reklama


BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)

BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)

 
 

Zatímco série 5 mnichovské automobilky se vyrábí v šesté generaci, špičková ostrá M5 čítá o jednu méně.

Včetně té představované. Její historie začala v roce 1984 řadou E28, nyní je na světě aktuální na základě F10. Na dubnový koncept můžete rovnou zapomenout, fotografie ukazují produkční verzi. Auto na nich má dvacetipalcová kola s pěti dvojitými paprsky a modrou barvu Monte Carlo Blue. Standardem jsou ovšem devatenáctky v totožném designu. Studie měla obdobná, akorát černá v kontrastu se stříbrným lakem karoserie. Vizuální změny abyste jinak hledali lupou. Zůstaly rozšířené blatníky se žábry na bocích, ve kterých jsou umístěny blikače, mohutné vstupy vzduchu v předním nárazníku, čtveřice koncovek výfuku vzadu i decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru. M5 je stále pětimístným čtyřdveřovým sedanem, který svůj výkonový potenciál skrývá...

Dvoustupňový doping

Spekulace ohledně pohonné jednotky jsou u konce a data jsou konečně oficiální. Nová M5 má pod kapotou místo atmosférického vidlicového desetiválce turbodmychadlem twin-scroll přeplňovaný osmiválec, rovněž do V. Díky dvoustupňovému dopingu, přímému vstřikování a variabilnímu řízení ventilů Valvetronic dává z objemu 4395 cm3 největší výkon 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1. Na zadní nápravu je přenášeno maximálních 680 Nm, které jsou k dispozici v rozmezí 1500-5750 min-1, a to pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT s elektronikou Drivelogic. Je vybavena systémem Launch Control a asistentem při jízdě nízkými rychlostmi, parkovací mód se aktivuje automaticky. Samozřejmostí je ovládání pádly pod volantem. Pouze pro severoamerické trhy by měl být určen šestistupňový manuál. Pro srovnání, generace E60 dávala z pěti litrů bez turba 373 kW (507 k)/7750 min-1 a 520 Nm/6100 min-1.

Oproti běžným pětkám bylo u novinky upraveno zavěšení, respektive kinematika náprav. Tlumiče jsou řízené elektronicky (DDC – Dynamic Damper Control), kontrola stability DSC má sportovní režim M Dynamic. Větší brzdy jsou vyrobeny z lehkých materiálů. K ovladatelnosti přispívá i elektronický samosvorný diferenciál (Active M Differential) na zadní nápravě, který umožňuje proměnné rozdělení hnací síly mezi obě kola v rozmezí od 0 do 100 %. Řada parametrů je nastavitelná například tlačítky na volantu, řidič může změnit i informace zobrazované na head-up displeji.

Sportovně luxusní

Interiér je sportovně luxusní, jak se sluší a patří. Volant i středová konzola jsou potaženy černou kůží, s ní kontrastuje bílá Merino na sportovních sedadlech a celek doplňují hliníkové prvky. Sloupek řízení je nastavitelný dvouose a pochopitelně elektricky, komfort na palubě zvyšuje také čtyřzónová klimatizace. Nad bezpečností bdí adaptivní xenonové výbojky s vysokou svítivostí, Night Vision s rozpoznáváním chodců, či systém hlídající přejetí jízdního pruhu. Posádka má přístup na internet včetně sociálních sítí, může připojit své telefony a externí hudební zařízení, vhod přijdou také informace o dopravě. Příplatkové prvky zahrnují kromě jiného bezklíčkový vstup, ještě lepší multifunkční sedadla, dálkové ovládání víka zavazadlového prostoru, prosklenou střechu a tažné zařízení.

Patřičné jízdní výkony jsou díky výkonové hmotnosti 3,3 kg/k zaručeny. Z klidu na stovku nová M5 sprintuje za 4,4 s, tedy o 0,3 s rychleji než předchůdce. Na dvojnásobek se dostanete během 13 s a po německých dálnicích budete moci uhánět až 305 km/h. Byť jen s M Driver's Package, tedy mimo jiné s deaktivovaným omezovačem. V základu je maximální rychlost tradičně limitována 250 km/h. Spotřeba paliva u vozu této kategorie zajímá asi málokoho, přesto automobilka uvádí kombinovanou 9,9 l/100 km. Té bylo dosaženo i díky aplikaci úsporného balíčku EfficientDynamics včetně funkce Auto Start-Stop a systému rekuperace brzdné energie.

V Zeleném pekle

Zájemci ztenčí svá bankovní konta minimálně o 100 tisíc eur (přes 2,4 milionu korun), ceník bude ještě upřesněn. Již teď je ovšem jasné místo oficiální premiéry. Nebude jím žádný autosalon, ale M Festival na Nürburgringu. A datum? 23. června.

JAKE.AUTO.CZ: BMW M5: všechny testy a další články

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




G-Power BMW M5 Hurricane GS: Nejrychlejší LPG světa G-Power BMW M5 Hurricane GS: Nejrychlejší LPG světa

Německá tuningová společnost G-Power pokračuje ve sbírání…

G-Power M5 Hurricane RR: Nejrychlejší sedan světa dosáhl 372 km/h G-Power M5 Hurricane RR: Nejrychlejší sedan světa dosáhl 372 km/h

Německá tuningová firma G-Power překonala se sedanem M5…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41): Rozchodí ho v Kladrubech?!

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41):…

Týdny náročných rehabilitačních cvičení čekají na Michala Jančaříka (41). Jak potvrdil exkluzivně Blesku, za pár…

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil umělec v něco děsivého: Na upravených fotkách lidé pózují přímo v centru dění nacistických hrůz

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil…

Shahak Shapira je izraelský spisovatel a satirik a nyní stojí za novým projektem, který nazval Yolocaust. Na…

 

iSport.cz

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a jen tak se nevrátí?

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a…

Sto padesát, sto padesát jedna, sto padesát dva... Číslo postupně narůstá a jen tak se zřejmě nezastaví. Už…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama