Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M2 Competition oficiálně: Střela s šestiválcem z M3 nabízí 301 kW

David Bureš
Diskuze (37)
Současná M3 kvůli emisím možná končí, BMW ale přichází se zajímavou alternativou, novým vrcholem řady 2. Nové M2 Competition pořídíte i s manuálem!

BMW odhaluje již dříve avizovanou vrcholnou verzi kupé řady 2. Jmenuje se BMW M2 Competition a skutečně používá třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly z modelu M3, jak se psalo již před premiérou. Až s oficiálním odhalením však bylo potvrzeno, že tahle střela dostane i manuální převodovku!

V případě novinky je však tento motor naladěn na 301 kW, zatímco v M3/M4 poskytuje 317 kW. Točivý moment je naopak pro tyto ostré bavoráky shodný, činí 550 N.m. Využití dvou rychle reagujících jednokomorových turbodmychadel má přitom zajistit okamžité reakce i ochotu k vytáčení.

Video se připravuje ...

Tato síla přitom autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 4,4 sekundy, což je hodnota platná pro kombinaci s šestistupňovým manuálem, který pro komfortnější řazení využívá nový typ třecího obložení z uhlíkových vláken a nabízí funkci automatických meziplynů. Pokud však raději zvolíte sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, zkrátíte tuto dobu na 4,2 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, při objednání paketu M Driver’s však lze zvýšit na 280 km/h, což je o 10 km/h více než u výchozí M2.

BMW M2 Competition – srovnání s výchozím modelem
ModelBMW M2 CompetitionBMW M2
Motor3.0 R6 twin-turbo3.0 R6 turbo
Zdvihový objem [cm3]29792979
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min]302/5250-7000272/6500
Točivý moment [N.m/min]550/2350-5200465/1400-5560
Převodovka6M (7DS)6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]250* (250)*250** (250)**
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,4 (4,2)4,5 (4,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]9,9 (9,2)8,5 (7,9)
*Elektronicky omezena, s paketem M Driver's 280 km/h
**Elektronicky omezena, s paketem M Driver's 270 km/h

Motor vychází z toho v M3, kombinuje však různou techniku. Novinkou je pro snížení emisí filtr pevných částic, chladicí systém s centrálním chladičem, dvěma bočními chladiči a dodatečný chladič oleje byl zase s drobnými úpravami převzat z M4 s paketem Competition, který si vyžádal větší ledvinky a nárazník s většími chladicími otvory. Dodatečné víko olejové vany omezuje přelévání oleje při náhlých změnách směru, třeba při jízdě na okruhu, kde se hodí i propracovaný systém zpětného vedení oleje, který udržuje nepřetržitou cirkulaci oleje při rychlé akceleraci i brzdění.

Šestiválec twin-turbo ale není to jediné, co se na M2 Competition změnilo. Vedle ostřejšího vzhledu s většími chladicími otvory, leštěnými 19palcovými kovanými koly či kryty zrcátek s designem z M3 je v motorovém prostoru nově umístěna vysokopevnostní uhlíková rozpěra z M3, která zvyšuje tuhost přední části vozu. Zcela překalibrován pak byl stabilizační systém, který má poskytnout citlivější chování na mokru. Podvozek zase využívá lamelový diferenciál s elektronicky řízenou svorností (tzv. aktivní M diferenciál) nebo větší brzdy. Kotouče vpředu mají 400 mm, respektive vzadu 380 mm a zakousávají se do nich šestipístkové, respektive čtyřpístkové třmeny.

Na středové konzole potom najdeme dva přepínače pro přístup k nastavení různých systémů vozu, zatímco na volantu jsou podobně jako v M3 další dvě tlačítka, pomocí nichž se řidič okamžitě dostane do dvou předvolených jízdních režimů nastavených podle svých osobních preferencí.

Standardní výbava mimo jiné činí diodové světlomety nebo parkovací senzory. Příplatková výbava pak zahrnuje nové sportovní skořepiny s integrovanými hlavovými opěrkami.

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - praděda7
19. 4. 2018 12:09
Re: Doba praje
MZ má asi všechny obratle ze stainless steel a mezi něma teflonové plotýnky..... >:D
Avatar - praděda7
19. 4. 2018 12:04
Re: Komfortnější řazení....
Tož konal se zázrak. Na této M2 píší cosi o vylepšení řazení....... ;-) Netýká se to samotné převodovky, to je jasné....tu nechají dožít tak jak je......... ;-\
Avatar - praděda7
19. 4. 2018 11:59
Re: Komfortnější řazení....
Manuál zemře (R.I.P.) s generací dnešních děcek....Amen!
Avatar - praděda7
19. 4. 2018 11:56
Re: Doba praje
Ale jo, souhlas. Mě ale už nejde o sporťák. A nesmíš zapomínat, že AMG motor je ručně poskládaný z precizních dílů i s podpisem chlapíka, který motor poskládal na víku motoru. Jo a 400 koní na 2litrový čtyřhrnek není taková hrůza. V 80 tých létech BMW F-1 1.5l turbo motor dával 1350 koní. Ano, jen na 3 kola, ale to je jasný důkaz toho, jaké rezervy 2l turbo motor ještě má. A to bylo prosím před 30 léty a od té doby se technologie pohnula pěkný kousek kupředu. Přizdvižený hb je dnes v módě. Zrovna takový Macan patří do této skupiny. Ale ten má šestiválec, já vím......... ;-)
Avatar - speedfred
19. 4. 2018 11:35
Re: Doba praje
mám pocit že jazdi aj zimu a menil aj tlmiče za lepšie. Seriovka bola vraj nejaká mäkká :-)