Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X3 2011: Velká fotogalerie a technická data

Diskuze (103)
Hra s postupným odhalováním skončila. BMW zveřejnilo rozsáhlou fotogalerii druhé generace modelu X3 a technické údaje motorizací xDrive35i a xDrive20d.

Design a interiér

Exteriér nové generace BMW X3 rozpracovává témata nastolená předchůdcem. Základní proporce s plochou přídí a masivní zádí, která je zdůrazněna stoupající spodní hranou bočního prosklení, zůstala zachována.

Příď je téměř kolmá. Nese velké ledvinky, tvořící masku chladiče, a nové světlomety, které mají méně komplikovaný tvar. Společným znakem se všemi ostatními modely X od BMW je složité členění nárazníku.

Na bocích přibyly nové prolisy, naopak chybí boční nášlapy, které se redukovaly pouze na lesklé lišty ve spodní části dveří. Linie střechy má sportovnější tvar, její postupné snižování směrem dozadu dále zdůrazňuje mohutnost zadního převisu.

Záď samotná je v principu shodná s předchůdcem. Došlo jen ke generační evoluci tvarů, kdy převážily konvexní a konkávní tvary, reprezentující design vrstvených ploch. Koncová dvoudílná světla ve tvaru písmene T jsou u nové generace podstatně větší a jsou do nich zakomponovány trubicové diody, typické pro nové modely BMW.

Ani interiér neskýtá žádná nečekaná řešení. Ubylo dekoru a naopak byla zdůrazněna orientace středového panelu na řidiče. Horizontální členění palubní desky a zapuštění displeje iDrive do se inspiruje u dalších modelů BMW.

Mezigeneračně přibylo odkládacích prostorů. Zvětšila se také vnitřní šířka a prostor pro nohy v zadní řadě. Zavazadlový prostor má objem 550 litrů, sklopením sedadel dělených v poměru 40:20:40 lze zvětšit až na 1600 litrů.

Rozměry

Mimo jiné i kvůli existenci menší řady X1 přikročili v BMW k výraznému zvětšení X3. Délka 4648 mm je o 81 mm větší než u předchůdce. Přitom rozvor náprav se prodloužil jen o 15 mm na 2810. Růst šířky se podařilo udržet v rozumných mezích – 1881 mm je jen o 28 mm více než u předchůdce. Naopak celková výška se v zájmu vyvážených proporcí zmenšila o 13 mm na 1661 mm. Světlá výška je 212 mm.

BMW X3 2011 (F25) - srovnání rozměrů s dalšími BMW
ModelX1 (E84)X3 (F25)X5 (E70)X6 (E71)
Délka [mm]4454464848574877
Šířka [mm]1798188119331983
Výška [mm]1545166117761690
Rozvor [mm]2760281029332933
Zav. prostor [l]420-1350550-1600620-1750570-1450

Motory

V době uvedení na trh nabídne BMW jen dvě motorizace. Základní a beze sporu žádanější bude dvoulitrový turbodiesel xDrive20d. Hliníkový agregát se vstřikováním common rail dosahuje nejvyššího výkonu 135 kW při 4000 min-1. Maximum točivého momentu 380 Nm leží mezi 1750 a 2750 min-1.

Tyto parametry ve spojení s manuální převodovkou stačí na dosažení maximální rychlosti 210 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 5,6 l/100 km. S osmistupňovou automatickou převodovkou jsou udávané parametry shodné, automat se liší jen nižšími emisemi CO2 (147 proti 149 g/km).

Druhou variantou je třílitrový šestiválec TwinPower Turbo s přímým vstřikováním HPI v modelu xDrive35i. Novinkou u tohoto motoru je nasazení variabilního časování a zdvihu ventilu Valvetronic, které dosud u přeplňovaných motorů nebylo zvykem.

