BMW M3 GTS: Odlehčená M3 zamíří v červenci k zákazníkům

BMW M3 GTS: Odlehčená M3 zamíří v červenci k zákazníkům

 
 

Větší objem, více výkonu a točivého momentu. To je filozofie, kterou uplatnila mnichovská automobilka při vývoji kupé M3 GTS. Oranžová střela míří nyní za zákazníky.

BMW M3 je za 25 let své existence legendou díky nemalým sportovním úspěchům, zejména první generace E30. Současná kupé E92 ale závodí také, ve verzi GT2 jezdí klání sportovních vozů. Mnichovská automobilka už oznámila svůj návrat do prestižního mistrovství cestovních automobilů DTM právě s typem M3. Bude ale podporovat i amatérské jezdce při klubových akcích. Není vyloučeno, že právě na nich se nějaké GTS v nejbližší budoucnosti objeví. Je však primárně určeno pro běžné silnice.

Větší stádo

Zdvih pístů motoru V8 byl zvětšen ze 75,2 na 82 mm, takže jeho objem vzrostl z 3999 na 4162 cm3. Místo původních 309 kW (420 k) teď poskytuje výkon 331 kW (450 k) při 8300 min-1. Zvýšil se i točivý moment o 40 Nm na 440 Nm při 3750 min-1.

Kliková skříň je ze slitiny hliníku a křemíku, mazání motoru se sběrem oleje ve vaně, tedy bez vratného čerpadla, bylo převzato z původního agregátu. Sportovní výfukové potrubí bylo ale vyvinuto přímo pro GTS, má speciální katalyzátory, a tlumiče z titanu. Patřičný zvuk se line ze čtveřice koncovek.

Sílu motoru přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka s elektronikou Drivelogic. Používá se i pro závodní účely a jednotlivé rychlostní stupně mění bez prodlev, převodové poměry byly pouze lehce upraveny, aby lépe využívaly potenciálu pohonné jednotky se zvýšeným výkonem.

Drží se při zemi

Modifikované zavěšení včetně kapalinových tlumičů je nastavitelné, pružiny se zkrátily a M3 GTS se tak přiblížilo asfaltu vpředu o 16 mm a vzadu o 12 mm. Brzdové kotouče mají pevné třmeny se šesti pístky na předních kolech a čtyřmi na zadních. Jsou také v průměru větší o 18, respektive 30 mm. Pochopitelně disponují ABS, nad vozem bdí také kontrola stability DSC a dynamický potenciál dále zvyšuje M Dynamic Mode. Matně černá kola s paprsky ve tvaru písmene Y jsou devatenáctipalcová.

Mimořádná pozornost byla věnována také aerodynamice. Největší změnou v přední části je tvar černého spoileru pod nárazníkem, původní M3 jej má také, ale u GTS vypadá přece jen jinak. Na víku zavazadlového prostoru pak ční do výšky mohutné křídlo, které není na voze jen tak pro parádu, ale zvyšuje přítlak na zadní nápravu. Jeho konstrukce pochází ze sedanů 320si, které se prohánějí po okruzích v MS cestovních automobilů (WTCC). Oba aerodynamické prvky jsou navíc nastavitelné.

Redukční dieta

M3 GTS bude k mání v jediné barvě - oranžové. Maska chladiče s typickými ledvinkami je matně černá. Střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny pochází z obyčejné em-trojky, zadní sklo a boční okénka jsou z polykarbonátu. Odlehčena byla i středová konzola a dveřní výplně, obojí je z karbonu. Zadní sedadla zmizela úplně a nahradila je ochranná vzpěra. Není tedy divu, že verze GTS zhubla 70 kg, váží tedy 1530 kg.

