BMW má problém: smyk při brzdění na mokru
Problémy se týkají modelů X1, řady 3 (E46 a E90), aktuální 5 a 5 GT a také roadsteru Z4. Brzdný účinek se u postižených vozů dostavuje na jedné straně se zpožděním, takže auta táhnou ke straně. Elektronický stabilizační systém v tomto případě nezasáhne, řidič musí reagovat protipohybem volantu.
Ke smůle BMW se tyto nepříjemnosti se projevily mimo jiné u X1, které podrobil dlouhodobému testu německý AutoBild. Připouští je i samotný Mnichov, ale zatím jen právě u nejmenšího „ikska“ a trojkové řady s pohonem všech kol. Oba modely totiž sdílejí řadu komponentů podvozku a hnacího řetězce.
Opožděná reakce brzd na jedné straně a následné „hodiny“ mohou být způsobeny kromě vlhkosti vozovky také posypovou solí, zejména chloridem hořečnatým. Ta se sice netýká současných jarních měsíců, ale v zimě může majitele nemile zaskočit. Když pak delší dobu při jízdě nebrzdí, na kotoučích se vytvoří mastný film a je doslova vymalováno.
BMW vyvinulo aktualizaci softwaru, který má na starosti osušování brzdových kotoučů během jízdy v dešti. Aktualizace zajistí, že destičky při pravidelném kontaktu s kotouči mastnou vrstvičku odstraní. Firma rovněž upravila přívod vzduchu k brzdám.
Změny se týkají vozů vyrobených po květnu 2010. Modifikovány mohou být i starší exempláře X1 a řady 3 s pohonem všech kol, avšak výhradně na přání zákazníka. Plošnou svolávací akci BMW patrně neplánuje.
Podle AutoBildu se stejný problém může projevit rovněž u modelů řady 3 se zadním pohonem, řady 5 včetně verze GT a roadsteru Z4. Pro ty však žádné řešení v současné době neexistuje.