Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW představuje radikální změnu systému iDrive

Michal Fokt
Diskuze (37)
BMW na CES představilo nejen infotainmentový iDrive s dotykovou obrazovkou, ale také ovládací systém Touch Command pro pasažéry na zadních sedadlech.

BMW je průkopníkům minimalizace "tlačítkového pekla" na přístrojové desce - jeho iDrive byl sice zpočátku přijímán s rozpaky, ale od chvíle, kdy byl centrální ovladač doplněn o magické tlačítko "Back", dramaticky ubylo uživatelů, ztracených v rozsáhlém menu. I tento způsob ovládání však už je dnes překonaný.

BMW na elektronické výstavě CES představil nový iDrive, obsluhovaný prostřednictvím dotykové obrazovky. V této konfiguraci bude poprvé použitý v nadcházející generaci BMW řady 7, mnichovští inženýři však prezentovali rovnou i verzi, ovládanou gesty, které zaznamenává ve střeše zabudovaný 3D senzor, monitorující oblast mezi voličem automatu, volantem a dotykovou obrazovkou. Gesta jsou přitom programovatelná, takže bude záležet na řidiči, co a jakými pohyby rukou bude ovládat. V tomto případě však zatím není jasné, kdy se začne do aut dodávat.

Druhou novinkou BMW je TouchCommand, což je, stejně jako v případě tabletu Audi, systém, umožňující ovládání palubního infotainmentu ze zadních sedadel. Abych byl přesný, jedná se o apeciální aplikaci, nainstalovanou v tabletu Samsung a komunikující s vozem bezdrátově. Tablet má vzadu svůj vlastní držák a konektor nabíječky.

Michal Fokt
Diskuze (37)
Avatar - HitmanPB
8. 1. 2015 23:56
Re: To je pecka...
>:D :yes:

A to predpokladám, že sa používajú pasívne displeje a nie aktívne multi-touch panely.

Trochu s tým robím a niekedy ti vie v lete mucha na aktívnom multi-touchu nablokovať položky a pri troche polietania na správne pozície aj potvrdiť doklad 8-s

Podľa mňa je to na použitie za jazdy veľmi nebezpečné.

Jediná zmysluplná technológia je hlasové ovládanie.

P.S. Už sa prichádza na to, že android má IQ húpacieho koňa (a to som, ešte zistil, že je inteligentnejší ako iOS), ale automobilky skrátka nechcú zaspať dobu...
Avatar - HitmanPB
8. 1. 2015 23:44
Re: BMW
Dinar, súhlas. Mimochodom, dnes to nie su extra horibilné náklady na vývoj a zákazník má viac možností, čo ho v konečnom dôsledku "rozmaznáva".
BMW potrebuje byť pripravené - nie ako Nokia - inak moja srdcovka...
Stále je lepšie zachytiť trendy a pokiaľ sa neuchytia, tak na tom prerobia všetky firmy ( v TV sfére napr. 3D technológie ), ktoré do daných technológií investujú, ako zaspať dobu. To si v dnešnej dobe jednoducho nemôže dovoliť žiadna automobilka, ani IT firma.
Avatar - bigsoul
8. 1. 2015 14:26
Re: predpokladam ze v prvom rade
Prosim ťa ty sa už k ničomu nevijadruj, lebo tvoje sprostosti sa nedajú cítať. U príspevkov Hnoojdeee mi to nevadi.
8. 1. 2015 14:25
Re: predpokladam ze v prvom rade

Jasne, BMW chce setrit, tak namontuji navic i 3D snimac na strop, proste jsi to zase odhalil, Watsone.
8. 1. 2015 14:21
To je pecka...
...Takze pokud sedim vzadu a chci si pritopit, tak misto abych v podstate bez koukani otocil knoflikem doprava, musim vythnout z kapsy mobil (jeste k tomu Samsung a pokud mozno s tou spravnou verzi operacniho systemu bez hacknuti a bla bla bla...), odblokovat klavesnici, najit tu spravnou aplikaci, spustit ji, pockat, az se to sparuje s aplikaci v aute a pak se muzu konecne zacit hrabat v nekonecnych menu a podmenu...a nakonec to nejak nastavit.
User friendly...
Ale chapu, ze na svete jsou hracickove, kteri by bez podobnych hovadinek o auto ani pohledem nezavadili.