Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti potvrdilo jméno, extrémní hypersport se bude jmenovat Chiron, uvidíme jej v Ženevě

Ondřej Chamilla
Diskuze (10)
Příští Bugatti pojede „jako širón“, francouzská automobilka totiž potvrdila, že šestnáctiválcový hypersport se bude jmenovat Chiron a poprvé jej svět uvidí již na jaře v Ženevě.

Po sérii špionážních fotek a videí zde máme první oficiální fotografii Bugatti k chystanému extrémnímu modelu. Na snímku lze vidět název vozu, je tedy jasné, že nástupce Veyronu bude Chiron podle monackého závodníka a továrního jezdce Bugatti, Louise Chirona. Oficiálně se automobil představí na ženevském autosalonu v březnu 2016.

Podle automobilky má být nový Chiron nejvýkonnější, nejrychlejší, nejluxusnější a také nejexkluzivnější produkční sportovní vůz světa. Již nyní prý francouzská značka registruje stovku objednávek. V současné době probíhají finální testy vozu, přičemž podle prezidenta společnosti Wolfganga Dürheimera je automobil výrazně lepší než předchůdce.

Z hlediska techniky máme opět očekávat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, pohon všech kol a čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec do dvojitého V, avšak nyní s výkonem okolo 1500 koní (1103 kW) a točivým momentem 1500 N.m. Zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině prý proběhne za 2,3 sekundy, maximálka má být okolo 470-480 km/h. Na třístovku automobil vystřelí za zhruba 15 sekund.

Vůz bude stát na kolech o rozměrech dvacet palců vepředu a jedenadvacet palců vzadu, pneumatiky očekávejte Michelin Pilot Sport PAX. Vepředu lze čekat brzdové kotouče o průměru 420 mm, vzadu pak 400 mm, o chlazení agregátu se má starat hned 15 chladičů.

Z hlediska vzhledu lze očekávat podobnou vizáž, jakou ukázal koncept Vision Gran Turismo. Celková produkce vozů bude limitována na 500 kusů, objevit se nejspíše má i Chiron Targa, a to v roce 2018.

Ondřej Chamilla
Diskuze (10)
1. 12. 2015 17:30
Re: Hypersporty versus pokrok
presne tak :yes: :yes:
1. 12. 2015 12:55
Re: Hypersporty versus pokrok
:yes: Co se týče Priusu, koncept jeho pohonu je někdy ze 60. let (od TRW, jestli si dobře pamatuji). Toyota přišla v první řadě se zdokonalením řídící elektroniky (ani v 90. letech to nebyla hračka, natož v 60.).
Avatar - Ham.
1. 12. 2015 11:28
Re: Hypersporty versus pokrok
1. V článku není ani slovo o tom, že by chystaný Chiron byl symbolem pokroku, říká se pouze, že "Podle automobilky má být nový Chiron nejvýkonnější, nejrychlejší, nejluxusnější a také nejexkluzivnější produkční sportovní vůz světa." Takže není jasné s čím vlastně polemizuješ.

2. Každé auto, které dosáhne mimořádných výkonů je technologickým pokrokem bez ohledu na princip na kterém je postavené. Princip rakety, která donesla lidi na Měsíc je prastarý a známý od dob čínské říše, přesto byla raketa Saturn V obrovským technologickým pokrokem. Proč by auto používající vodíkové články nebo princip Maglev mělo být technologickou špičkou? Tyto principy jsou velmi staré a vynalezli je lidé již dávno, tak jako třeba elektrický motor nebo spalovací motor. Technologickou špičkou je prostě takové auto, které dosahuje nějakých výjimečných parametrů jako třeba max. rychlost (Veyron) nebo obecně rychlost na dráze (Porsche 918, McLaren P1, LaFerrari) a je lhostejné jestli použijí prastarý princip spalovacího motoru, elektrického motoru, atomového reaktoru či vodíkových článků. Nebo nějakou kombinaci těchto principů.
Btw. Podle tvé logiky Prius s ničím nepřišel, protože první full-hybrid zkonstruoval a vyráběl už v roce 1900 Ferdinand Porsche (Lohner-Porsche hybrid) a zbytek je jen vylepšování starého principu. Já tedy to vylepšování za pokrok považuji, protože zatímco starý Lohner-Porsche jezdil maximálně 60km/h tak 918 jezdí 340km/h nemluvě o dalších parametrech. Prostě mezi Lohner-Porsche, Priusem a Porsche 918 jsou technologické skoky (pokrok) asi jako mezi tou čínskou rachejtlí, německou V1 z druhé světové a Saturnem V co doletěl na měsíc.
1. 12. 2015 10:23
Re: Hypersporty versus pokrok
Pokrol by sa dal chápať aj ako posúvanie hraníc možného, toho čo dokážeme autom dosiahnúť. Má byť najluxusnejšie, najrýchlejšie atď, to je posúvanie hraníc a teda pokrok. S alternatívnym pohonom by to zrejme nedokázali. Je to v dnešnej dobe podla mňa ale pokrok zlým smerom a súhlasím s tým že nejde o technologickú špičku v pravom slova zmysle. Ale nesuhlasím že Veyron nebol pokrok lebo určitým spôsobom isto bol...
1. 12. 2015 07:31
Re: Extrémní hypersport
Právě, že to neberu vážně. Jen se nad tím pozastavuju, jak se vlastně díky VW hezky obohacuje a rozvíjí slovní zásoba místní redakci.

Ještě jsem chtěl dodat, ať to pojmenují derivátem Octávie bez kufru, to je taky takové místní nadauto a místní konzumenti (včetně mě samozřejmě) by to jistě pochopili ještě líp, ale říkal jsem si, že by to bylo moc drzé >:D >:D >:D