a točivém momentu 600 Nm, který už je dostupný pro sedan i pro pětidveřovou verzi GT. S tímto motorem kombi zrychlí z 0-100 km/h za 5,1, spotřeba v kombinovaném cyklu činí 10,7 l/100 km.

Rozšíří se také nabídka systému pohonu všech kol, který bude možné nově objednat i pro motory 528i, 525d a 535d. A to jak pro sedan, tak pro kombi.

BMW 5 Touring (F11) - technické údaje nových vznětových motorů
Motor525d530d535d
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [l]2,03,03,0
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]160/4400190/4000230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1500 -2500540 (560)/1500-3000630/1500-2500
Max. rychlost [km/h]236 (233)247 (248)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,26,2 (6,1)5,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,3 (5,1)5,9 (5,5)5,6

Dynamic Experience Control a další nova výbava

Všechny BMW řady 5 budou standardně vybaveny systémem Dynamic Experience Control. Tím řidič může v režimech (Comfort, Sport, Sport+ a Eco Pro) ovládat odezvu plynového pedálu, reakce motoru, vlastnosti posilovače řízení a stabilizačního systému DSC. Režim Eco Pro se zaměřuje na nízkou spotřebu, v honbě za ní upravuje také nastavení klimatizace, či vypíná vyhřívání sedaček.

Nabídku příplatkové výbavy rozšíří bezpečnostní systém Active Protection. Ten v případě hrozící srážky zavře všechna okna a předepne bezpečnostní pásy, čímž sníží riziko zranění posádky.

Systém Comfort Access bude rozšířen o funkci automatického otevírání víka zavazadlového prostoru, pokud řidič dá nohu pod zadní nárazník. Head-up displej bude nově informace zobrazovat barevně.

Navigační systém Proffesional bude možné od letošního podzimu doplnit upraveným systémem RTTI (Real-Time Traffic Information), který v reálném čase informuje o dopravní situaci. Systém nově získává informace o dopravě každé tři minuty díky vlastní SIM kartě prostřednictvím mobilních sítí.

RTTI sleduje připojení mobilních telefonů k místní síti, díky čemuž získává přehled o tom, kolik vozů je na okolních silnicích a kam směřují. Následně jsou tyto informace zobrazeny na obrazovce navigačního systému. Díky tomu je možné najít alternativní trasu s malým provozem. Systém pokrývá hlavní silnice, dálnice a ulice měst.

M Paket pro 5 GT

Příplatkovou výbavu pro BMW 5 GT od podzimu rozšíří M paket nabízející upravenou karoserii, tmavé koncovky výfuku, 19palcová kola a tvrdší podvozek. Uvnitř se objeví volant s logem M a další sportovní prvky. Rozšířena bude také paleta nabízených laků pro tento model.

BMW řada 5 Gran Turismo – Nová pětka nově

Jake.auto.cz: BMW 5 (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy! Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy!

Vypadá to jako úplná hračka, ale i maskování vývojového…

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází…

 



 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…