14.10. 2015 Michal Fokt

BMW M2: 370 koní, 500 N.m a šestistupňový manuál

 

BMW představuje jediné opravdové "emko". Kompaktní kupé M2 má ty správné rozměry a pořádně silný turbomotor.

Když bylo jasné, že se letos na podzim představí nástupce modelu BMW 1 M Coupé, musela být celá petrolheadská komunita jako na trní. Přece jen M3 a od něj odvozené M4, jakkoli to jsou dobrá auta, už trošku odrostly rozměrům, optimálním pro agilní a zábavný sporťák, no a zbytek nabídky divize M je na tom ještě hůř. BMW M2 by tak měl představovat, podobně jako jeho jedničkový předchůdce, dnes asi nejčistší možnou esenci ///M.

No a teď je tady. Vzhled nepřekvapí, vypadá víceméně tak, jak jej předpovídaly četné počítačové retuše, nicméně stejně potěší - příď s novým nárazníkem vypadá dravě, stejně jako vytažené blatníky, umocňující efekt výrazného prolisu na boku a ani zadní nárazník s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuku nenechá nikoho na pochybách, s čím má tu čest. Komplet dotváří velmi decentní křidélko na víku kufru a kovaná kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. Přední ráfky 9Jx19" obouvají pláště o rozměru 245/35, zadní 10Jx19" pak 265/35.

A vy jste určitě nejvíc zvědaví na motor. Řadový třílitrový šestiválec M TwinPower Turbo je prý nově vyvinutý a pro potřeby M2 je naladěn na výkon 370 koní (272 kW) při 6500 otáčkách, přičemž motor lze točit až do 7000/min. Točivý moment činí při overboostu 500 N.m a je k dispozici od 1450 do 4750/min, pokud nemáte plyn až pod podlahou, na kola jde "jen" 465 N.m v rozmezí 1400-5560 otáček. V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou M DCT (se šesti volitelnými režimy), aktivovaným launch control a elektronicky ovládaným zadním diferenciálem zvládne stovku za 4,3 s. Auto se ovšem bude standardně dodávat se šestistupňovým manuálem a v tom případě počítejte se 4,5 sekundami. Maximálka je klasicky omezena na 250 km/h, s M Drivers Package pak 270 km/h.

Adekvátním způsobem musí být dimenzovány též brzdy. Vpředu jsou 15" disky a třmeny se čtyřmi pístky, vzadu mají kotouče průměr 14,5" a třmeny dva pístky. BMW M2 si vypůjčilo komponenty šasi z většího M4, zavěšení je téměř celé z hliníku, u manuální převodovky za vás bude při podřazování dávat meziplyny elektronika, která bude upravovat též klapky výfuku, ovlivňující zvuk. Řízení má elektrický posilovač, systém jízdní stability opět umožňuje různé módy asistence. I přes použití lehkých materiálů má BMW M2 pohotovostní hmotnost 1495 kg, což není úplně málo...

Interiér dostal kromě emblémů ///M sportovní sedadla a volant s modrým kontrastním šitím a karbonové dekory, nechybí ovšem ani armáda elektronických asistentů kdečeho, bez nichž už se dnes žádné auto neobejde, BMW k nim navíc přidává i aplikace GoPro a M Laptimer, zaznamenávající na okruhu telemetrická data.

S dnešním představením BMW M2 přichází ještě jedna informace – čas na jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu. Ve srovnání s ostrými hatchbacky není výsledek 7:58 nijak šokující, důležité je ale srovnání s vozy z vlastní stáje. Nová M2 je o 7 sekund rychlejší než předchozí M3 a kupé 1M nadělí dokonce 14 sekund. Mrštnost jej nakonec vynesla až do sfér současného modelu M5 – ten projel jednu z nejzáludnějších evropských tratí o 3 sekundy rychleji.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD

Pokud by se Británie odvrátila od plánovaného odchodu z…

Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem

Dvojka na kandidátce KDU-ČSL do Poslanecké sněmovny v…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW M2: 370 koní, 500 N.m a šestistupňový manuál







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



BMW iM2: Bude i M2 elektrická? BMW iM2: Bude i M2 elektrická?

Nezávislí designéři netvoří jen vize budoucích modelů v…

BMW M2 (2018): Podoba faceliftu unikla přes oficiální stránku BMW M2 (2018): Podoba faceliftu unikla přes oficiální stránku

Belgické zastoupení BMW poněkud nešťastně vyzradilo…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Dnes 18:58

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za „milost“ od místního gangu dětských ranařů?

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za…

Agresivní útok teprve čtrnáctiletého školáka v místním parku, který se objevil na sociálních sítích, otřásl snad…

 

iSport.cz

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella čeká třetí dítě!

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella…

Jeden z nejlepších fotbalistů planety Lionel Messi bude trojnásobným otcem. Třicetiletý argentinský kanonýr ve…

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s Jankem nejsme spokojeni

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s…

Několik odchodů, vyřešení pozice „desítky“, ale především stabilizace. Takový je plán sparťanského vedení…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…