BMW M3 a M4: Oficiální informace o ostrých bavorácích
Mnichovská automobilka plánuje začátek prodeje sportovních modelů M3 a M4 a v případě kupé jsme alespoň viděli koncept (tedy spíše prototyp). U trojkové řady ani to ne, zato už ale máme k dispozici základní technické informace.
Takže to nejdůležitější: nová eMka střední třídy bude pohánět řadový šestiválec 3,0 l, přeplňovaný dvěma turby, vyladěný na výkon 430 koní (316 kW) a točivý moment 500 N.m, čímž tedy jasně deklasuje dosavadní V8 4,0 litru. Bude točit maximálně 7500 otáček, což vůbec není špatné, tedy na turbomotor... kde jsou ty časy 8300 min-1 u atmosférického osmiválce. Ani zvuk šestiválce se nemůže rovnat véosmičce a u M GmbH mu tedy pomohou speciálně laděným výfukem.
A teď k té druhé nejdůležitější informaci: obě auta budou standardně s manuálem, jehož software bude stejně jako u Nissanu 370Z při podřazení dávat automaticky meziplyny. Očekávanou alternativou bude sedmistupňová dvouspojka M DCT se systémem Launch Control a možností nastavení ostrosti řazení pro použití při sportovní, respektive klidné jízdě.
Stejně jako u Porsche se mění hydraulický posilovač na elektrohydraulický, standardem se stane aktivní M diferenciál a za příplatek půjde auto doplnit keramickými brzdami nebo adaptivními tlumiči s módy Comfort, Sport a Sport+. Na obou eMkách se nešetřilo karbonem a dalšími lehkými materiály, díky nimž se podařilo srazit váhu auta o 80 kg a v případě sedanu a kupé by se tak měla dostat pod 1500 kg. Snižovala se kupříkladu i váha motoru a převodovky, šestiválec má kovanou klikovou hřídel a převodovka je lehčí o 12 kg.