Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brusel tlačí na VW kvůli emisní aféře. Bude muset vykupovat auta?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (32)
Evropská komise zvyšuje tlak na německý automobilový koncern Volkswagen kvůli jeho emisnímu skandálu.

Program svolávání problémových vozů k opravě podle komise dostatečně neřeší újmu způsobenou evropským zákazníkům a Volkswagen by měl zvážit odkup alespoň části jejich aut. Informuje o tom list Financial Times.

V dopise, ke kterému list získal přístup, eurokomisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věra Jourová vyzývá automobilku, aby věnovala zvláštní pozornost lidem, kteří chtějí svůj automobil prodat a zřejmě nebudou schopni nalézt kupce, dokud nebude vůz opraven a nebude splňovat ekologické normy Evropské unie. Pro tyto zákazníky by měl Volkswagen podle Jourové zajistit přednostní svolání vozu, nebo nabídnout jeho odkup za výhodných podmínek. Adresátem dopisu je člen představenstva Volkswagenu Francisco Javier Garcia Sanz, který má řešení emisní aféry na starosti.

Dopis, který byl zaslán v pátek, rovněž vyzývá Volkswagen, aby zajistil, že úprava vozů nepoškodí ostatní aspekty jejich fungování, jako jsou spotřeba pohonných hmot, hlučnost či životnost motoru. Varuje, že v opačném případě by šlo o porušení zákonů EU na ochranu spotřebitelů, píše Financial Times.

Dopis je podle listu známkou nespokojenosti Evropské komise s tím, že Volkswagen při řešení skandálu bere větší ohled na zákazníky ve Spojených státech než v Evropě. Majitelé problémových vozů v USA se podle červnové dohody mohou rozhodnout, zda budou požadovat úpravu aut, nebo jejich zpětné odkoupení Volkswagenem. Dohoda navíc předpokládá, že majitelé obdrží odškodné 5100 až 10.000 dolarů (až 248.000 Kč).

Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda. V Evropské unii Volkswagen v důsledku této kauzy svolává k úpravě zhruba 8,5 milionu aut. Koncern však odmítá výzvy, aby evropské zákazníky za skandál odškodnil podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (32)
Avatar - JohnST
26. 10. 2016 15:17
Re: brusel porad nechape
Podle Integrovaného registru znečišťování byly v roce 2013 nahlášeny úniky NOx do ovzduší ve výši bezmála 81 tisíc tun. Mezi největší znečišťovatele v tomto roce patřily společnosti Elektrárna Počerady, a. s. a ČEZ, a. s.
Zdraví lidé snesou bez následků krátkodobé zvýšení koncentrace až na 2 000 µg/m3, proto tyto látky představují riziko obtíží zejména pro děti a citlivé jedince nebo lidi s astmatickými potížemi. Pro ně je za bezpečnou považována koncentrace desetkrát nižší než pro zdravé lidi. Proto byl limit pro krátkodobou koncentraci stanoven na 200 µg/m3. Imisní limity pro oxid dusičitý (NO2) a oxidy dusíku (NOx) stanovuje Příloha č. 1 k nařízení vlády č. 350/2002 Sb. Z hlediska ochrany zdraví byly stanoven průměrná hodinová koncentrace pro NO2 na 200 ug/m3, průměrná roční koncentrace NO2 na 40 ug/m3. Z hlediska ochrany ekosystému je třeba dodržet imisní limit pro NOx ve výši 30 ug/m3.
Samotny NOx astmu nevyvolava, ale moze ju zhorsovat.

Seznam obcí se zhoršenou kvalitou ovzduší na území České republiky stanovuje Příloha č. 11 k nařízení vlády č. 350/2002 Sb. Dle této přílohy byla roční průměrná koncentrace NO2 překročena v Praze a Berouně. Imisní limit pro NOx (ochrana ekosystému) byl překročen v Praze, Berouně, Stráži nad Ohří a Děčíně.
Dalej by som chcel podotknut, ze ani benzinove auta v normalnej prevadzke nesplnaju limity NOx. Stale plati, ze ich splnaju v laboratornych podmienkach, ale to aj dizle. Cize treba si pockat na novy sposob merania emisii a vtedy sa uvidi, aka je skutocnost.
Nejhorší benzinové vozy překračující normy NOx dle magazínu Which?
1. Mercedes-Benz SL 3,5 (2012-dosud) - 0,2 g/km
2. Mercedes-Benz třídy E 2,0 (2009-dosud) - 0,17 g/km
3. Mini Cooper 1,5 (2014-dosud) - 0,16 g/km
4. Nissan Pulsar 1,2 (2014-dosud) - 0,15 g/km
5. Nissan Qashqai 1,2 (2014-dosud) - 0,12 g/km
25. 10. 2016 23:03
Re: brusel porad nechape
Prvá veta - tradične podľa seba súdiš ostatných? Cena fapu u psa je taká, že kuchanie nemá zmysel :-! .Ale nevadí, niečo si napísal. Tak ako je to s tými sadzami?
25. 10. 2016 19:01
Re: brusel porad nechape
dnes dpf mozna funkci, ale az se ti to zejtra zacne dusit, nechas to jako typickej kolenovrt vykuchat.
a kolikanásobek jedu NOx vychrlis proti benzinu ty cobole??
25. 10. 2016 18:05
Re: brusel porad nechape
Za somára si tu stále ty, predstav si, že niekto nechcel hnilú atmosféru, tak si obstaral steroidovaný dízel. Pri EU4 si mal veľkú časť dízlov s dpf, do zbytku si si ho mohol priplatiť, takže zase mimo.Dnes ti nejde, nechaj to radšej tak. Sám dpf mám, predstav si, funkčné , nevykuchané. Takže komu padá viac sadzí z výfuku?
25. 10. 2016 17:03
Re: brusel porad nechape
co se tyka benzinovych motoru?
v cem benzinove motory neplni soucasny euro-limity??
od pristiho roku se do primovstrikovych benzinu zacnou nejspis montovat filtry, ale soucasne normy plni.

jediny co soucasny dyzly nejspis plni, tak ty co mají filtry, tak nejspis plni limity na PM.
jinak naprosta většina dyzlu neplni limity NOx, a i když je méně prisny nez u benzinaku, tak v realu jsou prekracovany v násobcích a rekordmani jsou v násobcích 15x.

a od pristiho nebo prespristihp roku budou mit dyzly tzv. faktor konformity, kdy v realu budou moci prekracovat NOx vic jak 2x, tedy 3x vic nez benzinovy motory, který i v realu jsou hluboko pod limitem.

novy naftaky budou v EU smrdet ještě dalších 5 let, kdy se snad limity naftaku a benzinaku srovnají a zadny faktor konformity nebude