BMW M3 GTS: Odlehčená M3 zamíří v červenci k zákazníkům

BMW M3 GTS: Odlehčená M3 zamíří v červenci k zákazníkům

 
 

Větší objem, více výkonu a točivého momentu. To je filozofie, kterou uplatnila mnichovská automobilka při vývoji kupé M3 GTS. Oranžová střela míří nyní za zákazníky.

BMW M3 je za 25 let své existence legendou díky nemalým sportovním úspěchům, zejména první generace E30. Současná kupé E92 ale závodí také, ve verzi GT2 jezdí klání sportovních vozů. Mnichovská automobilka už oznámila svůj návrat do prestižního mistrovství cestovních automobilů DTM právě s typem M3. Bude ale podporovat i amatérské jezdce při klubových akcích. Není vyloučeno, že právě na nich se nějaké GTS v nejbližší budoucnosti objeví. Je však primárně určeno pro běžné silnice.

Větší stádo

Zdvih pístů motoru V8 byl zvětšen ze 75,2 na 82 mm, takže jeho objem vzrostl z 3999 na 4162 cm3. Místo původních 309 kW (420 k) teď poskytuje výkon 331 kW (450 k) při 8300 min-1. Zvýšil se i točivý moment o 40 Nm na 440 Nm při 3750 min-1.

Kliková skříň je ze slitiny hliníku a křemíku, mazání motoru se sběrem oleje ve vaně, tedy bez vratného čerpadla, bylo převzato z původního agregátu. Sportovní výfukové potrubí bylo ale vyvinuto přímo pro GTS, má speciální katalyzátory, a tlumiče z titanu. Patřičný zvuk se line ze čtveřice koncovek.

Sílu motoru přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka s elektronikou Drivelogic. Používá se i pro závodní účely a jednotlivé rychlostní stupně mění bez prodlev, převodové poměry byly pouze lehce upraveny, aby lépe využívaly potenciálu pohonné jednotky se zvýšeným výkonem.

Drží se při zemi

Modifikované zavěšení včetně kapalinových tlumičů je nastavitelné, pružiny se zkrátily a M3 GTS se tak přiblížilo asfaltu vpředu o 16 mm a vzadu o 12 mm. Brzdové kotouče mají pevné třmeny se šesti pístky na předních kolech a čtyřmi na zadních. Jsou také v průměru větší o 18, respektive 30 mm. Pochopitelně disponují ABS, nad vozem bdí také kontrola stability DSC a dynamický potenciál dále zvyšuje M Dynamic Mode. Matně černá kola s paprsky ve tvaru písmene Y jsou devatenáctipalcová.

Mimořádná pozornost byla věnována také aerodynamice. Největší změnou v přední části je tvar černého spoileru pod nárazníkem, původní M3 jej má také, ale u GTS vypadá přece jen jinak. Na víku zavazadlového prostoru pak ční do výšky mohutné křídlo, které není na voze jen tak pro parádu, ale zvyšuje přítlak na zadní nápravu. Jeho konstrukce pochází ze sedanů 320si, které se prohánějí po okruzích v MS cestovních automobilů (WTCC). Oba aerodynamické prvky jsou navíc nastavitelné.

Redukční dieta

M3 GTS bude k mání v jediné barvě - oranžové. Maska chladiče s typickými ledvinkami je matně černá. Střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny pochází z obyčejné em-trojky, zadní sklo a boční okénka jsou z polykarbonátu. Odlehčena byla i středová konzola a dveřní výplně, obojí je z karbonu. Zadní sedadla zmizela úplně a nahradila je ochranná vzpěra. Není tedy divu, že verze GTS zhubla 70 kg, váží tedy 1530 kg.

Posádka je upnuta do dvojice závodních sedadel, místo za nimi je čalouněno Alcantarou, stejně jako volant. Bezpečnostní pásy jsou ale jen tříbodové, pro závodní účely lze zvolit i šestibodové, příslušné úchyty jsou připraveny. Vzpěra může být nahrazena bezpečnostní klecí, na podlaze za sedadly se najde místo pro hasicí přístroj, vše je v nabídce extras. Ta zahrnuje i komfortní prvky typu automatické klimatizace a audiosystému. Takové zbytečnosti nemají v takřka závodním voze, ovšem pro běžné silnice co dělat, protože akorát zvyšují hmotnost. Pokud na nich ale zákazník trvá, nechť si je dokoupí.

Přes tři stovky

Výkonová hmotnost 3,4 kg/k zaručuje skvělé jízdní zážitky. M3 GTS akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,4 s, kilometr s pevným startem ujede za 22,5 s a jeho maximální rychlost překračuje o 5 km/h magickou třístovku. Vyrábí se v továrně BMW M GmbH v Garchingu. Není pochopitelně žádnou levnou záležitostí, domácí, tedy němečtí zájemci ztenčí své bankovní konto minimálně o 136.850 eur, tedy necelých 3,48 milionu korun. Musejí si ale zatím počkat do července letošního roku, kdy bude automobil uveden na trh.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Video: Jak se skládal a testoval motor V8 z BMW M3 Video: Jak se skládal a testoval motor V8 z BMW M3

Jo, to byly časy, když měly emkové bavoráky atmosférické…

BMW definitivně ukončilo výrobu kupé M3 BMW definitivně ukončilo výrobu kupé M3

Po pěti letech a více než 40 tisících vyrobených…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…