Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW odhaluje luxusní SUV X7 na špionážních fotkách. Dostane čtyřválec i osmiválec z M5!

David Bureš
Diskuze (17)
Nejluxusnější SUV z dílny mnichovské automobilky nabídne až sedm míst. Z motorů budou k dispozici třílitrové šestiválce i 4,4litrové osmiválce.

BMW na konci letošního roku představí své zatím vůbec největší SUV v nabídce, model X7. Automobil vycházející ze stejnojmenného loňského konceptu však ještě před premiérou odhaluje na špionážních fotkách. Karoserie sice zůstává zakryta pod vrstvou kamufláže, z designu jsou ale znatelné některé detaily a hlavně, automobilka uvolnila i množství informací o této připravované novince.

Předně jde o nabídku motorů, která bude víceméně vycházet ze sedmičkové řady, s níž vůz sdílí i svojí platformu CLAR. Podobně jako ona X7 vsadí hlavně na třílitrové šestiválce, benzinový (xDrive40i) poskytne asi 240 kW, zatímco ten dieselový (xDrive30d) 195 kW. Vedle toho bude k dispozici také osmiválcová varianta (xDrive50i), vrcholný diesel v podobě čtyřikrát přeplňovaného šestiválce (M50d) a především vrcholná varianta s 4,4litrovým osmiválcem z M5, připravovaná pro rok 2019. Naopak dvanáctiválec potvrzen zatím nebyl.

Jistě se ale najdou i tací zákazníci, kterým to přijde už moc, a tak přijde rovněž plug-in hybridní verze, i z důvodu snížení flotilových emisí. Ta zkombinuje dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem zakomponovaným do převodovky. Motory budou standardně spárovány s osmistupňovým automatem, počítá se i se sériově dodávaným pohonem všech kol.

Podvozek bude tvořit lichoběžníkové zavěšení vpředu a zadní pětiprvkové zavěšení, které už v sérii využije vzduchové odpružení. To umožní zvýšit světlou výšku z výchozích 183 mm až na 243 mm. Za příplatek pak bude k dispozici natáčení zadní nápravy.

Design bude vycházet z loňského konceptu X7 iPerformance, s nímž vůz budou spojovat především obrovitánské ledvinky masky chladiče, které jsou jasně patrné i přes maskování prototypů auta. Také hlavní světlomety budou vcelku úzké, podobně jako u konceptu. Zajímavostí bude víko zavazadelníku, které bude rozdělené na dvě části – dolní bude možné použít jako lavici.

Automobil bude dlouhý zhruba 5.100 mm, široký 2.020 mm a vysoký asi 1.800 mm, díky němuž bude o zhruba 200 mm delší, 80 mm širší a 40 mm vyšší než dnešní X5. Rozvor má činit 3.010 mm.

Interiér bude standardně sedmimístný, přičemž třetí řada sedadel bude přístupná pomocí elektricky posuvné druhé řadě. K dispozici však bude i luxusní šestimístná varianta, s větším místem pro posádku. Před řidičem pak nebude chybět digitální přístrojový štít tvořený 12,3“ displejem, obrazovka se stejnou úhlopříčkou bude i na vrchu středového panelu, která bude ovládat nejnovější multimediální systém.

David Bureš
Diskuze (17)
Avatar - white label
8. 5. 2018 16:33
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Osobně bych měl výhrady ke vzhledu 1er a (zejména původní) X6.
8. 5. 2018 05:39
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
Pokud jde o X7, tak si umím bez ptaní v BMW představit, že se klienti ptali proč musí na větší SUV pro GL nebo RR nebo...
Samozřejmě že jde vždy o kombinaci průzkumu trhu a kvalifikovaného odhadu.
BMW 1er byla tragická v čem? Perfektní jízdní vlastnosti, povedený design, za mě prostě jednička.
Jestli myslíš 2GT, tak ten model mi zcela uchází, je mi jedno. Paralela nabídky s hvězdou je však jasná.
X1 v první generaci nejlepší SUV ve třídě. Jezdilo jako kombík a nová X1 tak geniální pro řidiče už není.
X3 mě vždy obcházely. Nikdy jsem jim nepřišel na chuť. Přesto se mi první generace alespoň líbila.
X6 je nejlépe vypadající gazík. Jak v první, tak v druhé generaci. Málo prostoru ho u mě diskvalifikuje pro moje užití, ale lifestylistů si najde dost.
Avatar - fOE
7. 5. 2018 19:10
Re: Ktera a proc?
Emise se pocitaji z prodanych kusu, coz do te tve uvahy vnasi predpoklad, ze to nekdo koupi. A ja si ani na tech danove nehezkych trzich nejak nedovedu predstavit profil kupce, co si rekne, ze X7 s 2L naftou je to prave.
7. 5. 2018 18:23
Re: A není to málo, Antone Pavloviči?
No to by mě právě zajímalo, jak to určuje poptávka zákazníků. Nějak jsem si před oznámením X6 nevšiml, že by desetitisíce lidí demonstrovaly za vznik "sportovního" SUV. Podle mě vznik nového modelu spíš vychází z nějakých předpokladů než z konkrétního poptávky zákazníků. A až prodeje první generace ukážou, jak přesné předpoklady byly. A u druhé generace už je možné konkrétní požadavky zákazníků nějakým způsobem zohlednit. A asi i proto byly většinou vozy první generace naprosto tragické - vybavím si 1er, 2er, X1, X3 a možná i X6. A opravdu si myslím, že každá věc si najde svého kupce, takže i kdyby BMW přišlo s naprostou šíleností, spousta lidí si to koupí už jen kvůli tomu, že to je šílené. Ale jestli má smysl kvůli tomu nabízenou paletu modelů donekonečna rozšiřovat? Z pohledu ekonomického (tedy nejzásadnějšího) asi ano. Ale pro mě prostě postrádá smysl mít tolik variant, které se od sebe až zas tak moc neliší. Jestli se toho chytne Škoda, tak budeme mít za chvíli 4 SUV a 7 liftbacků. A taky věřím, že by se prodávaly všechny, ale smysl v tom nevidím. To raději méně modelů, které budou logicky odstupňované, a tak dobře vyladěnou výrobu, aby si případný zájemce prostě koupil ten větší model a nepotřeboval o pár centimetrů kratší variantu, která bude o 150 tis. levnější.
7. 5. 2018 16:50
Re: Ktera a proc?
Pro koho? Spíš pro co... Jedná se o flotilové emise a některé trhy, kde se už delší dobu prodávají podladěné verze kdečeho.