Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport: Z 0 na 300 km/h za 14,6 s

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Nejdražší značka VW Group se na pařížském autosalonu se svým nejrychlejším Veyronem neprezentovala, přesto v Paříži nechyběla!

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, který měl premiéru na Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach, byl v Paříži k vidění jen večer 29.9.2010, behěm koncernové prezentace Allez les Marque pro 1500 pozvaných hostů. Entré zajistila 3 stylová Bugatti 35 (průběh multimediální show na videu níže).

Bugatti Veyron 16.4 se stal ve své době nejrychlejším silničním automobilem. I když jeho výkon 1001 koní zůstal nepřekonán, rekord 407 km/h dokázali malosérioví výrobci pokořit. Bugatti Automobiles S.A.S. proto přichází v závěru kariéry Veyronu s pádnou odpovědí.

Nový Veyron 16.4 Super Sport posílil na 1200 koní (882 kW) při 6400 min-1 a 1500 Nm mezi 3000 a 5000 min-1. Při oficiálním měření na testovací dráze VW Ehra-Lessien dosáhl tento vůz rychlosti 431,072 km/h, což se stalo oficiálním rekordem. Zákaznické vozy budou mít omezovač nastavený z bezpečnostních důvodů na 415 km/h – při vyšších rychlostech hrozí selhání pneumatik. Jinak je ale auto s rekordním vozem technicky shodné.

Prvních pět super sportů navíc dostane stejné zbarvení v kombinaci černé a oranžové, která zůstane vyhrazena jen této speciální sérii.

Auto prošlo komplexními úpravami. Šetnáctiválcový motor dostal nová turbodmychadla, která dokáží vytvořit tlak potřebný pro daný výkon, a k nim větší mezichladiče stlačeného vzduchu. Zavěšení dostalo nové tlumiče odvozené z motoristického sportu, pružiny s mírně delším zdvihem a tužší stabilizátory s větším průměrem tyče. Díky tomu se může podvozek lépe vypořádat s nárůstem výkonu a maximální rychlosti. Auto dokáže projet zatáčku s bočním přetížením až 1,4 g.

Zajímavé jsou i další parametry: zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 2,5 s, 0-200 km/h je otázkou 6,7 s a 0-300 km/h zvládá Super Sport za 14,6 s. Kombinovaná spotřeba činí 23,1 l/100 km, což odpovídá emisím 539 g CO2/km.

Aktivní aerodynamika (změna světlé výšky v rozsahu 50 mm, změna nastavení záďového spojleru, klapky v předním difuzoru) mění součinitel odporu vzduchu od 0,348 (nastavení pro nejvyšší rychlosti, automaticky nad 375 km/h), přes 0,388 (standardní setup) a 0,471 (dynamická jízda nad 180 km/h) až po 0,695 (brzdění).

Radikální změny se dočkala karoserie. Nové celokarbonové šasi je lehčí a pevnější než skelet standardního Veyronu. Zlepšena byla také aerodynamika, včetně umístění sání. Vzduch k motoru u Veyronu Super Sport nesměřuje skrz velké oblouky nad střechou, místo toho má Veyron zářezy ve střeše za kabinou a dále zvětšené boční a čelní nasávací otvory. Vzadu se nachází dvojitý difuzor a výfuk vyvedený středem.

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport má vnější rozměry 4462 x 1998 x 1190 mm a rozvor 2710 mm. pohotovostní hmotnost činí 1838 kg. Palivová nádrž pojme 100 l, což je s ohledem na normovanou spotřebu relativně málo.

Výroba bude zahájena v listopadu. Prvních pět černo-oranžových kusů z World Series Edition už bylo prodáno, dočkají se ale i další zákazníci. Celkem bylo prodáno již 25 kusů Veyronů Super Sport a celkem 260 Veyronů od začátku produkce.

Zákazníkům Bugatti již předalo 250 Veyronů a 22 otevřených Veyronů Grand Sport (35 prodáno, 13 tedy zbývá vyrobit).

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/joQe1E5izlI?fs=1&hl=cs_CZ" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (2)
24. 11. 2010 17:54
Slabý motor
Trochu ztrácí dech ne? Když je na "100" za 3s tak by měl být na "300" za 9s slabota. >:D
Ale za ty prachy nekup to.
Avatar - Emel
3. 10. 2010 19:36
Seat Scirocco?
Co to tam bylo na začátku za sporthatch? :-)