Bugatti EB 18/4 Veyron

Bugatti EB 18/4 Veyron

 
 

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem byl vystaven u stánku automobilky Bugatti koncept sportovního vozu, který měl označení EB 18/3 "Chiron".

Netrvalo dlouho a inženýři Bugatti představili další model, který technicky i vzhledově vychází právě ze zmiňovaného modelu 18/3 "Chiron" a který měl premiéru na letošní Tokyo Motor Show, kde automobilka Bugatti vystupuje již pod ochrannými křídly koncernu Volkswagen.

Nový model má za úkol připomenout dlouhou a úspěšnou tradici sportovních vozů Bugatti, zejména ve vytrvalostních závodech. Označení "Veyron" bylo vybráno podle francouzského závodního jezdce Pierra Veyrona, který jezdil v barvách Bugatti ve třicátých letech a jehož největším úspěchem bylo vítězství ve vytrvalostním závodě "24 hodin Le Mans" v roce 1939. Vítězství dosáhl s vozem Bugatti 57C "Tank"a spolujezdcem Jean-Pierrem Wimillem.

Model EB 18/4 "Veyron" je moderní, sportovní vůz, který se vyznačuje nekompromisními jízdními vlastnostmi, které má na "svědomí" obdivovaný koncernový 18-válcový motor ve tvaru W. Vůz je 4380 mm dlouhý a pouze 1206 mm vysoký, což zaručuje velice efektní vzhled, který je umocněn tříbarevným lakováním vozu. Modrá a perleťová modrá barva byly vybrány s ohledem na historii značky. Dalším klasickým poznávacím prvkem u vozů Bugatti je chromovaná mříž chladiče, která si zachovává klasický tvar, ale je přizpůsobena přísně aerodynamickému tvaru karosérie. Dalším prvkem jsou přídavné otvory sání, které spolu s předními světlomety dotvářejí charakteristický vzhled vozů Bugatti. Krátké přední a zadní převisy karosérie a kulaté křivky umocňují mohutnost vozu, která je způsobena optickou mohutností zadních bočních panelů karosérie, dotvářející agresivní vzhled vozu.

Výjimečnost vozu je znatelná také v interiéru, který za krásou exteriéru nijak nezaostává. Řidič a spolujezdec jsou obklopeni nejkvalitnější kůži, která byla použita nejen na sedadlech a výplních dveří, ale také na vnitřní straně střechy. Použitím leštěného hliníku v interiéru dosáhly designéři velice zajímavého kontrastu s červeno-hnědým koženým čalouněním "Havana". Palubní deska patří také mezi opravdové klenoty. Jeden kruhový ukazatel je rozdělen čtyřmi dalšími, což má také své historické kořeny. Stejná filosofie byla použita také na střední konzole, kde jsou kontrolní prvky umístěny ve třech řadách: 1) chronometr 2) audio systém 3) automaticky ovládaná klimatizace. Všechny tyto ovládací prvky designově vycházejí přímo z ovládacích prvků použitých v závodních autech, stejně jako přepínače nacházející se na středové konzole. Jako symbol lehké konstrukce přidali konstruktéři hliníkový volant a pedály. Detaily dělají celek a proto je i zavazadlový prostor pod přední kapotou tvarován přesně podle zavazadel, které se prodávají se značkou Bugatti.

Technická data

Technicky koncepce vozu vychází ze sportovních vozů, kdy celková délka vozu je 4380 mm, šířka 1994 mm a konečně výška 1206 mm. Rozvor náprav je 2650 mm a rozchod vpředu/vzadu je 1712 mm / 1640 mm. Poznávacím znamením jsou také obrovská 20" palcová kola, která jsou obuta do pneumatik 265/30 R 20 vpředu a 335/30 R 20 vzadu. Optimální trakci zaručuje pohon všech kol, který usměrňuje obrovskou sílu motoru. Karosérie je kvůli úspoře hmotnosti vyrobena z karbonových vláken.

Motor

Motor vychází z modelu 18/3 "Chiron", kde byl stejně jako u nového modelu umístěn před zadní nápravou. I přes velký počet válců se motor vyvinutý automobilku Volkswagen vyznačuje velmi kompaktní velikostí. Délka motoru byla ušetřena seřazením válců do 3 řad po 6-ti válcích ve tvaru W (60(). Kromě své kompaktnosti vyniká nový motor také velice hladkým chodem. Motor má celkový obsah 6,3 litru. Motor má čtyřventilovou techniku, což znamená že v zde najdeme plných 72 ventilů. Elektronické vstřikování zajišťuje optimální chod motoru. Motor má maximální výkon 408 kW (555 koní) při 6800 ot./min. Velice důležitým ukazatelem výkonnosti automobilu je točivý moment, který dosahuje maximální hodnoty 650 Nm při 4000 ot./min. Síla motoru je přenášena přes manuálně ovládanou převodovku s hydraulicky ovládanou spojku.

Motor
Typzážehový, W, 2 x 60°
Počet válců18
Vrtání a zdvih (mm)76,5 x 75,6
Kompresní poměr11,5 : 1
Max. výkon (kW/k/ot/min)408/555/6800 ot/min
Max. točivý moment (Nm/ot/min)650/4000 ot/min
Max. rychlost pístu (m/s)17,7
Hmotnost motoru (kg)315
Rozměry
Délka(mm)4380
Šířka(mm)1994
Výška(mm)1206
Rozvor(mm)2650
Rozchod vpředu/vzadu(mm)1712/1640
Přední pneu265/30 R 20
Zadní pneu335/30 R 20
Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron... V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron...

Někteří majitelé svá auta myjí ručně, jiní jezdí do…

Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…