Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 a M4: Oficiální informace o ostrých bavorácích

Michal Fokt
Diskuze (39)
BMW se konečně pochlubilo se základními technickými informacemi, týkajícími se sportovního kupé M4 a sedanu M3. Tak pojďme na to.

Mnichovská automobilka plánuje začátek prodeje sportovních modelů M3 a M4 a v případě kupé jsme alespoň viděli koncept (tedy spíše prototyp). U trojkové řady ani to ne, zato už ale máme k dispozici základní technické informace.

Takže to nejdůležitější: nová eMka střední třídy bude pohánět řadový šestiválec 3,0 l, přeplňovaný dvěma turby, vyladěný na výkon 430 koní (316 kW) a točivý moment 500 N.m, čímž tedy jasně deklasuje dosavadní V8 4,0 litru. Bude točit maximálně 7500 otáček, což vůbec není špatné, tedy na turbomotor... kde jsou ty časy 8300 min-1 u atmosférického osmiválce. Ani zvuk šestiválce se nemůže rovnat véosmičce a u M GmbH mu tedy pomohou speciálně laděným výfukem.

A teď k té druhé nejdůležitější informaci: obě auta budou standardně s manuálem, jehož software bude stejně jako u Nissanu 370Z při podřazení dávat automaticky meziplyny. Očekávanou alternativou bude sedmistupňová dvouspojka M DCT se systémem Launch Control a možností nastavení ostrosti řazení pro použití při sportovní, respektive klidné jízdě.

Stejně jako u Porsche se mění hydraulický posilovač na elektrohydraulický, standardem se stane aktivní M diferenciál a za příplatek půjde auto doplnit keramickými brzdami nebo adaptivními tlumiči s módy Comfort, Sport a Sport+. Na obou eMkách se nešetřilo karbonem a dalšími lehkými materiály, díky nimž se podařilo srazit váhu auta o 80 kg a v případě sedanu a kupé by se tak měla dostat pod 1500 kg. Snižovala se kupříkladu i váha motoru a převodovky, šestiválec má kovanou klikovou hřídel a převodovka je lehčí o 12 kg.

Michal Fokt
Diskuze (39)
26. 9. 2013 22:45
Re: Skvělé auto
Už se neztrapňuj. Tolik nesmyslů pohromadě už jsem dlouho nečetl.
Avatar - Deathstar
26. 9. 2013 18:20
Re: Skvělé auto
Jasně na argument typu "máš Favorita tak nemluv o jiných autech"jsem čekal.
Jseš frajer.Palec hore:)
Jen proto,že mám aktuálně Favorita,tak jsem v jiných autech nikdy nejel,ani neseděl..

Neříkej mi o čem mám nebo nemám mudrovat příteli,pozor!

V jednom máš pravdu to ano:atmosfera je lepší pro nadšené řidiče,ale řekni i to druhé,že turbo motor není zdaleka tak hrozný jak ho popisuješ...

Co se týká spráskání v přímce,tak mě to zas tak nezajímá,ale tvoje mylné tvrzení o tom,že je BMW rychlejší než C63 jsem pouze pár čísly dementoval.Tolik k spráskání v přímce..

Pavel Janda a jeho řízení je mi ukradený,ale jeho tvrzení ,dle tvého odkazu, o tom,že M1 díky turbodíře je na mokru nezvladatelná a bourá,to může prohlásit jen idiot.

Myslím,že se neshodneme.A ani se s tebou bavit rozumně nedá,myslel jsem že podiskutujeme,ale argumentuješ velmi nízko při zemi,tak nějak "hezky česky"..

Bež si dál zjišťovat turbo v autě tím,že s autem budeš cukat při jízdě a hamtat na plyn(doporučuju v 911 Turbo,fajnově si rozbiješ hubu..)..
Měj se.
26. 9. 2013 17:09
Re: Skvělé auto
Sedni do auta, rozjeď ho, v jízdě sešlápni plyn na podlahu a pusť ho zase zpátky, turbo pojede plynule a než se plyn vrátí tak auto ani nestačí zareagovat, atmosférický benzín i na tuhle rychlou práci s plynem zareaguje cuknutím...
Blábol? Do F30 335i jsem přesednul po dvou letech s 650i a ten rozdíl pozná i úplný idiot. Pavel Janda řídí líp, než ty kdy dokážeš a já pravděpodobně taky.
Já ty auta řídil, tys o nich četl... Hovínko tomu rozumíš, nechápeš, proč je atmosféra pro řízení daleko lepší než přeplňovaný motor, zajímá tě, které auto "spráská v přímce"... máš favorita a
mudruješ o autech, co jsi viděl na obrázku...
26. 9. 2013 17:05
Re: Skvělé auto
Neexistuje turbomotor, který by měl odezvu na plyn jako atmosféra. Howgh.
Avatar - fOE
26. 9. 2013 16:30
Re: Skvělé auto
Jelikoz je to jinej motor tak to muze byt lepsi docela vyrazne.