reklama


BMW M3 GTS: Odlehčená M3 zamíří v červenci k zákazníkům

BMW M3 GTS: Odlehčená M3 zamíří v červenci k zákazníkům

 
 

Větší objem, více výkonu a točivého momentu. To je filozofie, kterou uplatnila mnichovská automobilka při vývoji kupé M3 GTS. Oranžová střela míří nyní za zákazníky.

BMW M3 je za 25 let své existence legendou díky nemalým sportovním úspěchům, zejména první generace E30. Současná kupé E92 ale závodí také, ve verzi GT2 jezdí klání sportovních vozů. Mnichovská automobilka už oznámila svůj návrat do prestižního mistrovství cestovních automobilů DTM právě s typem M3. Bude ale podporovat i amatérské jezdce při klubových akcích. Není vyloučeno, že právě na nich se nějaké GTS v nejbližší budoucnosti objeví. Je však primárně určeno pro běžné silnice.

Větší stádo

Zdvih pístů motoru V8 byl zvětšen ze 75,2 na 82 mm, takže jeho objem vzrostl z 3999 na 4162 cm3. Místo původních 309 kW (420 k) teď poskytuje výkon 331 kW (450 k) při 8300 min-1. Zvýšil se i točivý moment o 40 Nm na 440 Nm při 3750 min-1.

Kliková skříň je ze slitiny hliníku a křemíku, mazání motoru se sběrem oleje ve vaně, tedy bez vratného čerpadla, bylo převzato z původního agregátu. Sportovní výfukové potrubí bylo ale vyvinuto přímo pro GTS, má speciální katalyzátory, a tlumiče z titanu. Patřičný zvuk se line ze čtveřice koncovek.

Sílu motoru přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka s elektronikou Drivelogic. Používá se i pro závodní účely a jednotlivé rychlostní stupně mění bez prodlev, převodové poměry byly pouze lehce upraveny, aby lépe využívaly potenciálu pohonné jednotky se zvýšeným výkonem.

Drží se při zemi

Modifikované zavěšení včetně kapalinových tlumičů je nastavitelné, pružiny se zkrátily a M3 GTS se tak přiblížilo asfaltu vpředu o 16 mm a vzadu o 12 mm. Brzdové kotouče mají pevné třmeny se šesti pístky na předních kolech a čtyřmi na zadních. Jsou také v průměru větší o 18, respektive 30 mm. Pochopitelně disponují ABS, nad vozem bdí také kontrola stability DSC a dynamický potenciál dále zvyšuje M Dynamic Mode. Matně černá kola s paprsky ve tvaru písmene Y jsou devatenáctipalcová.

Mimořádná pozornost byla věnována také aerodynamice. Největší změnou v přední části je tvar černého spoileru pod nárazníkem, původní M3 jej má také, ale u GTS vypadá přece jen jinak. Na víku zavazadlového prostoru pak ční do výšky mohutné křídlo, které není na voze jen tak pro parádu, ale zvyšuje přítlak na zadní nápravu. Jeho konstrukce pochází ze sedanů 320si, které se prohánějí po okruzích v MS cestovních automobilů (WTCC). Oba aerodynamické prvky jsou navíc nastavitelné.

Redukční dieta

M3 GTS bude k mání v jediné barvě - oranžové. Maska chladiče s typickými ledvinkami je matně černá. Střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny pochází z obyčejné em-trojky, zadní sklo a boční okénka jsou z polykarbonátu. Odlehčena byla i středová konzola a dveřní výplně, obojí je z karbonu. Zadní sedadla zmizela úplně a nahradila je ochranná vzpěra. Není tedy divu, že verze GTS zhubla 70 kg, váží tedy 1530 kg.

Posádka je upnuta do dvojice závodních sedadel, místo za nimi je čalouněno Alcantarou, stejně jako volant. Bezpečnostní pásy jsou ale jen tříbodové, pro závodní účely lze zvolit i šestibodové, příslušné úchyty jsou připraveny. Vzpěra může být nahrazena bezpečnostní klecí, na podlaze za sedadly se najde místo pro hasicí přístroj, vše je v nabídce extras. Ta zahrnuje i komfortní prvky typu automatické klimatizace a audiosystému. Takové zbytečnosti nemají v takřka závodním voze, ovšem pro běžné silnice co dělat, protože akorát zvyšují hmotnost. Pokud na nich ale zákazník trvá, nechť si je dokoupí.

Přes tři stovky

Výkonová hmotnost 3,4 kg/k zaručuje skvělé jízdní zážitky. M3 GTS akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,4 s, kilometr s pevným startem ujede za 22,5 s a jeho maximální rychlost překračuje o 5 km/h magickou třístovku. Vyrábí se v továrně BMW M GmbH v Garchingu. Není pochopitelně žádnou levnou záležitostí, domácí, tedy němečtí zájemci ztenčí své bankovní konto minimálně o 136.850 eur, tedy necelých 3,48 milionu korun. Musejí si ale zatím počkat do července letošního roku, kdy bude automobil uveden na trh.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri

Pár neuvěřitelných momentů přineslo první turné českého…

Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat

Ruský prezident Vladimir Putin nemá v plánu sledovat…

Mexičané si předcházejí Trumpa, poslali mu na usmířenou Prcka Mexičané si předcházejí Trumpa, poslali mu na usmířenou Prcka

Donedávna nejmocnějšího drogového bosse planety Joaquína…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Video: Jak se skládal a testoval motor V8 z BMW M3 Video: Jak se skládal a testoval motor V8 z BMW M3

Jo, to byly časy, když měly emkové bavoráky atmosférické…

BMW definitivně ukončilo výrobu kupé M3 BMW definitivně ukončilo výrobu kupé M3

Po pěti letech a více než 40 tisících vyrobených…

 



 
Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Dnes 15:44

Nezastavitelný tahač představuje obrovskou hrozbu pro všechny ve svém okolí. Masa rozjeté hmoty dokáže klidně zbořit dům, jak ukazuje přiložené video z Číny.




Blesk.cz

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Ovládnout gravitaci se lidstvu ještě nepodařilo. Naštěstí jsou tu videohry, v nichž je možné provádět věci jinak…

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k atomovým zbraním

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

 

iSport.cz

Program Australian Open: Do boje jdou Karolína Plíšková a Strýcová

Program Australian Open: Do boje jdou Karolína…

Turnajová pětka Karolína Plíšková i šestnáctka Barbora Strýcová odehrají sobotní zápasy 3. kola grandslamového…

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní, připojí se k týmu

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní,…

Hotovo, podepsáno. Andreas Ivanschitz je podle informací serveru iSport.cz již hráčem Viktorie Plzeň. Tuzemský…

 

Reflex.cz

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

 
 
reklama