Posádka je upnuta do dvojice závodních sedadel, místo za nimi je čalouněno Alcantarou, stejně jako volant. Bezpečnostní pásy jsou ale jen tříbodové, pro závodní účely lze zvolit i šestibodové, příslušné úchyty jsou připraveny. Vzpěra může být nahrazena bezpečnostní klecí, na podlaze za sedadly se najde místo pro hasicí přístroj, vše je v nabídce extras. Ta zahrnuje i komfortní prvky typu automatické klimatizace a audiosystému. Takové zbytečnosti nemají v takřka závodním voze, ovšem pro běžné silnice co dělat, protože akorát zvyšují hmotnost. Pokud na nich ale zákazník trvá, nechť si je dokoupí.

Přes tři stovky

Výkonová hmotnost 3,4 kg/k zaručuje skvělé jízdní zážitky. M3 GTS akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,4 s, kilometr s pevným startem ujede za 22,5 s a jeho maximální rychlost překračuje o 5 km/h magickou třístovku. Vyrábí se v továrně BMW M GmbH v Garchingu. Není pochopitelně žádnou levnou záležitostí, domácí, tedy němečtí zájemci ztenčí své bankovní konto minimálně o 136.850 eur, tedy necelých 3,48 milionu korun. Musejí si ale zatím počkat do července letošního roku, kdy bude automobil uveden na trh.

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Svůj jaderný arzenál dále posilují Čína, Indie, Pákistán i KLDR, tvrdí studie Svůj jaderný arzenál dále posilují Čína, Indie, Pákistán i KLDR, tvrdí studie

Počet jaderných hlavic ve světě v průběhu loňského roku…

Blíží se rekonstrukce Staroměstské tržnice, město investuje čtvrt miliardy Blíží se rekonstrukce Staroměstské tržnice, město investuje čtvrt miliardy

Praha plánuje investovat 250 milionů korun do oprav…

Některé investory bych nejraději vyměnil, říká zakladatel kiwi.com Oliver Dlouhý Některé investory bych nejraději vyměnil, říká zakladatel kiwi.com Oliver Dlouhý

Jeho firma loni prodala letenky za osm miliard, letos to…

Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



Video: Jak se skládal a testoval motor V8 z BMW M3 Video: Jak se skládal a testoval motor V8 z BMW M3

Jo, to byly časy, když měly emkové bavoráky atmosférické…

BMW definitivně ukončilo výrobu kupé M3 BMW definitivně ukončilo výrobu kupé M3

Po pěti letech a více než 40 tisících vyrobených…

 



 
Volvo XC40 oficiálně: Rodina SUV se rozrůstá o nejmenšího člena. Čím zaujme?

Volvo XC40: Rodina SUV se rozrůstá o nejmenšího člena. Čím zaujme?

Dnes 12:54

Paleta sportovně-užitkových vozů značky Volvo se premiérou v italském Miláně rozrůstá o nejmenší model XC40.




Blesk.cz

Edge má 300 milionů aktivních zařízení, pravidelných uživatelů ale bude méně

Edge má 300 milionů aktivních zařízení, pravidelných…

Microsoft na Edge Web Summit oznámil, že jeho prohlížeč Edge z Windows 10 je aktivně používaný na 330 milionech…

Svatební zvony už bijí, napsal Noid k fotce z magistrátu! Koho si bral?

Svatební zvony už bijí, napsal Noid k fotce z…

Václav Noid Bárta (36) a Iva Pazderková (37) se na sociálních sítích chlubili společnými fotkami z pražského…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Otázky o Laver Cupu: Kolikrát nastoupí Federer? Proč Evropa uspěje na 90 %?

Otázky o Laver Cupu: Kolikrát nastoupí Federer? Proč…

Nebude to exhibice a pouhý kasaštyk, dušují se zúčastnění Laver Cupu. Ač jsou za taková slova placení, lze jim…

 

Reflex.cz

Tlučhuba zblízka aneb Neuróza jako nedostatek základní slušnosti

Tlučhuba zblízka aneb Neuróza jako nedostatek…

Ve svém zcela soukromém životě, při shánění medu, který pojídám ve velkém množství, jsem se omylem dostal do…

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…