Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 3 přijíždí v nových verzích. Sportovní doplňuje plug-in hybrid

Stanislav Kolman
Diskuze (13)
Hvězda pařížského výstaviště se krátce po své premiéře ukazuje v dalších provedeních. Jedno z nich je předjezdcem ostré M3, druhé dostává kabel do zásuvky.

Na blížícím se autosalonu v Los Angeles se světu poprvé ukáže sportovnější verze BMW M340i (a M340i xDrive s pohonem všech kol). Nejde sice o čistokrevné „emko“, na to si ještě musíme nějaký čas počkat, i tak jsou ale parametry novinky působivé.

Zatím nejostřejší verzi nové řady 3 pohání třílitrový řadový šestiválec s výkonem 275 kW a 500 newtonmetry točivého momentu. Ve srovnání s předchůdcem se bavíme o nárůstu síly o 35 kW, krouťák si polepšil o rovných 50 N.m. Pomineme-li čistokrevné M3, je tento produkt nejvýkonnější řadou 3 vůbec. Když je vůz vybaven pohonem všech kol, zrychlí z klidu na stovku za 4,4 sekundy, což je o půl sekundy méně než předchůdce. Kromě čtyřkolky pomáhá hbité akceleraci osmistupňová samočinná převodovka Sport Steptronic a systém launch control.

Na celkových jízdních vlastnostech se pozitivně promítne i snížená hmotnost, tato trojka ve srovnání s předešlým provedením zhubla 55 kilogramů. Chlubí se ideálním rozložením hmotnosti téměř 50:50 a samosvorným diferenciálem M Sport, nízkým těžištěm a o 25 procent tužší karoserií.

Pro zájemce o plug-in hybrid zase bavorská automobilka připravila verzi 330e, která se pyšní hlavně prodlouženým dojezdem na jedno nabití. Ten má totiž nově hodnotu 60 kilometrů, což je o polovinu více než u předchůdce. Čistě na elektřinu můžete cestovat až do rychlosti 140 km/h. Jde navíc o první BMW vybavené systémem XtraBoost, jenž krátkodobě zvyšuje výkon celého ústrojí.

Konkrétně se bavíme o dvoulitrovém zážehovém čtyřválci TwinPower Turbo s výkonem 135 kW a elektromotorem, jenž generuje výkon 50 kW (krátkodobě až 83 kW). Pohonný systém nabízí celkový výkon 185 kW a 420 newtonmetrů točivého momentu. Na stovku vůz zrychluje 6 sekund a pokračovat může až na maximálních 230 km/h. Síla putuje na kola prostřednictvím osmistupňového automatu Steptronic.

BMW integrovalo elektromotor vozu do převodovky, která je jen o 15 mm delší než ústrojí v konvenčně poháněných vozech. Vedle pohonu je elektromotor v režimu generátoru připraven rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, čímž dobíjí akumulátor.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (13)
Avatar - woody-alien
18. 11. 2018 07:01
Re: Nežádoucí "pokrok"
Ta otázka už byla zodpovězena. Arese tady popsal, že nedílnou součástí radosti z auta je i řidičský rituál před samotným vyjetím. Nastoupíš, pokocháš se pohledem na fofrklacek a mechanickou ručku, něžně je pohladíš a hned máš lepší den. >:-[] Tady jsou jakékoliv argumenty stran pohonu, funkce či čehokoliv jiného zbytečné a Dinarova poznámka zcela na místě.
Avatar - woody-alien
18. 11. 2018 06:50
Re: Nežádoucí "pokrok"
Teď ses do toho teda parádně zamotal. Z logiky věci by při tvých žalozpěvech snad mělo omezovat řidičskou radost el.stahování oken.
Avatar - speedfred
17. 11. 2018 11:59
Re: Nežádoucí "pokrok"
Mám v autách el. parkovaciu brzdu aj mechanickú ale pri elektrickej nevidím/necítim žiadnu väčšiu radosť z jazdy. Je chyba v mojej osobe ?
17. 11. 2018 05:20
Re: Nežádoucí "pokrok"
V čem tě u rwd nebo awd s preferencí zadní nápravy omezuje absence mechanické ručky?

Řekni nám to ty sexy mozku :-!
16. 11. 2018 21:55
Re: Nežádoucí "pokrok"
Problem to asi nebude, problemom je len to, ze ludom sa uz nechce radit manualne. :-( Premavka hustne, ludia leniveju a ucit sa koordinacii hlavy (pemavka, zvuk motora), lavej nohy (spojka), pravej nohy (akcelerator), pravej ruky (paka) a lavej ruky (volant) sa im vobec nechce.
Ved soferovat auto s automatom je podstatne, ale podstane jednoduchsie...

Jaj, a este je tu ekoterorizmus, kde automat ma podla blbej, nerealnej normy o 0,2 l na 100 km nizsiu spotrebu.