BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)

BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)

 
 

Zatímco série 5 mnichovské automobilky se vyrábí v šesté generaci, špičková ostrá M5 čítá o jednu méně.

Včetně té představované. Její historie začala v roce 1984 řadou E28, nyní je na světě aktuální na základě F10. Na dubnový koncept můžete rovnou zapomenout, fotografie ukazují produkční verzi. Auto na nich má dvacetipalcová kola s pěti dvojitými paprsky a modrou barvu Monte Carlo Blue. Standardem jsou ovšem devatenáctky v totožném designu. Studie měla obdobná, akorát černá v kontrastu se stříbrným lakem karoserie. Vizuální změny abyste jinak hledali lupou. Zůstaly rozšířené blatníky se žábry na bocích, ve kterých jsou umístěny blikače, mohutné vstupy vzduchu v předním nárazníku, čtveřice koncovek výfuku vzadu i decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru. M5 je stále pětimístným čtyřdveřovým sedanem, který svůj výkonový potenciál skrývá...

Dvoustupňový doping

Spekulace ohledně pohonné jednotky jsou u konce a data jsou konečně oficiální. Nová M5 má pod kapotou místo atmosférického vidlicového desetiválce turbodmychadlem twin-scroll přeplňovaný osmiválec, rovněž do V. Díky dvoustupňovému dopingu, přímému vstřikování a variabilnímu řízení ventilů Valvetronic dává z objemu 4395 cm3 největší výkon 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1. Na zadní nápravu je přenášeno maximálních 680 Nm, které jsou k dispozici v rozmezí 1500-5750 min-1, a to pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT s elektronikou Drivelogic. Je vybavena systémem Launch Control a asistentem při jízdě nízkými rychlostmi, parkovací mód se aktivuje automaticky. Samozřejmostí je ovládání pádly pod volantem. Pouze pro severoamerické trhy by měl být určen šestistupňový manuál. Pro srovnání, generace E60 dávala z pěti litrů bez turba 373 kW (507 k)/7750 min-1 a 520 Nm/6100 min-1.

Oproti běžným pětkám bylo u novinky upraveno zavěšení, respektive kinematika náprav. Tlumiče jsou řízené elektronicky (DDC – Dynamic Damper Control), kontrola stability DSC má sportovní režim M Dynamic. Větší brzdy jsou vyrobeny z lehkých materiálů. K ovladatelnosti přispívá i elektronický samosvorný diferenciál (Active M Differential) na zadní nápravě, který umožňuje proměnné rozdělení hnací síly mezi obě kola v rozmezí od 0 do 100 %. Řada parametrů je nastavitelná například tlačítky na volantu, řidič může změnit i informace zobrazované na head-up displeji.

Sportovně luxusní

Interiér je sportovně luxusní, jak se sluší a patří. Volant i středová konzola jsou potaženy černou kůží, s ní kontrastuje bílá Merino na sportovních sedadlech a celek doplňují hliníkové prvky. Sloupek řízení je nastavitelný dvouose a pochopitelně elektricky, komfort na palubě zvyšuje také čtyřzónová klimatizace. Nad bezpečností bdí adaptivní xenonové výbojky s vysokou svítivostí, Night Vision s rozpoznáváním chodců, či systém hlídající přejetí jízdního pruhu. Posádka má přístup na internet včetně sociálních sítí, může připojit své telefony a externí hudební zařízení, vhod přijdou také informace o dopravě. Příplatkové prvky zahrnují kromě jiného bezklíčkový vstup, ještě lepší multifunkční sedadla, dálkové ovládání víka zavazadlového prostoru, prosklenou střechu a tažné zařízení.

Patřičné jízdní výkony jsou díky výkonové hmotnosti 3,3 kg/k zaručeny. Z klidu na stovku nová M5 sprintuje za 4,4 s, tedy o 0,3 s rychleji než předchůdce. Na dvojnásobek se dostanete během 13 s a po německých dálnicích budete moci uhánět až 305 km/h. Byť jen s M Driver's Package, tedy mimo jiné s deaktivovaným omezovačem. V základu je maximální rychlost tradičně limitována 250 km/h. Spotřeba paliva u vozu této kategorie zajímá asi málokoho, přesto automobilka uvádí kombinovanou 9,9 l/100 km. Té bylo dosaženo i díky aplikaci úsporného balíčku EfficientDynamics včetně funkce Auto Start-Stop a systému rekuperace brzdné energie.

V Zeleném pekle

Zájemci ztenčí svá bankovní konta minimálně o 100 tisíc eur (přes 2,4 milionu korun), ceník bude ještě upřesněn. Již teď je ovšem jasné místo oficiální premiéry. Nebude jím žádný autosalon, ale M Festival na Nürburgringu. A datum? 23. června.

JAKE.AUTO.CZ: BMW M5: všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



G-Power BMW M5 Hurricane GS: Nejrychlejší LPG světa G-Power BMW M5 Hurricane GS: Nejrychlejší LPG světa

Německá tuningová společnost G-Power pokračuje ve sbírání…

G-Power M5 Hurricane RR: Nejrychlejší sedan světa dosáhl 372 km/h G-Power M5 Hurricane RR: Nejrychlejší sedan světa dosáhl 372 km/h

Německá tuningová firma G-Power překonala se sedanem M5…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Dnes 18:53

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…