Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
BMW M3 CS sice není žhavou novinkou, ale automobilka se rozhodla tento ostrý sedan připomenout prostřednictvím záplavy nových statických i dynamických záběrů.

BMW M3 CS bylo odhaleno v listopadu letošního roku, ale automobilka začala přijímat objednávky na tento model až letos v lednu a výrobu zahájila v březnu. Pro celý svět má vzniknout jen 1200 exemplářů tohoto ostrého sedanu.

Ze srovnání se standardním BMW M3 má provedení s označením CS vycházet jako lehčí, výkonnější a dle výrobce i schopnější verze sportovního sedanu. Připomeňme si, čím se liší.

BMW v souvislosti se snižováním hmotnosti vyzdvihuje rozsáhlé použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Pohotovostní hmotnost BMW M3 CS činí 1585 kg (podle normy EU, bez řidiče).

Z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny CFRP je vyrobena značná část povrchových panelů karoserie, včetně přední kapoty, která je ve výsledku o 25 % lehčí, než v případě běžného BMW M3.

Střecha vyrobená z uhlíkových kompozitů je sama o sobě o šest kilogramů lehčí než běžná střecha z ocelového plechu. Dalším přínosem tohoto extrémně lehkého a zároveň pevného materiálu je odpovídající snížení těžiště vozu.

Zadní část BMW M3 CS se vyznačuje přepracovaným zadním spoilerem s Gurneyho lištou z nelakovaného karbonu. Tato aerodynamická odtrhová hrana vede přes celý okraj víka zavazadlového prostoru a výrazně snižuje vztlak na zadní nápravě.

V základu nalezneme i M adaptivní podvozek s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, včetně individuálního nastavení tlumičů v každém z nich. Stiskem tlačítka lze volit také mezi třemi nastaveními elektromechanického řízení. O řádné zastavení se starají brzdy s plovoucími kotouči (čtyřpístkové třmeny vpředu, dvoupístkové vzadu).

Zbytek podvozku se výrazně neliší od M3 s paketem Competition, avšak díky novým prvkům poskytuje ještě sportovnější nastavení. I tady se zapracovalo na hmotnosti, což obstarává lehká hliníková konstrukce. Pokud jde o nápravy, vpředu je použito zavěšení s dvojitými spodními rameny a vzadu pětiprvková náprava. Ramena a těhlice jsou tvořeny z kovaného hliníku.

Srdcem BMW M3 CS je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, který je zde naladěn na nejvyšší výkon 338 kW (460 k), což je o 7,4 kW (10 k) více než v případě BMW M3 s paketem Competition. Maximální točivý moment se zvýšil o 50 N.m na 600 N.m. tyto hodnoty míří k zadním kolům prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Drivelogic.

Nezaměnitelný zvuk pohonné jednotky zajišťuje M sportovní výfuk, který byl pro verzi CS speciálně vyladěn a jehož čtveřice koncovek skvěle ladí se zadním difuzorem z uhlíkového kompozitu.

BMW M3 CS zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti až 280 km/h. Automobilka uvádí, že spotřeba paliva se v kombinovaném provozu pohybuje kolem 8,3 l benzinu na 100 km.

Interiéru vládne alcantara a dvoubarevné kožené čalounění. Pro cestující vpředu jsou připraveny M sportovní sedačky, stejně jako u M3 Competition Package. Zadní sezení je čalouněno kůží Merino. Pro řidiče bude atraktivní hlavně sportovní volant, jenž je volitelně nabízen z exkluzivních materiálů a se stříbrnou značkou na 12 hodinách. Spolujezdci pak nejspíš ocení automatickou klimatizaci či audiosystém Harman Kardon.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Avatar - Korendir
23. 5. 2018 09:13
Díky všem SUV
protože díky jejich prodejním úspěchům mohou automobilky vyrábět tolik sportovních modelů a jejich specialních verzí, než kdy dřív.
Tak na ty SUVka pořád nenadávejte.
Avatar - praděda7
22. 5. 2018 19:18
Re: ?????
Pamatuji ruskou těžkou atletku Tamaru Presovou a ta by s nějakou usrrannou putinovou rachejtlí těch pár kilometrů určitě hodila... ;-)
Avatar - white label
22. 5. 2018 17:37
Re: ?????
Myslíš nějakého jadrného Rusa s jad(e)rnou hlavicí?
Avatar - white label
22. 5. 2018 17:35
Re: Dokonalé
Taky se mi víc líbí silueta M3, než u M4.
Avatar - speedfred
22. 5. 2018 16:58
Re: Dokonalé
Ono súčasná 4dv M3 vypadá perfektne,nie ako v minulosti. Keby som vyberal M3 vs M4 sám neviem ako by to dopadlo aj keď kupatka milujem.
No a tie dynamické schopnosti “obyčajných sedanov” ,to je brutalizmus.