Bugatti EB 18/4 Veyron

Bugatti EB 18/4 Veyron

 
 

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem byl vystaven u stánku automobilky Bugatti koncept sportovního vozu, který měl označení EB 18/3 "Chiron".

Netrvalo dlouho a inženýři Bugatti představili další model, který technicky i vzhledově vychází právě ze zmiňovaného modelu 18/3 "Chiron" a který měl premiéru na letošní Tokyo Motor Show, kde automobilka Bugatti vystupuje již pod ochrannými křídly koncernu Volkswagen.

Nový model má za úkol připomenout dlouhou a úspěšnou tradici sportovních vozů Bugatti, zejména ve vytrvalostních závodech. Označení "Veyron" bylo vybráno podle francouzského závodního jezdce Pierra Veyrona, který jezdil v barvách Bugatti ve třicátých letech a jehož největším úspěchem bylo vítězství ve vytrvalostním závodě "24 hodin Le Mans" v roce 1939. Vítězství dosáhl s vozem Bugatti 57C "Tank"a spolujezdcem Jean-Pierrem Wimillem.

Model EB 18/4 "Veyron" je moderní, sportovní vůz, který se vyznačuje nekompromisními jízdními vlastnostmi, které má na "svědomí" obdivovaný koncernový 18-válcový motor ve tvaru W. Vůz je 4380 mm dlouhý a pouze 1206 mm vysoký, což zaručuje velice efektní vzhled, který je umocněn tříbarevným lakováním vozu. Modrá a perleťová modrá barva byly vybrány s ohledem na historii značky. Dalším klasickým poznávacím prvkem u vozů Bugatti je chromovaná mříž chladiče, která si zachovává klasický tvar, ale je přizpůsobena přísně aerodynamickému tvaru karosérie. Dalším prvkem jsou přídavné otvory sání, které spolu s předními světlomety dotvářejí charakteristický vzhled vozů Bugatti. Krátké přední a zadní převisy karosérie a kulaté křivky umocňují mohutnost vozu, která je způsobena optickou mohutností zadních bočních panelů karosérie, dotvářející agresivní vzhled vozu.

Výjimečnost vozu je znatelná také v interiéru, který za krásou exteriéru nijak nezaostává. Řidič a spolujezdec jsou obklopeni nejkvalitnější kůži, která byla použita nejen na sedadlech a výplních dveří, ale také na vnitřní straně střechy. Použitím leštěného hliníku v interiéru dosáhly designéři velice zajímavého kontrastu s červeno-hnědým koženým čalouněním "Havana". Palubní deska patří také mezi opravdové klenoty. Jeden kruhový ukazatel je rozdělen čtyřmi dalšími, což má také své historické kořeny. Stejná filosofie byla použita také na střední konzole, kde jsou kontrolní prvky umístěny ve třech řadách: 1) chronometr 2) audio systém 3) automaticky ovládaná klimatizace. Všechny tyto ovládací prvky designově vycházejí přímo z ovládacích prvků použitých v závodních autech, stejně jako přepínače nacházející se na středové konzole. Jako symbol lehké konstrukce přidali konstruktéři hliníkový volant a pedály. Detaily dělají celek a proto je i zavazadlový prostor pod přední kapotou tvarován přesně podle zavazadel, které se prodávají se značkou Bugatti.

Technická data

Technicky koncepce vozu vychází ze sportovních vozů, kdy celková délka vozu je 4380 mm, šířka 1994 mm a konečně výška 1206 mm. Rozvor náprav je 2650 mm a rozchod vpředu/vzadu je 1712 mm / 1640 mm. Poznávacím znamením jsou také obrovská 20" palcová kola, která jsou obuta do pneumatik 265/30 R 20 vpředu a 335/30 R 20 vzadu. Optimální trakci zaručuje pohon všech kol, který usměrňuje obrovskou sílu motoru. Karosérie je kvůli úspoře hmotnosti vyrobena z karbonových vláken.

Motor

Motor vychází z modelu 18/3 "Chiron", kde byl stejně jako u nového modelu umístěn před zadní nápravou. I přes velký počet válců se motor vyvinutý automobilku Volkswagen vyznačuje velmi kompaktní velikostí. Délka motoru byla ušetřena seřazením válců do 3 řad po 6-ti válcích ve tvaru W (60(). Kromě své kompaktnosti vyniká nový motor také velice hladkým chodem. Motor má celkový obsah 6,3 litru. Motor má čtyřventilovou techniku, což znamená že v zde najdeme plných 72 ventilů. Elektronické vstřikování zajišťuje optimální chod motoru. Motor má maximální výkon 408 kW (555 koní) při 6800 ot./min. Velice důležitým ukazatelem výkonnosti automobilu je točivý moment, který dosahuje maximální hodnoty 650 Nm při 4000 ot./min. Síla motoru je přenášena přes manuálně ovládanou převodovku s hydraulicky ovládanou spojku.

Motor
Typzážehový, W, 2 x 60°
Počet válců18
Vrtání a zdvih (mm)76,5 x 75,6
Kompresní poměr11,5 : 1
Max. výkon (kW/k/ot/min)408/555/6800 ot/min
Max. točivý moment (Nm/ot/min)650/4000 ot/min
Max. rychlost pístu (m/s)17,7
Hmotnost motoru (kg)315
Rozměry
Délka(mm)4380
Šířka(mm)1994
Výška(mm)1206
Rozvor(mm)2650
Rozchod vpředu/vzadu(mm)1712/1640
Přední pneu265/30 R 20
Zadní pneu335/30 R 20
Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun

Společnost ŽPSV z Uherského Ostrohu na Uherskohradišťsku,…

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron... V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron...

Někteří majitelé svá auta myjí ručně, jiní jezdí do…

Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli ležet v parku

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli…

Na Starém městě, konkrétně v pásu zeleně ulice Na Františku, byl v pátek ráno nalezen muž bez známek života. Jak…

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil Wabiho Daňka (†70) i kamaráda z mládí!

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil…

Ve čtvrtek v poledne proběhl pohřeb muzikanta Wabiho Daňka (†70). Jedním ze smutečních hostů byl také Zdeněk…

 

iSport.cz

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za deset miliard

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za…

Chystá se nová éra legendárních Galacticos? Real Madrid ztrácí ve španělské lize na vedoucí Bacelonu už deset…

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si to užívám

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si…

PŘÍMO Z NETANJI | Dal dvě nádherné branky, aspoň jedna se mu snad musí chytit jako gól kola. Josef Hušbauer…

 

Reflex.cz

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar na západním okraji pouště Taklamakan

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar…

Kašgar se pyšní mnoha „nej“. Stojí zde největší mešita v celé Číně i největší socha Mao Ce-tunga na světě.…