Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept nového BMW M3 uvidíme už v Ženevě

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
U BMW M se slaví čtyřicátiny a ostrá divize mnichovské automobilky pro nás chystá do Ženevy dáreček: novou M3.

Počítačové vize i špionážní fotky prototypů zaplňují Síť sítí již nějaký ten pátek. Nyní je ale vše zase o něco jasnější, britský časopis Car totiž zveřejnil ve svém posledním, tedy únorovém čísle o nové M3 článek. Editoři se dušují, že fotky zlatožluté střely už jsou oficiální.

Sedan s kódem F80 bude poháněn řadovým přeplňovaným šestiválcem vzešlým z řady N55. Pořád ale není zcela zřejmé, kolik turbodmychadel v jeho útrobách nasává vzduch. Možná dvě, klidně můžou být i tři. Modifikovaná hlava, posílený hliníkový blok a nejnovější verze proměnného časování ventilů Double-VANOS, to jsou další změny. Každopádně, výkon leží na hranici 450 koní (331 kW) a na zadní kola přenáší manuální šestikvalt zhruba 470 Nm. Můžeme se ale těšit i na dvouspojkovou převodovku M-DCT. U té se prý plánuje dokonce osm rychlostí.

Mechanický diferenciál na zadní nápravě byl podroben blíže neurčeným modifikacím. Díky hliníkovým dveřím, kapotě a víku zavazadelníku, respektive karbonové střeše a keramickým brzdám klesne hmotnost pod 1,5 tuny.

Studii tedy uvidíme už v březnu v Ženevě a jak bývá u BMW již od řady E46 zvykem, od následné produkční verze se určitě moc lišit nebude. Ta přijde později, nejspíš na podzim ve Frankfurtu. Slavná zkratka M3 zůstane však už jen sedanu. Kupé (F82) přece dostane označení M4, protože se v Mnichově rozhodli dost riskantně dvoudveřovou řadu 3 přejmenovat. To platí také o chystaném Gran Coupé, o němž si šuškají bavorští vrabci na střechách. Nebude chybět ani kabriolet.

Vždy čekejme jeden a tentýž motor, ale také široké blatníky, vyboulenou kapotu a jinou mřížku pod ledvinkami s patřičným označením. Už střádáte na příplatkový bodykit s agresivnější přídí a zadním difuzorem?

bmw zeneva2013 bmw zeneva2013

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Johny.Rico
23. 1. 2013 16:17
Konečně R6!
Mít v tomto prcku V8 je zbytečnost. Mrštnost a hravost si zase získá R6. Bacha, tohle není populistický kec. Pro rejpaly: Kámoš na škole tohle auto dostal od taty (teď jezdí v červené 911 GT2) a problém toho předchozího auta byla spotřeba a hmotnost.
Za mě jsem rád, že to jde to starých kolejí... jen vzpomeňme na 3.2 R6 s 252kW... dle mě nejlepší motor, co BMW vyrobil (ano, až po R6d)...