S 225 kW při 5800 min-1 a 400 Nm již od 1300 min-1 dosáhne X3 nejvyšší rychlosti 245 km/h. Zatímco turbodiesel překvapuje především spotřebou, přeplňovaný třílitr zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Kombinovaná spotřeba je přitom stále umírněných 8,8 l/100 km.

BMX X3 (F25) - Technická data nové generace
MotorxDrive20dxDrive35i
Převodovka6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]19952979
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/4000225/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-2750400/1300
Max. rychlost [km/h]210 (210)245
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,5 (8,5)5,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,6 (5,6)8,8
Poh. hmotnost [kg]1725 (1790)1880

Technika

BMW do řady X3 implementuje také několik technických inovací, se kterými se jistě brzy setkáme i v dalších modelech. Jednou z novinek je kombinace osmistupňové automatické převodovky se systémem Auto Start Stop. Ten je standardem i v případě manuální převodovky u motoru xDrive20d.

Na rozdíl od menšího X1 je u X3 i nadále standardem pohon všech kol xDrive. Ovladatelnosti a lepší trakci nepomáhá jen přesun momentu k zadní nápravě při nájezdu do zatáčky a k přední nápravě na výjezdu, ale také přibrzďování vnitřního kola, které efektivně nahrazuje samosvorný diferenciál.

Zavěšení se dočkalo přepracování, za příplatek může být standardní podvozek doplněn adaptivními tlumiči Dynamic Damper Control s režimy Normal, Sport a Sport+. Při přepnutí mezi těmito módy se odpovídajícím způsobem mění i nastavení posilovače řízení, reakce motoru a převodovky a také zásahy stabilizačního systému DSC.

Zajímavostí je, že nová X3 bude mít vzadu větší kotouče než vpředu – průměr předních je 328 mm a zadních 330 mm. V obou případech se jedná o větrané kotouče.

Výroba

Zatímco první generace BMW X3 se vyráběla u našich jižních sousedů – v rakouském Grazu u firmy Magna Steyr – druhou generaci bude vyrábět přímo BMW. Produkce se přesune do továrny Spartanburg v Jižní Karolíně v USA. Zde se již nyní vyrábí dvě další SAV od BMW – modely X5 a X6.

Diskuze (103)
Avatar - skejpa
21. 7. 2010 18:04
Re: pan chytry
Me teda X3 nepripada jako nejaka nahrazka. Kdybych mel volit SUV pro sebe, asi bych zkusil prekousnout ty ne moc pekny predni svetla a koupil bych BMW X3 xDrive35i :-) Vzdyt je to krasna kombinace prakticnosti a poteseni ! Netrpis v tom nedostatkem prostoru, ma to slusnej kufr, vzadu se da krasne sedet a neni to karavan jak Q7. K tomu si prihod 0-100 za 5.7 a tadaaaa :yes: mas jasno :-) To ze to pro tebe nehraje prim jeste neznamena, ze to nebude zajimat nekoho jineho...
Avatar - skejpa
21. 7. 2010 18:00
Re: BAVORSKÁ BRAMBORAČKA
Designove je na spici asi GLK ale design neni vse. A presne proto bych zvolil X3. Konkretne parametry modelu x35i me poslali do kolen. Tohle ze je SUV ??? :yes: :yes: :yes:

P.S.: A kdesi v dáli nějaké Q5 nebo jak... :-)
Avatar - white label
19. 7. 2010 14:38
Re: BAVORSKÁ BRAMBORAČKA
Tak "trochu" černý autohumor... :-)
Avatar - white label
19. 7. 2010 14:35
Re: BAVORSKÁ BRAMBORAČKA
Co je na tomto "asifaceliftu" povedené, snad ne ta maska, která je dokonalou parodiií na masky korejských automobilek..., respektivě spíš na to nejhorší z nich... 8-s
Avatar - Dinar
19. 7. 2010 08:57
Re: BAVORSKÁ BRAMBORAČKA
Nissan Murano - autoestetika na kolech. >:-[]