Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept BMW X7 oficiálně. Nejluxusnější mnichovské SUV míří do Frankfurtu

Jan Mička
Diskuze (36)
Po včerejším úniku prvních snímků konceptu BMW X7 jsou dnes k dispozici první oficiální informace.

Stánek automobilky BMW na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem bude doslova nabitý novinkami. Vedle nových generací modelů X3, 5 GT, které nově nese název 6 GT, a M5, se představí také koncept luxusního SUV schopného, s jehož sériovou podobou se setkáme už v příštím roce. Studie nese název X7 iPerformance a první snímky utekly na internet už včera, nyní však máme k dispozici oficiální materiál.

X7 iPerformance je předzvěstí SUV postaveného mezi stávající X7 a připravovaným „terénním“ modelem automobilky Rolls-Royce a v portfoliu BMW půjde snad ještě o jeden z nejluxusnějších modelů vůbec. Sériové provedení bude postaveno na shodné platformě jako současná řada 7, nabídne až sedm míst k sezení, a přestože vůz před příchodem do prodeje nějaké ty vzhledové změny prodělá, rozhodně budeme mít co dělat s jedním z nejvýraznějších současných produktů modrobílé vrtule.

Oficiální informace hovoří v podstatě o tom, co bylo zřejmé již ze včerejších snímků – výrazným a minimalistickým interiérem počínaje, rozmachem digitalizace a samostatnými sedadly konče. Koncept je navržen pro šest cestujících, z nichž ti v řadě uprostřed mají k dispozici rozměrné obrazovky infotainmentu, všichni bez rozdílu se však mohou kochat unikátním výhledem přes panoramatickou střechu. Sedadla jsou ukotvena na minimalistických podstavcích, které zvětšují prostor pro nohy, v sériovém provedení ale bude mnohé jinak. Očekává se kupříkladu i „four seater“ se čtyřmi samostatnými sedadly a masážní funkcí vzadu.

Označení iPerformance značí plug-in hybridní techniku, BMW však zatím pohon blíže nespecifikovalo. Vzhledem k tomu, že koncept X7 sdílí základ s BMW řady 7, nabízí se spojení dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce (190 kW) a elektromotoru (83 kW) o kombinovaném výkonu okolo 240 kW, u sériového vozu však pochopitelně nepůjde o jedinou možnost.

Vezmeme-li jako vzor nabídku motorů řady 7, můžeme se v produkčním BMW X7 těšit na benzinové i vznětové šestiválce (40i, 30d, 40d a 50d), přeplňovaný benzinový osmiválec 50i a snad možná i vrcholný šestilitrový dvanáctiválec 60i.

Jan Mička
Diskuze (36)
Avatar - Beefcake
10. 9. 2017 21:53
Re: Tři skupiny designérů...
U Rasta Chvalu ti vysiel predbezny test Eclipsu, to len tak pomimo.
9. 9. 2017 15:38
Re: Asi jsem teda v menšině
Mně se to auto náhodou taky líbí! Akorát ty chromované prvky bych nemusel, ale ty myslím ještě v produkční verzi zmizí. Jinak dobré. Hlavně ať je prostor na zadních sedadlech.

Jinak řeči o XC90 mi vůbec nevadí. XC90 pro mě neexistuje, protože nabízí jen 4válce. Když tohle auto bude vypadat jako XC90 (která bývá za design chválena) a bude mít osmiválec (nebo aspoň šestiválec), tak je všechno v pořádku.
Avatar - Bubáq
9. 9. 2017 09:35
Re: Oškolobrty a výkruty!
Díky za vysvětlení. Připomnělo mi to, že soud o kráse nemůže být absolutní, může být jen většinový a nebo menšinový. Na základě popsaného soudím, že jde o vztah k symbolu síly, průchodnosti, masivnosti a nezničitelnosti. Snad jsem pochopil dobře...
Avatar - Dinar
9. 9. 2017 09:07
Re: Tři skupiny designérů...
Já tomu předku nevěřím, podle úzkých př světel tipuju do série spíše užší ledvinky a pod nimi v nárazníku ještě nějakou mřížku. Jinak se mi to celkem líbí, na gigant suv pěkné proporce, snad i konečně dostatečně velká kola, no, uvidíme...
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2017 08:39
Re: Tři skupiny designérů...
z tohto mi to pride ze dizajneri bmw si za svoj vysneny vzor zrejme zobrali XC90 ;-) ... [odkaz] .. opajcli ho v mnichove snad este lepsie ako by to spravili cinania ...

akurat ze k severskemu volvu mi tento styl kasne sedi proste viac.. na bmw to uz posobi kusok fakt divne ale hlavne tam uz necitit ziadne skutocne DNA vlastneho baworaka ... toto je proste volvo s ladvinami..... ale aspon vidime ze aj baworaky uz dnes kopiruju kde koho ... klasika... pozerame sa na dalsiu dizajnovu sablonu ktoru o chvilu iste zacne nahanat aj meda beda s novym GL a iste aj dalsi udajni premianti ktori samozrejme nikdy nic nekopiruju ... boze chran... >:D