Bosch vyvíjí revoluční systém s tryskami, který má zabránit pádům motorek
Motocykl nemůže svému jezdci nabídnout takovou míru bezpečnosti jako automobil, ale rozhodně může zajistit mnohem větší porci radosti z jízdy, za níž stojí náklony při průjezdech zatáčkami.
Právě při nich ovšem hrozí jezdcům riziko pádu, když nečekaně najedou na mokré listí, štěrk, olejovou skvrnu či jiný kluzký materiál. V takovém případě může motocyklu podjet přední nebo obě kola a výsledkem je pád.
Tomu chce společnost Bosch zabránit systém, o jehož vývoji nyní zveřejnila krátkou tiskovou zprávu, kterou doplňuje i video. Tento systém využívá chytrou elektroniku dnešních motocyklů, sledující jejich rychlost i náklon při průjezdu v zatáčkách.
V případě, že dojde k překročení určitých hodnot, spustí systém záchrannou akci. Ta spočívá ve vypuštění stlačeného plynu z trysky na boku před zadním kolem motocyklu. Tento impulz poskytne kolům jistý přítlak ve správném směru a může výrazně přispět k odvrácení pádu. Celý systém funguje na podobném principu jako airbag v osobním automobilu.
Bosch se vedle tohoto systému pro zabránění pádu při podklouznutí kol věnuje i dalšímu vývoji ABS pro motocykly a vedle něj pracuje i na motocyklovém adaptivním tempomatu, systému sledování slepého úhlu a varování před kolizí pro motocyklisty i komunikaci mezi motocykly a ostatními vozidly v provozu.