BMW M3 GTS: Odlehčená M3 zamíří v červenci k zákazníkům

BMW M3 GTS: Odlehčená M3 zamíří v červenci k zákazníkům

 
 

Větší objem, více výkonu a točivého momentu. To je filozofie, kterou uplatnila mnichovská automobilka při vývoji kupé M3 GTS. Oranžová střela míří nyní za zákazníky.

BMW M3 je za 25 let své existence legendou díky nemalým sportovním úspěchům, zejména první generace E30. Současná kupé E92 ale závodí také, ve verzi GT2 jezdí klání sportovních vozů. Mnichovská automobilka už oznámila svůj návrat do prestižního mistrovství cestovních automobilů DTM právě s typem M3. Bude ale podporovat i amatérské jezdce při klubových akcích. Není vyloučeno, že právě na nich se nějaké GTS v nejbližší budoucnosti objeví. Je však primárně určeno pro běžné silnice.

Větší stádo

Zdvih pístů motoru V8 byl zvětšen ze 75,2 na 82 mm, takže jeho objem vzrostl z 3999 na 4162 cm3. Místo původních 309 kW (420 k) teď poskytuje výkon 331 kW (450 k) při 8300 min-1. Zvýšil se i točivý moment o 40 Nm na 440 Nm při 3750 min-1.

Kliková skříň je ze slitiny hliníku a křemíku, mazání motoru se sběrem oleje ve vaně, tedy bez vratného čerpadla, bylo převzato z původního agregátu. Sportovní výfukové potrubí bylo ale vyvinuto přímo pro GTS, má speciální katalyzátory, a tlumiče z titanu. Patřičný zvuk se line ze čtveřice koncovek.

Sílu motoru přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka s elektronikou Drivelogic. Používá se i pro závodní účely a jednotlivé rychlostní stupně mění bez prodlev, převodové poměry byly pouze lehce upraveny, aby lépe využívaly potenciálu pohonné jednotky se zvýšeným výkonem.

Drží se při zemi

Modifikované zavěšení včetně kapalinových tlumičů je nastavitelné, pružiny se zkrátily a M3 GTS se tak přiblížilo asfaltu vpředu o 16 mm a vzadu o 12 mm. Brzdové kotouče mají pevné třmeny se šesti pístky na předních kolech a čtyřmi na zadních. Jsou také v průměru větší o 18, respektive 30 mm. Pochopitelně disponují ABS, nad vozem bdí také kontrola stability DSC a dynamický potenciál dále zvyšuje M Dynamic Mode. Matně černá kola s paprsky ve tvaru písmene Y jsou devatenáctipalcová.

Mimořádná pozornost byla věnována také aerodynamice. Největší změnou v přední části je tvar černého spoileru pod nárazníkem, původní M3 jej má také, ale u GTS vypadá přece jen jinak. Na víku zavazadlového prostoru pak ční do výšky mohutné křídlo, které není na voze jen tak pro parádu, ale zvyšuje přítlak na zadní nápravu. Jeho konstrukce pochází ze sedanů 320si, které se prohánějí po okruzích v MS cestovních automobilů (WTCC). Oba aerodynamické prvky jsou navíc nastavitelné.

Redukční dieta

M3 GTS bude k mání v jediné barvě - oranžové. Maska chladiče s typickými ledvinkami je matně černá. Střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny pochází z obyčejné em-trojky, zadní sklo a boční okénka jsou z polykarbonátu. Odlehčena byla i středová konzola a dveřní výplně, obojí je z karbonu. Zadní sedadla zmizela úplně a nahradila je ochranná vzpěra. Není tedy divu, že verze GTS zhubla 70 kg, váží tedy 1530 kg.

Posádka je upnuta do dvojice závodních sedadel, místo za nimi je čalouněno Alcantarou, stejně jako volant. Bezpečnostní pásy jsou ale jen tříbodové, pro závodní účely lze zvolit i šestibodové, příslušné úchyty jsou připraveny. Vzpěra může být nahrazena bezpečnostní klecí, na podlaze za sedadly se najde místo pro hasicí přístroj, vše je v nabídce extras. Ta zahrnuje i komfortní prvky typu automatické klimatizace a audiosystému. Takové zbytečnosti nemají v takřka závodním voze, ovšem pro běžné silnice co dělat, protože akorát zvyšují hmotnost. Pokud na nich ale zákazník trvá, nechť si je dokoupí.

Přes tři stovky

Výkonová hmotnost 3,4 kg/k zaručuje skvělé jízdní zážitky. M3 GTS akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,4 s, kilometr s pevným startem ujede za 22,5 s a jeho maximální rychlost překračuje o 5 km/h magickou třístovku. Vyrábí se v továrně BMW M GmbH v Garchingu. Není pochopitelně žádnou levnou záležitostí, domácí, tedy němečtí zájemci ztenčí své bankovní konto minimálně o 136.850 eur, tedy necelých 3,48 milionu korun. Musejí si ale zatím počkat do července letošního roku, kdy bude automobil uveden na trh.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Milek odvolal ředitele Výstaviště České Budějovice Leoše Kutnera Milek odvolal ředitele Výstaviště České Budějovice Leoše Kutnera

Ministr zemědělství Milek (za ANO) odvolal ředitele…

Průměrná sazba hypoték v květnu zůstala na 2,51 procenta Průměrná sazba hypoték v květnu zůstala na 2,51 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték letos v květnu zůstala na…

Zápisník Jana Pavce: Babiš a Agrofert Zápisník Jana Pavce: Babiš a Agrofert

Tituly z vydavatelství Mafra, které má premiér Andrej…

Nacher, Hřib nebo Svoboda: kdo všechno bude bojovat o post pražského primátora Nacher, Hřib nebo Svoboda: kdo všechno bude bojovat o post pražského primátora

Komunální volby v Praze proběhnou 5. a 6. října 2018.…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 



Video: Jak se skládal a testoval motor V8 z BMW M3 Video: Jak se skládal a testoval motor V8 z BMW M3

Jo, to byly časy, když měly emkové bavoráky atmosférické…

BMW definitivně ukončilo výrobu kupé M3 BMW definitivně ukončilo výrobu kupé M3

Po pěti letech a více než 40 tisících vyrobených…

 



 
Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Dnes 07:46

Nejmenší hatchback se čtyřmi kruhy ve znaku se představuje. Má dynamické proporce i odvážný design. Technika je ale poměrně standardní.




Blesk.cz

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300 milionů! Podívejte!

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300…

Svatba je výjimečnou událostí v životě, tak proč do toho nevrazit co nejvíc peněz? Zvlášť když jste ruský…

Zeman peskoval lidi z ubytoven: Zvedněte zadky a jděte pracovat

Zeman peskoval lidi z ubytoven: Zvedněte zadky a…

Prezident Miloš Zeman vnímá vyhlašování oblastí bez doplatků na bydlení jako součást boje s chudobou a souhlasil…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon proti Senegalu

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon…

Pod titulkem „Hrozný zápas“ referuje list Gazeta Wyborcza o prohře polské fotbalové reprezentace v prvním utkání…

 

Reflex.cz

Za zážitky do Peru: Pobyt mezi domorodci, žvýkání koky či extrémní downhill

Za zážitky do Peru: Pobyt mezi domorodci, žvýkání…

„Anito, koukej vstávat!“ Uši by nejradši neslyšely, oči neviděly. Ale nedá se nic dělat. Je půl šesté ráno a do…

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by patrně uměl, jen kdyby na to dostal dotace

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by…

Podle základních parametrů, které v úterý schválila vláda, bude mít státní kasa na rok 2019 příjmy 1432 miliard…