Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW K 1600 B: Šestiválcová motorka s couvacím asistentem a adaptivním odpružením

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
K čerstvým novinkám značky BMW Motorrad pro příští sezónu patří i zcela nový přírůstek do rodiny jejích řadových šestiválců v podobě modelu K 1600 B ve stylu bagger.

BMW Motorrad v roce 2010 představilo jedinečné cestovní motocykly K 1600 GT a GTL s řadovými šestiválci napříč zavěšenými v rámu, které jsou dnes jedinými nabízenými zástupci řady K a zároveň jedinými sériovými stroji na evropském trhu s touto koncepcí.

Nyní tuto dvojici doplňuje třetí verze s označením K 1600 B, která přímo navazuje na studii Concept 101 představenou na přehlídce Concorso dʼEleganza Villa dʼEste na jaře roku 2015, i když má svým vzhledem přeci jen blíže k sériovému modelu K 1600 GT, s nímž sdílí techniku.

BMW K 1600 B v každém případě míří stejně jako jeho vzor z loňského roku do stále populárnější kategorie baggerů, což vedle svého vzhledu naznačuje i svým označením.

Identifikovat lze zástupce této kategorie díky nízkému čelními plexi, absenci horního kufru nebo opěrky spolujezdce, zarovnání linie bočních kufrů se zadním blatníkem a díky všem těmto úpravám celkově nižší siluetě motorky.

To ostatně nové K 1600 B velmi dobře demonstruje svým vzhledem, i když komfort jezdce díky tomu nijak neutrpěl. Pro dosažení co nejlepší ochrany před větrem a počasím jsou boční sekce kapotáže protažené dolů a vzad od efektivně navržených aerodynamických deflektorů.

Elektricky nastavitelný větrný štít má paměťovou funkci a nejenže chrání jezdce před vlivy větru a větrných vírů, ale také se automaticky vrátí do základní pozice, jakmile se vypne zapalování. Tím rovněž funguje jako ochrana proti krádeži navigačního systému, který je nabízen jako součást Originálního příslušenství BMW Motorrad.

Přepracované oddíly v bočních schránkách se štíhlejšími kryty a hlubším tělem mají zajistit komfortní nakládání zavazadel. Zadní blatník byl navržen tak, aby ho bylo možné odklopit vzhůru, a získat tak snazší přístup k odmontování zadního kola.

Na přání montované audio připojení v pravé schránce má vnitřní kapsu, která může pojmout i větší mobilní zařízení, jako jsou například tablety. Přepínač vyhřívání sedla spolujezdce je šikovně umístěn na pravé schránce.

K pohonu K 1600 B slouží řadový šestiválec o objemu 1649 cm3, poskytující výkon 118 kW (160 k) při 7750 min-1 a točivý moment 175 N.m při 6500 min-1, který míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky a kardanu.

Základní součástí podvozku novinky je rám z lehkých slitin, známý z K 1600 GT, který doplňují systémy zavěšení kol BMW Motorrad Duolever a Paralever. Standardem je elektronicky řízeným podvozek Dynamic ESA s jízdními režimy Road a Cruise.

Ve standardním nastavení Road je adaptivní tlumení plně automatizováno, což má zajistit nejvyšší úroveň komfortu a maximální trakci na téměř jakémkoliv povrchu. Naproti tomu v režimu Cruise má poskytovat velmi jemné tlumení, které zaručí vysokou úroveň komfortu v nízkých rychlostech.

BMW K 1600 B je vybaveno i asistentem couvání, k jehož aktivaci stačí stisk tlačítka na panelu na levé straně řídítek. Stisknutí startovacího tlačítka iniciuje pohyb. Na přání je k dispozici také funkce Shift Assistant Pro, která dovoluje jezdci řadit v celé řadě případů nahoru i dolů bez použití spojky.

K vyššímu komfortu jízdy mohou přispět i předkopnuté stupačky z široké nabídky nabídky příplatkové výbavy, zatímco větší porci stylu dodají kovaná kola s jedenácti dvojitými paprsky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
17. 10. 2016 05:24
objem
Do aut cpou litrový tříválce, a ve fichtlu šestka nevadí???