Brabus 190E 3.6S je jedinečný a pekelně rychlý Mercedes-Benz 190E

 

Mercedes-Benz 190 patří mezi sedany, které mají díky aktivitám mateřské automobilky řadu přitažlivých a pěkně výkonných verzí, ale jednu z nejvýkonnějších a nejvzácnějších má na svědomí Brabus.

Mercedes-Benz 190 byl v osmdesátých letech a na počátku následujícího desetiletí nabízen v řadě provedení, z nichž nejpřitažlivější a nejrychlejší byla ta, která měla pod kapotou šestnáctiventilové čtyřválce o objemu 2,3 nebo 2,5 litru, za jejichž laděním stála slavná firma Cosworth.

Kompaktní sedan byl nabízen i s větším řadovým šestiválcem o objemu 2,6 litru, ale ten byl spíše než pro sportovní svezení ideální pro pohodlnou a přiměřeně rychlou jízdu po dálnici. Minimálně do té doby, než si jej vzali do parády ladiči společnosti Brabus, věnující se úpravám vozů s třícípou hvězdou ve znaku od druhé poloviny sedmdesátých let.

Brabus 190E 3.6S se představil v roce 1988. Na první pohled relativně decentní úprava původního sedanu byla ve skutečnosti pěkně radikální přestavbou. Karoserie se sice nezměnila a v jejích útrobách došlo k řadě zásadních změn.

Hlavní z nich se odehrály v motorovém prostoru a v interiéru. Pod kapotou se sice stále ukrýval atmosférický řadový šestiválec, ale s objemem zvýšeným na 3,6 litru a nejvyšším výkonem 203 kW (272 kW). Pohled do interiéru pak odhalil, že komfortní sedan se změnil ve dvoumístný speciál se skořepinovými předními sedadly a ochrannou klecí místo zadních sedadel.

Veterán Auto.cz: Mercedes-Benz 190 (W 201) – Přípravka na C-Klasse

Brabus 190E 3.6S sice svým provedením a výkony ohromil, ale na trhu právě díky svému radikálnímu pojetí neuspěl. První exemplář tohoto divokého sedanu se změnil v jen o malinko krotší Brabus 190E 3.6-24, který se lišil především v interiéru. Ten byl zbaven ochranné klece, vybaven komfortnějšími předními sedadly, dostal zpět zadní sedačky i odhlučnění a také klimatizaci.

Může se zdát, že tím se krátká kariéra jednoho ostrého sedanu uzavřela, ale v roce 2008 se Sven Gramm, ředitel PR u společnosti Brabus, rozhodl 190E 3.6S oživit. Původní vůz k dispozici nebyl a pro stavbu byl proto použit stejně jako v osmdesátých letech Mercedes-Benz 190E s řadovým šestiválcem o objemu 2,6 litru, který se podařilo získat ve velmi zachovalém stavu.

Po deseti měsících byl představen nový Brabus 190E 3.6S, který vypadal přesně jako originál z konce osmdesátých let. Při stavbě bylo použito dobových dílů ze skladů společnosti Brabus a pokud nějaký chyběl, pak byl vyroben.

Brabus 190E 3.6S z roku 2008 svému vzoru odpovídal zvoleným odstínem červeného laku karoserie, provedením odlehčeného interiéru, v němž jsou jen dvě přední sedadla, ochranná klec a opět chybí klimatizace.

V přídi je opět usazen řadový šestiválec o objemu 3,6 litru s nejvyšším výkonem 203 kW (272 k) a točivým momentem 365 N.m. tyto hodnoty míří k zadním kolům prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Podvozek je osazen sportovními tlumiči Eibach a kontakt s asfaltem mají na starosti pneumatiky Yokohama A 225/45 R16.

Rudý sedan nabízí stejné jízdní výkony jako na konci osmdesátých let, což znamená, že akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 6,3 s a dosahuje maximální rychlosti 258 km/h.

Za volantem Mercedesu 190 2.5-16: Co má společného s Ayrtonem Sennou?

Brabus 190E 3.6S z roku 2008 zůstal sice v jediném exempláři jako jeho vzor, ale na rozdíl od něj nebyl přestavěn na komfortnější verzi a dodnes je ve špičkové kondici. Téměř deset let měl totiž jediného majitele a ujel jen něco málo přes 16.000 kilometrů. V současnosti je tento opravdu jedinečný sedan ve Velké Británii a společnost Fast Classics jej nabízí k prodeji. Cena je stanovena na 131.995 britských liber (zhruba 3.950.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman vyznamená Josefa Bílého, Krúpu či Lorencovou Zeman vyznamená Josefa Bílého, Krúpu či Lorencovou

Prezident Miloš Zeman letos u příležitosti 28. října…

Ve většině bodů jsme v jednoznačné shodě, pochvaluje si Hřib jednání o pražské koalici Ve většině bodů jsme v jednoznačné shodě, pochvaluje si Hřib jednání o pražské koalici

Piráti, Praha Sobě a Spojené síly pro Prahu (TOP 09, STAN…

Češi chtějí dojíždět do práce čím dál méně Češi chtějí dojíždět do práce čím dál méně

S délkou dojíždění do práce je nespokojeno 30 procent…

Telička zvažuje další kandidaturu v evropských volbách Telička zvažuje další kandidaturu v evropských volbách

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička…

 
Zdroj: Fast Classics

Štítky Brabus Mercedes-Benz Sportovní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť

Modernizované provedení v Evropě prodávaného Volkswagenu…

 



V Severní Koreji se pokusili okopírovat Mercedes. Dopadlo to bídně V Severní Koreji se pokusili okopírovat Mercedes. Dopadlo to bídně

Severokorejci se v osmdesátých letech snažili o výrobu…

V Anglii našli roadster Mercedes 190SL. I takový vrak má neskutečnou cenu V Anglii našli roadster Mercedes 190SL. I takový vrak má neskutečnou cenu

Roadster Mercedes-Benz 190SL je dalším skvostem nalezeným…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Dnes 18:49

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nová atrakce v centru Prahy: Turisty uchvacují létající jeleni v tzv. „uličce sv. Huberta“

Nová atrakce v centru Prahy: Turisty uchvacují…

O centru hlavního města se zpravidla hovoří jako o „historickém“. Znamená to ale, že by bylo jakoby…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Čelůstka: Ševčenkovi všechno vychází, zítra by to mohlo skončit

Čelůstka: Ševčenkovi všechno vychází, zítra by to…

PŘÍMO Z CHARKOVA | Proti Slovensku byl příjemným oživením a překvapením základní sestavy. Ondřej Čelůstka zvládl…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…