Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M2: 370 koní, 500 N.m a šestistupňový manuál

Michal Fokt
Diskuze (192)
BMW představuje jediné opravdové "emko". Kompaktní kupé M2 má ty správné rozměry a pořádně silný turbomotor.

Když bylo jasné, že se letos na podzim představí nástupce modelu BMW 1 M Coupé, musela být celá petrolheadská komunita jako na trní. Přece jen M3 a od něj odvozené M4, jakkoli to jsou dobrá auta, už trošku odrostly rozměrům, optimálním pro agilní a zábavný sporťák, no a zbytek nabídky divize M je na tom ještě hůř. BMW M2 by tak měl představovat, podobně jako jeho jedničkový předchůdce, dnes asi nejčistší možnou esenci ///M.

No a teď je tady. Vzhled nepřekvapí, vypadá víceméně tak, jak jej předpovídaly četné počítačové retuše, nicméně stejně potěší - příď s novým nárazníkem vypadá dravě, stejně jako vytažené blatníky, umocňující efekt výrazného prolisu na boku a ani zadní nárazník s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuku nenechá nikoho na pochybách, s čím má tu čest. Komplet dotváří velmi decentní křidélko na víku kufru a kovaná kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. Přední ráfky 9Jx19" obouvají pláště o rozměru 245/35, zadní 10Jx19" pak 265/35.

A vy jste určitě nejvíc zvědaví na motor. Řadový třílitrový šestiválec M TwinPower Turbo je prý nově vyvinutý a pro potřeby M2 je naladěn na výkon 370 koní (272 kW) při 6500 otáčkách, přičemž motor lze točit až do 7000/min. Točivý moment činí při overboostu 500 N.m a je k dispozici od 1450 do 4750/min, pokud nemáte plyn až pod podlahou, na kola jde "jen" 465 N.m v rozmezí 1400-5560 otáček. V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou M DCT (se šesti volitelnými režimy), aktivovaným launch control a elektronicky ovládaným zadním diferenciálem zvládne stovku za 4,3 s. Auto se ovšem bude standardně dodávat se šestistupňovým manuálem a v tom případě počítejte se 4,5 sekundami. Maximálka je klasicky omezena na 250 km/h, s M Drivers Package pak 270 km/h.

Adekvátním způsobem musí být dimenzovány též brzdy. Vpředu jsou 15" disky a třmeny se čtyřmi pístky, vzadu mají kotouče průměr 14,5" a třmeny dva pístky. BMW M2 si vypůjčilo komponenty šasi z většího M4, zavěšení je téměř celé z hliníku, u manuální převodovky za vás bude při podřazování dávat meziplyny elektronika, která bude upravovat též klapky výfuku, ovlivňující zvuk. Řízení má elektrický posilovač, systém jízdní stability opět umožňuje různé módy asistence. I přes použití lehkých materiálů má BMW M2 pohotovostní hmotnost 1495 kg, což není úplně málo...

Interiér dostal kromě emblémů ///M sportovní sedadla a volant s modrým kontrastním šitím a karbonové dekory, nechybí ovšem ani armáda elektronických asistentů kdečeho, bez nichž už se dnes žádné auto neobejde, BMW k nim navíc přidává i aplikace GoPro a M Laptimer, zaznamenávající na okruhu telemetrická data.

S dnešním představením BMW M2 přichází ještě jedna informace – čas na jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu. Ve srovnání s ostrými hatchbacky není výsledek 7:58 nijak šokující, důležité je ale srovnání s vozy z vlastní stáje. Nová M2 je o 7 sekund rychlejší než předchozí M3 a kupé 1M nadělí dokonce 14 sekund. Mrštnost jej nakonec vynesla až do sfér současného modelu M5 – ten projel jednu z nejzáludnějších evropských tratí o 3 sekundy rychleji.

