BMW X2 oficiálně: Zvýšený hatchback přijíždí s dvouspojkovou převodovkou
BMW opět rozšiřuje svoji rodiny modelů rodiny „X,“ když přichází s kompaktním crossoverem X2. Ten se světu poprvé ukázal ve formě konceptu loni na podzim a o rok později je tu v sériové verzi. Do prodeje pak vstoupí v březnu 2018.
Základní silueta auta zůstala zachována s konceptem, jednotlivé detaily ale zcivilněly. Automobilka o X2 hovoří jako o sportovně-aktivním kupé, podle nás jde ale o typický crossover. Celková koncepce totiž nejvíce připomíná zvýšený hatchback, a tak podle nás X2 zároveň naznačuje budoucí podobu pětidveřové řady 1. Odmyslete si plastovou ochranu a zvýšený podvozek a máte tu kompaktní hatch.
Sama automobilka nicméně zdůrazňuje odlišnost X2 od jiných zástupců modelové řady, specialitou jsou třeba odlišně řešené ledvinky (s širší základnou než horní linkou) nebo loga automobilky na C-sloupcích, což je odkaz na někdejší modely 2000 CS a 3.0 CSL. Chybět nemůže ani oplastovaná dolní část karoserie, což je detail lišící se podle jednotlivých verzí. V případě X2 budou vedle sériového provedení nabízeny varianty M Sport a M Sport X.
Základem auta je platforma UKL s pohonem předních kol a motorem napříč převzatá z X1, s níž X2 sdílí rozvor, ale také třeba koncepci palubní desky (byť třeba hlavice volicí páky je jiná). Přestože podle označení se X2 může zdát jako větší model než X1, ve skutečnosti je ale menší, je o 79 mm kratší a 72 mm nižší.
BMW X1 – srovnání rozměrů s dalšími modely značky | ||||
Model | BMW X2 | BMW 1 5dv. | BMW X1 | BMW X3 |
Délka (mm) | 4360 | 4329 | 4439 | 4708 |
Šířka (mm) | 1824 | 1765 | 1821 | 1891 |
Výška (mm) | 1526 | 1440 | 1598 | 1676 |
Rozvor (mm) | 2670 | 2690 | 2670 | 2864 |
Objem zavazadelníku (l) | 470/1355 | 360/1200 | 505/1550 | 550/1600 |
Z hlediska motorů se zatím můžeme těšit na tři varianty, všechny čtyřválcové, kombinované s automatickou převodovkou. Základem je sDrive20i, přeplňovaný zážehový dvoulitr se 141 kW, který speciálně spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Použití netradiční převodovky (pro turbodiesely je tu osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem jako u X1) výrobce vysvětluje hlavně snahou o nižší emise. Zároveň ale vyzdvihuje i sportovní naladění převodovky.
Dále tu jsou dva dvoulitrové turbodiesely, které jsou spárovány s pohonem všech kol. Model xDrive20d poskytuje 140 kW, xDrive25d pak 170 kW.
Nabídka se dále rozšíří na začátku roku 2018. Přijde základní benzinový tříválec se 103 kW (sDrive18i) a čtyřválec se 141 kW kombinovaný s pohonem všech kol (xDrive20i). Ze vznětových agregátů portfolio doplní čtyřválec se 110 kW, nabízený jako dvoukolka (sDrive18d) nebo čtyřkolka (xDrive18d). U tříválce se opět počítá se sedmistupňovou dvouspojkou, která se od roku 2018 objeví i ve vybraných Mini, zatímco pro turbodiesel tu bude osmikvaltový automat.
Podobně jako další vozy BMW i X2 nabídne širokou nabídku příplatkové výbavy. Dokoupit bude možné nejen adaptivní tempomat s funkcí stop & go a asistent pro jízdu v pruzích, které dohromady tvoří pomocníka pro jízdu v kolonách, ale také třeba poloautomatický parkovací asistent, head-up displej nebo Wi-Fi hotspot.
BMW X2 – technická data nabízených motorů | |||
Verze | sDrive20i | xDrive20d | xDrive25d |
Pohon | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 141/5000-6000 | 140/4000 | 170/4400 |
Točivý moment [N.m/min] | 280/1350-4600 | 400/1750-2500 | 450/1500-3000 |
Převodovka | 7DS | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 227 | 221 | 237 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,7 | 7,7 | 6,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 4,6 | 5,1 |
Pohotovostní hm. [kg] | 1460 | 1600 | 1585 |
Základní cena [Kč] | 997.100 | 1.098.500 | 1.142.700 |