BMW svolává do servisů M5 a M6 kvůli vadnému olejovému čerpadlu
Potenciální závada je poměrně závažná: hřídel čerpadla se může oddělit od jeho rotoru. Tím prudce klesne tlak oleje a hrozí závažné poškození motoru 4,4 l se dvěma turby. Jedná se o výrobní vadu.
Řidič se o ní včas dozví, neboť příslušný indikátor na přístrojové desce i zobrazení varovné zprávy na obrazovce fungují bez problémů. Pokud se tak stane, je nutné co nejdříve zastavit a motor vypnout.
Problém s čerpadlem se týká jen některých ostrých sedanů M5 a rovněž kupé a kabrioletů M6 modelového roku 2013. Ano, ještě voní novotou, byly totiž vyrobeny mezi červnem a zářím 2012. Americká pobočka mnichovské automobilky mluví o 696 kusech, potíž byla zjištěna při kontrole kvality, ale dosud naštěstí nezpůsobila žádnou nehodu či zranění. Přesný počet vozů, u kterých se tento defekt skutečně objevil, ovšem není znám. Informace se poprvé objevila na serveru M5Post.com.
Majitelé si mohou nechat vadné pumpy vyměnit, pochopitelně zdarma. Nejdříve jim zavolají pracovníci zákaznického centra, kteří pak budou rozesílat zvací dopisy, nejdříve však v říjnu. Klienti jsou povinni na ně čekat, protože BMW momentálně zkoumá, zda mají všechny autorizované servisy potřebné díly k dispozici. Do té doby jim výrobce nedoporučuje vozy používat. Samotná oprava, respektive výměna potrvá zhruba dvě a půl hodiny.