BMW X3 2011: Velká fotogalerie a technická data

BMW X3 2011: Velká fotogalerie a technická data

 
 

Hra s postupným odhalováním skončila. BMW zveřejnilo rozsáhlou fotogalerii druhé generace modelu X3 a technické údaje motorizací xDrive35i a xDrive20d.

Design a interiér

Exteriér nové generace BMW X3 rozpracovává témata nastolená předchůdcem. Základní proporce s plochou přídí a masivní zádí, která je zdůrazněna stoupající spodní hranou bočního prosklení, zůstala zachována.

Příď je téměř kolmá. Nese velké ledvinky, tvořící masku chladiče, a nové světlomety, které mají méně komplikovaný tvar. Společným znakem se všemi ostatními modely X od BMW je složité členění nárazníku.

Na bocích přibyly nové prolisy, naopak chybí boční nášlapy, které se redukovaly pouze na lesklé lišty ve spodní části dveří. Linie střechy má sportovnější tvar, její postupné snižování směrem dozadu dále zdůrazňuje mohutnost zadního převisu.

Záď samotná je v principu shodná s předchůdcem. Došlo jen ke generační evoluci tvarů, kdy převážily konvexní a konkávní tvary, reprezentující design vrstvených ploch. Koncová dvoudílná světla ve tvaru písmene T jsou u nové generace podstatně větší a jsou do nich zakomponovány trubicové diody, typické pro nové modely BMW.

Ani interiér neskýtá žádná nečekaná řešení. Ubylo dekoru a naopak byla zdůrazněna orientace středového panelu na řidiče. Horizontální členění palubní desky a zapuštění displeje iDrive do se inspiruje u dalších modelů BMW.

Mezigeneračně přibylo odkládacích prostorů. Zvětšila se také vnitřní šířka a prostor pro nohy v zadní řadě. Zavazadlový prostor má objem 550 litrů, sklopením sedadel dělených v poměru 40:20:40 lze zvětšit až na 1600 litrů.

Rozměry

Mimo jiné i kvůli existenci menší řady X1 přikročili v BMW k výraznému zvětšení X3. Délka 4648 mm je o 81 mm větší než u předchůdce. Přitom rozvor náprav se prodloužil jen o 15 mm na 2810. Růst šířky se podařilo udržet v rozumných mezích – 1881 mm je jen o 28 mm více než u předchůdce. Naopak celková výška se v zájmu vyvážených proporcí zmenšila o 13 mm na 1661 mm. Světlá výška je 212 mm.

BMW X3 2011 (F25) - srovnání rozměrů s dalšími BMW
ModelX1 (E84)X3 (F25)X5 (E70)X6 (E71)
Délka [mm]4454464848574877
Šířka [mm]1798188119331983
Výška [mm]1545166117761690
Rozvor [mm]2760281029332933
Zav. prostor [l]420-1350550-1600620-1750570-1450

Motory

V době uvedení na trh nabídne BMW jen dvě motorizace. Základní a beze sporu žádanější bude dvoulitrový turbodiesel xDrive20d. Hliníkový agregát se vstřikováním common rail dosahuje nejvyššího výkonu 135 kW při 4000 min-1. Maximum točivého momentu 380 Nm leží mezi 1750 a 2750 min-1.

Tyto parametry ve spojení s manuální převodovkou stačí na dosažení maximální rychlosti 210 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 5,6 l/100 km. S osmistupňovou automatickou převodovkou jsou udávané parametry shodné, automat se liší jen nižšími emisemi CO2 (147 proti 149 g/km).

Druhou variantou je třílitrový šestiválec TwinPower Turbo s přímým vstřikováním HPI v modelu xDrive35i. Novinkou u tohoto motoru je nasazení variabilního časování a zdvihu ventilu Valvetronic, které dosud u přeplňovaných motorů nebylo zvykem.

S 225 kW při 5800 min-1 a 400 Nm již od 1300 min-1 dosáhne X3 nejvyšší rychlosti 245 km/h. Zatímco turbodiesel překvapuje především spotřebou, přeplňovaný třílitr zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Kombinovaná spotřeba je přitom stále umírněných 8,8 l/100 km.

BMX X3 (F25) - Technická data nové generace
MotorxDrive20dxDrive35i
Převodovka6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]19952979
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/4000225/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-2750400/1300
Max. rychlost [km/h]210 (210)245
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,5 (8,5)5,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,6 (5,6)8,8
Poh. hmotnost [kg]1725 (1790)1880

Technika

BMW do řady X3 implementuje také několik technických inovací, se kterými se jistě brzy setkáme i v dalších modelech. Jednou z novinek je kombinace osmistupňové automatické převodovky se systémem Auto Start Stop. Ten je standardem i v případě manuální převodovky u motoru xDrive20d.

Na rozdíl od menšího X1 je u X3 i nadále standardem pohon všech kol xDrive. Ovladatelnosti a lepší trakci nepomáhá jen přesun momentu k zadní nápravě při nájezdu do zatáčky a k přední nápravě na výjezdu, ale také přibrzďování vnitřního kola, které efektivně nahrazuje samosvorný diferenciál.

Zavěšení se dočkalo přepracování, za příplatek může být standardní podvozek doplněn adaptivními tlumiči Dynamic Damper Control s režimy Normal, Sport a Sport+. Při přepnutí mezi těmito módy se odpovídajícím způsobem mění i nastavení posilovače řízení, reakce motoru a převodovky a také zásahy stabilizačního systému DSC.

Zajímavostí je, že nová X3 bude mít vzadu větší kotouče než vpředu – průměr předních je 328 mm a zadních 330 mm. V obou případech se jedná o větrané kotouče.

Výroba

Zatímco první generace BMW X3 se vyráběla u našich jižních sousedů – v rakouském Grazu u firmy Magna Steyr – druhou generaci bude vyrábět přímo BMW. Produkce se přesune do továrny Spartanburg v Jižní Karolíně v USA. Zde se již nyní vyrábí dvě další SAV od BMW – modely X5 a X6.

Anketa

Ohodnoťte design BMW X3 jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW X3 2011: Velká fotogalerie a technická data







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné! Netradiční svolávací akce: BMW svolává jedno auto. Jedno jediné!

Svolávací akce se u velkých automobilek většinou týkají…

BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M BMW zvažuje sportovní SUV X3 M a X4 M

Nabídka sportovní divize M se v blízké budoucnosti patrně…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

 

iSport.cz

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou stoprocentně věřím

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou…

Psychika hokejové Sparty byla na startu týdne nalomená, atmosféra v klubu lehce nervózní. Po neděli je výrazně…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…