BMW M2: 370 koní, 500 N.m a šestistupňový manuál
Když bylo jasné, že se letos na podzim představí nástupce modelu BMW 1 M Coupé, musela být celá petrolheadská komunita jako na trní. Přece jen M3 a od něj odvozené M4, jakkoli to jsou dobrá auta, už trošku odrostly rozměrům, optimálním pro agilní a zábavný sporťák, no a zbytek nabídky divize M je na tom ještě hůř. BMW M2 by tak měl představovat, podobně jako jeho jedničkový předchůdce, dnes asi nejčistší možnou esenci ///M.
No a teď je tady. Vzhled nepřekvapí, vypadá víceméně tak, jak jej předpovídaly četné počítačové retuše, nicméně stejně potěší - příď s novým nárazníkem vypadá dravě, stejně jako vytažené blatníky, umocňující efekt výrazného prolisu na boku a ani zadní nárazník s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuku nenechá nikoho na pochybách, s čím má tu čest. Komplet dotváří velmi decentní křidélko na víku kufru a kovaná kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. Přední ráfky 9Jx19" obouvají pláště o rozměru 245/35, zadní 10Jx19" pak 265/35.
A vy jste určitě nejvíc zvědaví na motor. Řadový třílitrový šestiválec M TwinPower Turbo je prý nově vyvinutý a pro potřeby M2 je naladěn na výkon 370 koní (272 kW) při 6500 otáčkách, přičemž motor lze točit až do 7000/min. Točivý moment činí při overboostu 500 N.m a je k dispozici od 1450 do 4750/min, pokud nemáte plyn až pod podlahou, na kola jde "jen" 465 N.m v rozmezí 1400-5560 otáček. V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou M DCT (se šesti volitelnými režimy), aktivovaným launch control a elektronicky ovládaným zadním diferenciálem zvládne stovku za 4,3 s. Auto se ovšem bude standardně dodávat se šestistupňovým manuálem a v tom případě počítejte se 4,5 sekundami. Maximálka je klasicky omezena na 250 km/h, s M Drivers Package pak 270 km/h.
Adekvátním způsobem musí být dimenzovány též brzdy. Vpředu jsou 15" disky a třmeny se čtyřmi pístky, vzadu mají kotouče průměr 14,5" a třmeny dva pístky. BMW M2 si vypůjčilo komponenty šasi z většího M4, zavěšení je téměř celé z hliníku, u manuální převodovky za vás bude při podřazování dávat meziplyny elektronika, která bude upravovat též klapky výfuku, ovlivňující zvuk. Řízení má elektrický posilovač, systém jízdní stability opět umožňuje různé módy asistence. I přes použití lehkých materiálů má BMW M2 pohotovostní hmotnost 1495 kg, což není úplně málo...
Interiér dostal kromě emblémů ///M sportovní sedadla a volant s modrým kontrastním šitím a karbonové dekory, nechybí ovšem ani armáda elektronických asistentů kdečeho, bez nichž už se dnes žádné auto neobejde, BMW k nim navíc přidává i aplikace GoPro a M Laptimer, zaznamenávající na okruhu telemetrická data.
S dnešním představením BMW M2 přichází ještě jedna informace – čas na jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu. Ve srovnání s ostrými hatchbacky není výsledek 7:58 nijak šokující, důležité je ale srovnání s vozy z vlastní stáje. Nová M2 je o 7 sekund rychlejší než předchozí M3 a kupé 1M nadělí dokonce 14 sekund. Mrštnost jej nakonec vynesla až do sfér současného modelu M5 – ten projel jednu z nejzáludnějších evropských tratí o 3 sekundy rychleji.