Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5 30 Jahre M5: 600 koní pro 300 šťastlivců

Jan Mička
Diskuze (29)
BMW M5 slaví třicáté narozeniny. Tak požehnaný věk si zaslouží řádnou oslavu s dárečkem v podobě speciální limitované edice stávající verze.

Slovo „speciální“ přitom v případě BMW M5 30 Jahre M5 nabývá zcela jiný rozměr. Pro celý svět totiž bude vytvořeno pouze 300 kusů, a tak se dá lehce očekávat, že se po autech jenom zapráší.

Ono se nakonec nebude čemu divit. Edice 30 Jahre M5 totiž dostala exkluzivní lak Frozen Dark, dvacetipalcová kola ve dvoubarevném designu, tmavé hliníkové obložení v interiéru a čalounění Alcantarou. Taková kombinace se na ulici jen tak neuvidí, a když už, tak v neoriginálním stavu.

Základem všech modifikací BMW M5 30 Jahre M5 je však paket Competition, který ještě více utvrzuje sportovní ambice superrychlého sedanu. Zatímco pro standardní model jej najdete v seznamu příplatkové výbavy, zde je ve standardu a vůz obohacuje o přepracovaný podvozek s nižší světlou výškou (-10 mm), aktivní M diferenciál s vlastní řídicí jednotkou a strmější převod řízení se specificky odladěným posilovačem.

Pod kapotou pracuje standardní osmiválec TwinPower Turbo o objemu 4,4 litru, v tomto případě však byl jeho výkon posílen o 29 kW na rovných 600 koní (441 kW). Také točivý moment je pěkně kulatý – má 700 N.m (+ 20 N.m). Navýšení přitom bylo dosaženo úpravou řídicí jednotky motoru a zvýšením plnícího tlaku. Takto vyšperkovaná M5 pak dokáže sprintovat z 0-100 km/h za 3,9 sekundy, což je o 0,4 sekundy rychlejší čas, než u standardního modelu. Působivé, nemyslíte?

Jan Mička
Diskuze (29)
8. 5. 2014 11:14
Důstojné emko
V tomto případě jsou nárazníky s obřími nasávacími otvory vpředu a difuzory vzadu, emblémy "M" a i to ostatní, včetně laku, zcela na místě.

Považuji tuto variantu oslav jubilea za velmi povedenou.

Jen doufám, že se snad nenajdou zoufalci, kteří by dokázali look poměrně zajímavého, až možná i výjimečného vozu znehodnotit tím, že by oblékali svá dýchavičná a vibrující 520d do "M" paketu a podobné matné šedé fólie. Takovým nerozumím viz. diskuze [odkaz] .

Za mě má BMW tentokrát jedničku s hvězdičkou.
Avatar - Bristol
8. 5. 2014 10:17
M5
bral bych hned tu první... :yes: :yes:
8. 5. 2014 05:30
Re: cim viac koni
O tom vím svý...motorka je mi zatím zapovězena :-)
7. 5. 2014 20:36
Nádhera
M5 v Competition Paketu s kulatými 600 koňmi a 700 Nm - co víc si přát. Snad jen...čtyřkolku. :-) Výkonově je tohle auto perfektní, ale otázka zní, kdy je možné dostat všechny ty koně na silnici. M5ka asi není a nikdy být neměla nářadím na okruh, okresky nebo driftování (jakkoli řada videí na netu ukazuje opak). Já ji vidím jako všehoschopné, univerzální a každodenní teleportační kladivo do města, na silnice 1. třídy a dálnice.

Jistě, čtyřkolka zasáhne do kvality řízení a vyvážení, ale dostat ten výkon kdykoliv na silnici mi přijde u takového auta jako základní věc. Dobře vím, jak se mi moje 130ka, která má méně než půl výkonu, škube na jedničku a dvojku na suchu a na letních gumách a jak prostě nejde všechno dostat při rozjezdu na silnici. A jak mi vadí, když je mokro, že přenesu na silnici ještě menší část výkonu a ty stovky koní nemohu použít. A jak se mi na výkonu a jeho používání líbí to, když ho mohu kdykoliv a kdekoliv předat komplet na silnici a používat auto jako "teleport". A jak se mi na (nejen) bavorácké čtyřkolce líbí to, že i na mokrých dlažkách vystřelí dopředu jako kulka, kdežto se zadokolkou se jen bezmocně hrabu.

Takže M5 s šestisty koníky? Ano, prosím. Ale čtyřkolku. Ostatně BMW slibuje, že v příští generaci M5 ve čtyřkolce jako varianta bude. A to by byl perfektní a univerzální daily driver. >:D
7. 5. 2014 20:31
Re: cim viac koni
Nebo jsem občas hrával takovou debilní hru. Doma to nezkoušejte děti:)
Na klikaté okresce jsem si nastavil tempomat na určitou rychlost. A pak
jsem mohl už jenom točit volantem. Člověk se pak nestačil divit jak i dvoumístná
hodnota může být "o hubu":)