Michal Fokt
Diskuze (192)
3. 7. 2016 13:05
Re: Údaje
Procetl jsem si diskusi a musim rict, ze jsi neuveritelnej...
Koupil sis ctr a strasne moc bys chtel aby te nekdo bral. >:D jednak bys mel bejt nad veci a kaslat na to, jednak mas cos koupil... Relativne levnej hh, kterej dosahuje dobryho casu na ringu prefouknutym motorem a relativne jednoduchou technikou s ostre (pro me nepouzitelne) tvrdym nastavenim pro denni jezdeni.
Ohanis se casem na ringu zajetym predprodukcnim vozem be klimatizace a vlastne nikdo nevi, co vsechno na tom aute bylo jinak nez v serii. A lidi s ti smejou, ze nevidis rozdil mezi bmw m2 za 1,8 a ctr za mega...
A jsou to oni, kdo jsou dle tebe chudaci...
Za tu dobu co uplynula od teto diskuse, se objevila rada testu po celem svete a na mnoha okruzich je pri porovnani seriovych aut m2 dokonce rychlejsi! Presto, ze je to spis okreskove nez okruhove nacini a zvladne i vse ostatni, coz se o ctr rict neda. Nebo bys jel s ctr na dovolenou? :-)
Jestli nechapes, proc je m2 dle mnohych zabavnejsi, pak, jak si sam napsal, s FF je to o pilovani stopy. Kdyz se neco nepovede, vysledkem je frustrujici tecna v oblouku. Oproti tomu FR v podani M2 je cely proces hledani stopy zabava. A jizda na hrane je daleko zabavnejsi uz jen kvuli prechodum z nedotacivosti do pretacivosti, rizeni plynem a jaksi vetsimu mnozstvi moznych typu odezvy auta. Je to zaroven daleko narocnejsi, takze ano, jen zkuseny pilot asi napraska ctr na okruhu, ale i stredne schopny ridic se bude za volantem M2 citit daleko vic nazivu i s o tridu horsim casem. A pak je tu take dalsi aspekt, kterej te musi zrat...
Prijed na namesti s ctr a s m2. On proste existuje duvod, proc lidi utrati za M2 dvojnaspbek radsi, nez si koupit 2 ctr. Ale v tve optice vypada asi M2 jako dilo sileneho tunera, ze?
Avatar - white label
15. 10. 2015 21:47
Re: Údaje
Avatar - white label
15. 10. 2015 21:19
Re: Údaje
Věřím, že jemu naopak žádná podobně zjednodušující "kravina" z diskuse nevyplynula, viz jeho názory. A jestli tu omezenost jenom hraješ, tak to děláš velmi přesvědčivě. :yes:
Avatar - TeeJay
15. 10. 2015 21:02
Re: Údaje
Tomu rozumím, taky jsem se svezl lépe s Caymanem S, než s 1 M, ale jak už ti asi vyplynulo z kontextu, tedy se řeší, že rychlost je méněcenná a důležitější je jezdit dveřmi napřed.

Možná proto, žes měl hodně aut, máš přehled a nadhled, ale není to jen o tom, je to i o tom respektu k ostatním. GT-R nechceš i když je rychlejší (taky mě nenadchlo), ale nebudeš říkat, že je to srágora, co nepatří mezi třídní elitu. Nechceš tu dělat kurzy? :-)

Díky za pokec, je pěkné potkat i někoho, kdo se sem nechodí zhádat. :yes:
Avatar - Bully_
15. 10. 2015 20:50
Re: Nějak mi chybí
Samozrejme nechci nijak zpochybnovat koncepci auta, jeho sportovnost a vykon. Jenom nema absolutne nic spolecneho s cimkoli, co by slo aspon s primhourenim oka nazvat purismem. To uz pri pohledu do interieru vidim naopak spis opulenci, zvlast kdyz ma jit o sportovni vuz. Spousta lidi se tady rozepisuje o jeho vysoke hmotnosti a presto nikdo neprisel s timhle tematem :-)