BMW Z3 2,8 Coupé - Nekompromisní výkony + fascinující design

BMW Z3 2,8 Coupé - Nekompromisní výkony + fascinující design

 
 
23.7. 1999

V roce 1995 začala v Jižní Karolíně (USA) výroba Roadsteru Z3. Po třech letech, v minulém roce, jej následoval model Z3 Coupé s velmi odvážným a dravým designem. Nám se podařilo krátce otestovat slabší variantu s šestiválcem 2,8/142 kW (výkonnější varianta: M coupé, 3,2/236 kW).

Po usednutí zapadne tělo do příkladně tvarovaných kožených sedaček, které zajišťují výborné držení těla při razantní jízdě. První pohled na přístrojovou desku mě ujistil, že designéři BMW odvedli dobrou práci. Nenajdete zde, žádné zbytečné prvky, vše je tam kde má být a navíc to vypadá krásně. Jediná kritická připomínka směřuje k příliš velkému věnci volantu, který se k takovému automobilu příliš nehodí. Spojka jde sportovně ztuha, naopak řazení je precizní a lehké.

Jízdní vlastnosti jsou díky nízko položenému těžišti excelentní, v zatáčkách prakticky nedochází k bočnímu náklonu karosérie. Brzdy jsou příkladné a s relativně lehkým Coupé nemají sebemenší potíže. Ze 100 km/h dokáží zastavit Coupé pod 36,5 m!

A co motor? Řadový šestiválec s objemem 2.8 litru je prošpikován nejmodernější technikou. Ať už je to např. elektromechanicky ovládaná škrtící klapka nebo variabilní časování všech ventilů u BMW nazývané VANOS. Výkon 142 kW i točivý moment 280 Nm postačuje i pro podstatně těžší pětku a sedmičku, takže se Z3 Coupé si hravě poradí. Akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne pod sedm sekund. Také pružné zrychlení 80 až 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň je výborné - 6,8 s.

Samozřejmě výkon tohoto motoru není vše. Mezi jeho hlavní přednosti patří především enormní kultivovanost chodu, výborný tah i v nižších otáčkách díky variabilnímu časování ventilů a relativně nízká spotřeba. Nad čtyřmi tisíci otáček šestiválec začíná dostávat nádherný kovový zvuk a patřičně roste také výkon. O mimořádné kvalitě tohoto motoru svědčí i to, že spotřeba se podle testů zahraničních časopisů při běžné jízdě pohybuje kolem 10 l/100 km, což prakticky potvrdil i náš test (cca 11,5 l/100 km při zvýšených nárocích).

Zavazadlový prostor s objemem 210 l (po střechu 410 l) by měl postačovat pro uložení například sportovních potřeb (na velké nákupy se Z3 asi jezdit nebudete). Pod podlážkou se skrývá souprava nářadí, ale náhradní kolo zde nenajdete. Místo něj je zde kompresor a rychleschnoucí lepidlo.

Za 1,5 milionu korun si můžete pořídit mnoho věcí. Například menší domek, luxusní sedan nebo Z3 Coupé. Rozhodnutí je na vás...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 396 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 456 600 Kč

Základní výbava:4x airbag, protiprokluzový systém ASC+T, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek, posilovač řízení, el. ovl. zpětných zrcátek, el. ovládání oken, tónovaná skla, nárazníky v barvě vozu, mlhová světla, 16 kola z lehkých slitin, kožené čalounění

Výbava testovaného vozu:metalíza (+18.300,-), tempomat (+14.900,-), palubní počítač (+9.100,-), HiFi systém (+17.900,-)

Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení

Poslanci Evropského parlamentu budou ve čtvrtek hlasovat…

Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu

Proces britského odcházení z Evropské unie se ještě více…

Macron chce zvýšit minimální mzdu, reaguje tak na demonstrace Macron chce zvýšit minimální mzdu, reaguje tak na demonstrace

V reakci na protesty hnutí takzvaných žlutých vest slíbil…

Letadlo s tváří sněžného levharta: kazašské aerolinky modernizují flotilu Letadlo s tváří sněžného levharta: kazašské aerolinky modernizují flotilu

Kazašské aerolinky Air Astana obnovují svou flotilu.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2793
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 231
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 7.4 / 9.4
Emise CO2:225
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 210 / -
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 250
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4025
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1306
d) rozvor (mm): 2446
e) rozchod vpředu (mm): 1413
f) rozchod vzadu (mm): 1494
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

 



Modely vozů Jamese Bonda na čerpacích stanicích Shell Modely vozů Jamese Bonda na čerpacích stanicích Shell

Shell odstartoval pro své zákazníky a všechny…

Nástupce BMW Z3? Nástupce BMW Z3?

Mnichovská automobilka představí v Ženevě studii…

 



 
Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Dnes 18:50

Prelude vlastně patřila do střední třídy, stala se kultem a dodnes má po světě spoustu fanoušků. Dočkala se pěti generací.




Blesk.cz

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Netflix zveřejnil teaser video k třetí sérii sci-fi retro seriálu Stranger Things. Odhalil v něm názvy epizod,…

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu: Odškodné až stovky tisíc!

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu:…

Devět pacientů, u nichž v minulých dnech po operaci v soukromé Nemocnici Frýdlant došlo k otravě krve, by mělo…

 

iSport.cz

Bolavá prsa, malé platy i hraní v sukních. Fotbalistky Sparty prolomily tabu

Bolavá prsa, malé platy i hraní v sukních.…

Dělají sport, který milují, ale oproti mužům jsou na tom v některých aspektech mnohem hůř. Fotbalistky Sparty…

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i sprchy s teplou vodou

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i…

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague PlayOffs 2018 svádějí boj s časem. Po florbalovém…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…