Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW pracuje na bezdrátovém indukčním dobíjení pro elektromobily

Ondřej Chamilla
Diskuze (34)
Již v několika následujících letech by mohlo přijít indukční dobíjení pro elektromobily a plug-in hybridy od BMW. To dokáže nabít vůz bezdrátově za několik hodin.

Systém pro bezdrátové indukční dobíjení bude obsahovat v podlaze schovanou základní desku a extrémně lehkou dobíjecí cívku na spodku vozu. Stačí tedy zaparkovat tak, aby k sobě tyto dvě věci byly blízko, a baterie automobily se začnou samy dobíjet. BMW tvrdí, že systém má nabíjecí tempo 3,6 kW a faktor účinnosti 90%. Jakkoliv to není tak dobré jako běžná nabíječka, továrna tvrdí, že plug-in hybrid bude tímto systémem naplno dobit za tři hodiny.

V budoucnu by pak míra nabíjení mohla stoupnout na 7 KW, čímž by se čas potřebný k nabití výrazně zkrátil. Systém zjednodušující dobíjení vozu při parkování může řidičům výrazně usnadnit život. Předpokládá se, že sériové výroby bychom se mohli dočkat již za několik málo let. Systém pak bude řidiče navádět k nejbližší indukční nabíječce.

Ondřej Chamilla
Diskuze (34)
16. 2. 2016 22:33
Elektromobily
Četl jsem úvahu, že v USA plánují použít rozsáhlou síť elektromobilů v daném
okamžiku připojených k síti, jako ohromný akumulátor energetiky, ovládaný
pomocí HDO.Myslím, že lepším řešením pro technicky vyspělé země, ke kterým budeme patřit i my, by řešením byly malé střešní fotovoltaické hybridy. Byly by také použitelné pro centrální řízení HDO, ale navíc by velmi odlehčily sítím. Peníze investované do nadbytečného zvýšení výkonu jaderných elektráren, by ve formě podpory těchto zdrojů urychlily jejich zavedení během pár let. Kdyby stát věnoval pozornost programu rozvoje energetické nezávislosti,mohly tyto zdroje nahradit stovky hektarů neovladatelných a pro všechny nezůčastněné drahých, fotovoltaických polí. A samozřejmě každý majitel tohoto střešního hybridu by si v noci snadno a levně nabil svůj elektromobil. Plánuji si to provést s 30kWp na střeše pro Nissan e-NV200VAN, jen počkám, až pustí nějaké kačky, třebas formou daňového odpisu.
11. 7. 2014 10:42
Re: Nabíjecí výkon 3,6kW
prenesovej vykon CR energeticke site je tusim 19980MW (2011 nebo 2012)

rekord z roku 2006 je tusim 11.4GW (hodinovej udaj)
11. 7. 2014 10:41
Re: Nabíjecí výkon 3,6kW
jen aby jsi nedostal po tech letech vypoved (ac jako noname se toho bat nemusis) kdys pises takove nesmysly a navic nepocitas s tim ze je to v hodinach a ne ve dnech ;-)

daji se najit informace o tom na jaky vykon je CR soustava dimenzovana a jake jsou jeji rekordy, takze v dnesnim stavu by nebyl teoreticky problem v CR dobijet prez noc (8 hodinovy usek) ani 1 milion Tesel S85, soustava i vykon instalovanych elektraren na to ma dostatecne kapacity ;-)

dalsim faktorem je ten milion, jak jsi na 1 milion elektromobilu dosel? takove cifry se mozna dockame tak za 20-30 let, i prognozy vedeni CEZ jsou ze do roku 2020 jich bude max 3-5% tedy cca 200 tisic a na 20% hranici se dostanou elektromobili v CR nekdy po roce 2040, kdyy se predpoklada ze to bude cca 1.2milionu , a ani radsi neodhaduju v jakem stavu v te dobe bude rozvodna sit v CR/EU (na strankach CEPS si muzes najit obnovu infrastruktury az do roku 2025 za vic nez 15 miliard jen na posileni site)
11. 7. 2014 10:35
Re: Nabíjecí výkon 3,6kW
Instalovaný výkon zdrojů je a musí být vždycky výrazně větší než provozovaný (zálohy na poruchové výpadky zdrojů, zálohy za uvolněné zdroje na pravidelné běžné a generální opravy, různé nasazování zdrojů pro udržení el. parametrů přenosových a distribučních sítí, odběratelů, ...). Sítě jsou dimenzovány na dané zatížení a jejich rozšiřování (zahušťování) je omezeno objektivně např. možnou využitelnou plochou (ale i výkupy pozemků).
11. 7. 2014 09:55
Re: Nabíjecí výkon 3,6kW
Kedze pracujes v tejto oblasti, tak by som mal otazku:
Tu [odkaz] som nasiel informaciu o celkovom instalovanom vykone pre CR, co je 21 GW (v roku 2013). Je to prilis malo na nocny odber 5+7 GW energie v tvojom priklade? Alebo kde inde je problem?

PS: Fotovoltaika je len 2 GW z tych 21 GW.