BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)

BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)

 
 

Zatímco série 5 mnichovské automobilky se vyrábí v šesté generaci, špičková ostrá M5 čítá o jednu méně.

Včetně té představované. Její historie začala v roce 1984 řadou E28, nyní je na světě aktuální na základě F10. Na dubnový koncept můžete rovnou zapomenout, fotografie ukazují produkční verzi. Auto na nich má dvacetipalcová kola s pěti dvojitými paprsky a modrou barvu Monte Carlo Blue. Standardem jsou ovšem devatenáctky v totožném designu. Studie měla obdobná, akorát černá v kontrastu se stříbrným lakem karoserie. Vizuální změny abyste jinak hledali lupou. Zůstaly rozšířené blatníky se žábry na bocích, ve kterých jsou umístěny blikače, mohutné vstupy vzduchu v předním nárazníku, čtveřice koncovek výfuku vzadu i decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru. M5 je stále pětimístným čtyřdveřovým sedanem, který svůj výkonový potenciál skrývá...

Dvoustupňový doping

Spekulace ohledně pohonné jednotky jsou u konce a data jsou konečně oficiální. Nová M5 má pod kapotou místo atmosférického vidlicového desetiválce turbodmychadlem twin-scroll přeplňovaný osmiválec, rovněž do V. Díky dvoustupňovému dopingu, přímému vstřikování a variabilnímu řízení ventilů Valvetronic dává z objemu 4395 cm3 největší výkon 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1. Na zadní nápravu je přenášeno maximálních 680 Nm, které jsou k dispozici v rozmezí 1500-5750 min-1, a to pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT s elektronikou Drivelogic. Je vybavena systémem Launch Control a asistentem při jízdě nízkými rychlostmi, parkovací mód se aktivuje automaticky. Samozřejmostí je ovládání pádly pod volantem. Pouze pro severoamerické trhy by měl být určen šestistupňový manuál. Pro srovnání, generace E60 dávala z pěti litrů bez turba 373 kW (507 k)/7750 min-1 a 520 Nm/6100 min-1.

Oproti běžným pětkám bylo u novinky upraveno zavěšení, respektive kinematika náprav. Tlumiče jsou řízené elektronicky (DDC – Dynamic Damper Control), kontrola stability DSC má sportovní režim M Dynamic. Větší brzdy jsou vyrobeny z lehkých materiálů. K ovladatelnosti přispívá i elektronický samosvorný diferenciál (Active M Differential) na zadní nápravě, který umožňuje proměnné rozdělení hnací síly mezi obě kola v rozmezí od 0 do 100 %. Řada parametrů je nastavitelná například tlačítky na volantu, řidič může změnit i informace zobrazované na head-up displeji.

Sportovně luxusní

Interiér je sportovně luxusní, jak se sluší a patří. Volant i středová konzola jsou potaženy černou kůží, s ní kontrastuje bílá Merino na sportovních sedadlech a celek doplňují hliníkové prvky. Sloupek řízení je nastavitelný dvouose a pochopitelně elektricky, komfort na palubě zvyšuje také čtyřzónová klimatizace. Nad bezpečností bdí adaptivní xenonové výbojky s vysokou svítivostí, Night Vision s rozpoznáváním chodců, či systém hlídající přejetí jízdního pruhu. Posádka má přístup na internet včetně sociálních sítí, může připojit své telefony a externí hudební zařízení, vhod přijdou také informace o dopravě. Příplatkové prvky zahrnují kromě jiného bezklíčkový vstup, ještě lepší multifunkční sedadla, dálkové ovládání víka zavazadlového prostoru, prosklenou střechu a tažné zařízení.

Patřičné jízdní výkony jsou díky výkonové hmotnosti 3,3 kg/k zaručeny. Z klidu na stovku nová M5 sprintuje za 4,4 s, tedy o 0,3 s rychleji než předchůdce. Na dvojnásobek se dostanete během 13 s a po německých dálnicích budete moci uhánět až 305 km/h. Byť jen s M Driver's Package, tedy mimo jiné s deaktivovaným omezovačem. V základu je maximální rychlost tradičně limitována 250 km/h. Spotřeba paliva u vozu této kategorie zajímá asi málokoho, přesto automobilka uvádí kombinovanou 9,9 l/100 km. Té bylo dosaženo i díky aplikaci úsporného balíčku EfficientDynamics včetně funkce Auto Start-Stop a systému rekuperace brzdné energie.

V Zeleném pekle

Zájemci ztenčí svá bankovní konta minimálně o 100 tisíc eur (přes 2,4 milionu korun), ceník bude ještě upřesněn. Již teď je ovšem jasné místo oficiální premiéry. Nebude jím žádný autosalon, ale M Festival na Nürburgringu. A datum? 23. června.

JAKE.AUTO.CZ: BMW M5: všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Rusko omezuje dovoz české drůbeže. Obává se ptačí chřipky Rusko omezuje dovoz české drůbeže. Obává se ptačí chřipky

Ruská zemědělská inspekce dnes zavedla dočasné omezení…

Počet exekucí klesl. Stále jich jsou ale stovky tisíc Počet exekucí klesl. Stále jich jsou ale stovky tisíc

Počet nově zahájených exekucí v roce 2016 proti…

Lesům ČR klesl zisk. Může za to kůrovec a jiné kalamity Lesům ČR klesl zisk. Může za to kůrovec a jiné kalamity

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) loni klesl…

Čínská nákupní galerie Aliexpress dobývá Česko Čínská nákupní galerie Aliexpress dobývá Česko

Počet transakcí platební kartou mBank narostl na…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




G-Power BMW M5 Hurricane GS: Nejrychlejší LPG světa G-Power BMW M5 Hurricane GS: Nejrychlejší LPG světa

Německá tuningová společnost G-Power pokračuje ve sbírání…

G-Power M5 Hurricane RR: Nejrychlejší sedan světa dosáhl 372 km/h G-Power M5 Hurricane RR: Nejrychlejší sedan světa dosáhl 372 km/h

Německá tuningová firma G-Power překonala se sedanem M5…

 



 
Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Dnes 08:00

Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu Vision-E. My jsme si ho včera dopoledne prohlédli přímo v Mladé Boleslavi.




Blesk.cz

Komentář: Britové spouštějí brexit. Pro Čechy to není dobrá zpráva

Komentář: Britové spouštějí brexit. Pro Čechy to…

Velká Británie dnes oficiálně začne, co si Britové odhlasovali už loni v červnu: odchod z EU. Nikdo sice zatím…

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na ní nebezpečné bakterie

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na…

Pokud si navaříte velké množství rýže a část si necháte „na potom“, může vás postihnout otrava jídlem. Je to…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

ANKETA před derby: Silná stránka Sparty? Že je na dně, tvrdí legenda Mašek

ANKETA před derby: Silná stránka Sparty? Že je na…

V pořadí 287. derby mezi Slavií a Spartou klepe na dveře. Už v neděli se chystá fotbalový svátek v rámci 22.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…