Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport: Nové fotografie

Diskuze (29)
Bugatti uveřejnilo další fotografie nejrychlejšího auta světa.

Bugatti zorganizovalo mezinárodní prezentaci nového Veyronu Super Sport na jihu Španělska v Andalusii. Zdejší silnice a hory tvoří také kulisu nové sady oficiálních fotografií. Na nich Veyron SS vidíme poprvé také ve standardním barevném provedení – kombinaci modré a stříbrné – a také jednobarevnou verzi.

Veyron 16.4 Super Sport posílil na 1200 koní (882 kW) a 1500 Nm, a to mu zajistilo status nejrychlejšího produkčního auta současnosti. Při oficiálním měření na testovací dráze VW Ehra-Lessien dosáhl tento vůz rychlosti 431,072 km/h, což se stalo oficiálním rekordem. Zákaznické vozy budou mít omezovač nastavený z bezpečnostních důvodů na 415 km/h – při vyšších rychlostech hrozí selhání pneumatik. Jinak je ale auto s rekordním vozem technicky shodné.

Zajímavé jsou i další parametry: zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 2,5 s, 0-200 km/h je otázkou 6,7 s a 0-300 km/h zvládá Super Sport za 14,6 s. Kombinovaná spotřeba činí 23,1 l/100 km, což odpovídá emisím 539 g CO2/km.

Rekordní vůz má exteriér ve výrazné kombinaci černého karbonu a oranžových doplňků. Toto zbarvení bude mít jen speciální pětikusová edice, kterou už u Bugatti vyprodali. Kromě toho již bylo prodáno 20 dalších Super Sportů.

Podrobné informace k technice Veyronu Super Sport najdete v článku Bugatti Veyron 16.4 Super Sport: Z 0 na 300 km/h za 14,6 s.

Diskuze (29)
11. 12. 2010 14:25
Re: 4WD
To nám ale k principu fungování moc neřeklo:) Co a v čem je nejlepší by bylo ještě na dlouhou debatu. Tak třeba zas někdy pod nějakou 4x4.
10. 12. 2010 18:15
Re: 4WD
Řekl bych že ani to nebude to pravé, i když to už jsou hodně spešl situace.
10. 12. 2010 06:32
Re: 4WD
Proč ne, připojený xdrive v zatčce pouze brzdí a to stejným principem jako kotoučové brzdy.
9. 12. 2010 18:44
Re: 4WD
Na to ale nepotřebuju Xdrive, to můžou přece zastoupit brzdy, ne?
9. 12. 2010 18:07
Re: 4WD
Ano, bude brzdit, a je to žádoucí přínášet na přední nápravu brzdící momen místo hnacího? U připojovacího systému vzadu je to jiné, tam může spojka prokluzovat a stejně přinese moment na zadní kola. U předního buď víc či méně brzdí. Je zajímavé že o tom jak to řeší Xdrive se nikde nepíše, asi to nechce BMW moc vystavovat:)