BMW M550d xDrive: Nové fotografie

BMW M550d xDrive: Nové fotografie

 
 

BMW představilo médiím první sériovou vlaštovku divize M Performance: sedan M550d s pohonem všech kol xDrive.

Aby neutrpěla pověst sportovní divize M GmbH, pro turbodieselové verze s legendárním písmenem před číselným označením byla vytvořena odnož M Performance. Pod kapotou BMW M550d xDrive se ukrývá vznětový řadový šestiválec se třemi turbodmychadly a vstřikováním common-rail. Agregát nemá objem 5,0 l, jak by mohla nasvědčovat druhá pětka v názvu, ale jen 2993 cm3. Je naladěn na 280 kW (381 k) při 4000–4400 min-1, točivý moment o maximální hodnotě 740 Nm je dostupný při 2000–3000 min-1. Turbodiesel se ovšem podle může dostat klidně přes 5.000 otáček.

Motor osazený trojicí turbodmychadel kombinuje dvě menší vysokotlaká a jedno větší nízkotlaké. První malé turbo s variabilní geometrií lopatek se roztáčí ihned nad volnoběhem, velké se pak připojuje v 1500 otáčkách. Třetí je umístěno v samostatném kanálu výfukových svodů, který se otevírá podtlakově ovládanou klapkou. Ta se uvádí v činnost při výrazném sešlápnutí plynu v otáčkách nad 2700 min-1. Celý systém funguje paralelně, jakmile první turbo dosáhne maximálního přetlaku, pomůže mu právě zmiňované třetí, které dodává další stlačený vzduch. Spolu s s obvyklým obtokovým ventilem pak zamezuje zpětným tlakům ve výfukovém potrubí.

Maximální otáčky jsou omezeny na 5400 min-1. Motor dostal zesílená ložiska klikového hřídele, blok i hlava motoru jsou vyrobeny pomocí vysokotlakého odlévání, klikový hřídel a ojnice z vysokopevnostních materiálů. Systém common rail pracuje při 2200 barech. Palivo se do válců vstřikuje až osmkrát během jednoho cyklu (tři pilotní vstřiky, jeden hlavní a čtyři následné). Pohonná jednotka disponuje filtrem pevných částic, oxidačním katalyzátorem a katalyzátorem na odbourávání oxidů dusíku (NOx). Díky tomu už nyní plní emisní normu Euro 6.

Lepší zvuk dodává v režimech Sport a Sport+ zařízení Driving Experience Control, a to pomocí audiosystému. Elektronika osmistupňové samočinné převodovky umožňuje co nejrychlejší řazení. M550d bude k dostání výhradně s pohonem všech kol xDrive, samozřejmostí je sportovní podvozek odpovídající logu M. Rozvor náprav činí 2968 mm, rozchod kol pak 1594 mm, respektive 1599 mm. Sedan je 4910 mm dlouhý, 1860 mm široký a 1454 mm vysoký, světlá výška činí 1310 mm.

1895 kg těžký sedan oficiálně zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 s a v kombinovaném cyklu spálí 6,3 litru paliva na 100 km. Praktičtější kombi Touring je na stovce za 4,9 s, spotřeba paliva dle norem EU činí v jeho případě 6,4 l/100 km. Tu pomáhají snížit start-stop, rekuperace brzdné energie a mód Eco Pro, do palivové nádrže se vejde 70 l nafty. Posádka i zavazadla smí vážit nejvíce 580 kg. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h. Auto z ní zabrzdí díky kotoučům o průměru 374 mm vpředu, respektive 345 mm vzadu, třmeny mají vždy jediný pístek.

Interiér je skvěle odhlučněn, dovnitř proniká zvuk, který nemá daleko k benzinovému motoru. Charakteristický klapot turbodieselu je slyšet prakticky jen při otevření kapoty. Uvnitř najdeme sportovní kožený volant s logem M a čalounění alcantarou. Zvenčí emkové diesely poznáme podle agresivnějších nárazníků, aerodynamických zrcátek, dvojice lichoběžníkových koncovek výfuku a devatenáctipalcových litých kol s pneumatikami 245/40 vpředu a 275/35 vzadu.

Světová premiéra se odehraje až v Ženevě spolu s kombi Touring v obdobné verzi, ale i stejně motorizovanými variantami M50d v SUV X5 a X6. Na německý trh obě prvně jmenované přijdou už 12. května a jejich rodištěm bude Dingolfing. BMW M550d xDrive bude doma stát 80.800 eur (v přepočtu cca 2.013.000,- Kč), za kombi zájemce zaplatí o 2.950 eur (asi 73.500 korun) více.

JAKE.AUTO.CZ: BMW řady 5 F10/F11/F07: všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman

Prezident Miloš Zeman přijel na sobotní mimořádný sjezd…

Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

Kim Čong-un: KLDR zastavuje s okamžitou platností jaderné a raketové testy Kim Čong-un: KLDR zastavuje s okamžitou platností jaderné a raketové testy

Severokorejský vůdce Kim Čong-un oznámil, že KLDR s…

Komentář Pavla Veselého: Vítejte doma, kardinále Komentář Pavla Veselého: Vítejte doma, kardinále

Kardinál Beran se vrací domů. Bylo to jeho přání. Vrací…

 

Štítky BMW Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: BMW M550d xDrive: Nové fotografie

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Poprvé za volantem BMW M5: Dálniční střela je zpět Poprvé za volantem BMW M5: Dálniční střela je zpět

Na pár chvil jsme na Masarykově okruhu v Brně vyzkoušeli…

BMW má světový rekord. Podívejte se na nejdelší drift i tankování během něj BMW má světový rekord. Podívejte se na nejdelší drift i tankování během něj

Mnichovská automobilka se úspěšně pokusila o zápis do…

 



 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Rada: Šuralova ruka? Ten gól rozhodl. Místo střel hrajeme na přihrávky

Rada: Šuralova ruka? Ten gól rozhodl. Místo střel…

Byl to souboj na jaře dvou neporažených. Na konci se však radovala pouze domácí Sparta, Jablonec o svoji sérii…

 

Reflex.cz

Experti na všechno: Znamená úspěch ve svém oboru automaticky úspěšnost ve všem?

Experti na všechno: Znamená úspěch ve svém oboru…

Představa, že když je někdo v něčem dobrý, tak je dobrý ve všem, opomíjí skutečnost, že inteligence má mnoho…

Josef Skála: Komunista i podnikatel, předlistopadový funkcionář i podivný vykladač George Orwella

Josef Skála: Komunista i podnikatel, předlistopadový…

Komunista Josef Skála je muž, který budí naděje u jedněch, obavy u druhých. Je charismatický, dokáže poutavě…