Buick a Chrysler: Američané odhalují novinky před Detroitem

 

Detroitská výstava je každoročně první velkou přehlídkou automobilových novinek. Všichni se chtějí vytáhnout, ne každý model ale zamíří do Evropy. Co se za mořem chystá nového?

Buick, který dnes vyrábí a prodává více aut v Číně než v Severní Americe, vyráží dech studií Avista. GM pracuje na image vehementně, doba, kdy si usedlé limuzíny kupovali hlavně šedesátníci, není ještě tak úplně zapomenuta. Jenže Avista je, jaké překvapení, velké kupé. Stylové gétéčko jak má být!

Vůz na dvacetipalcových kolech zatím představuje koncept, ale svalnatý exteriér minimálně naznačuje, že od sériové výroby není na hony vzdálen. Přední spoiler je karbonový, pod mohutnou kapotou se ovšem neskrývá vidlicový osmiválec, nýbrž jen třílitrový V6 s 298 kW. Downsizingu se nevyhýbají ani za Atlantikem, motor má kromě dvojice turbodmychadel i proklínaný stop-start a deaktivaci válců. Je spojen s osmistupňovým automatem. Kupé s panoramatickou střechou nepřišlo o dvojitou koncovku výfuku, krátká záď s integrovaným křídlem působí efektně.

Odizolovaný kokpit, který potírá zvuky motoru, kombinuje modrou a šedou, čalounění je kožené, doplňují jej uhlíkové kompozity a hliník. Klasické budíky nehledejme, jen digitální, nechybí informační systém IntelliLink a dotykové obrazovky včetně té na středové konzole. Kolik je místa vzadu na dvou tunelem rozdělených sedadlech, si netroufám odhadnout, spíše to vypadá na uspořádání 2+2. Ventilační a klimatizační soustava je vybavena čističem vzduchu, ten pohlcuje i nežádoucí pachy. Tohle kupátko bychom chtěli také v Evropě, pochopitelně s bleskem (Britové prominou). Opačně badge-engineering funguje, takže proč by nemohl jít i takto?

Envision se stejným logem je trochu z jiného soudku. SUV evropské střední velikosti (měří 4,67 m) už znají rok a půl Číňané a pravděpodobně se objeví také v Evropě, opět s logem Opelu (a Vauxhallu). Z továrny Shanghai-GM v Jen-tchaj ale určitě poházet nebude. Koncernová značka použila přední nápravu HiPer Strut a crossover má pohon všech kol se dvěma spojkami. Jediný motor pro severoamerický trh představuje benzinový čtyřválec 2,0 l s turbem, 186 k a 353 N.m, automat má šest stupňů.

Standardní výbava obsahuje devatenáctipalcová kola, vyhřívané sedačky i volant, třízónovou klimatizaci a audio Bose. Nechybí armáda airbagů, protikolizních asistentů a kontrola trakce, infotainment s rychlým připojením na internet, Bluetooth, čtyřmi USB porty, čtveřicí zásuvek na 12 V a jednou na 120 V. Adaptivní tempomat, prosklená střecha a xenony jsou za příplatek. Američané a Kanaďané si Envision budou moci koupit v létě.


Buick Envision
 

Třetí novinka nese znak konkurenčního Chrysleru. Neloučí se s velkými MPV, ale pouze s řadou Town & Country. Místo ní vzkřísil název Pacifica, protože minivan stojí na nové lehčí platformě. Tvary vycházejí ze série 200 a upřímně, je škoda, že Chrysler z Evropy odešel. Oproti předchozí generaci zhrubla auta v průměru 136 kg na 1964 kg.

Atmosférický vidlicový šestiválec Pentastar 3,6 dává 214 kW a je spojen s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Existuje ale i v hybridní verzi se 185 kW, elektromotor napájí lithium-iontové baterie s kapacitou 16 kWh. Čistě na elektřinu auto ujede 48 km, články se nabíjí při napětí 240 V za pouhé dvě hodiny.

Prostornému a variabilnímu interiéru dominuje Uconnect s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou, vzadu jsou další desetipalcové displeje. Zavazadelník disponuje ve dvoumístném uspořádání maximálním objemem 3978 l, sedačky se dají sklápět do podlahy. Tedy samozřejmě ne u hybridu, který tam má akumulátory. Hybrid bude k mání ve dvojici výbav, konvenční verze pak v dalších čtyřech stupních. Pacifica se začne vyrábět v kanadském Windsoru v provincii Ontario a do showroomů dorazí už letos na jaře, hybrid přijde později. Model se stejným názvem už automobilka nabízela v letech 2003-2007 a vyjížděl z bran téže továrny, šlo však spíše o křížence. Zvýšené kombi disponovalo vidlicovými šestiválci 3,5, 3,8 a 4,0 l a pohonem obou náprav, alternativně se dodávala také předokolka.


Chrysler Pacifica
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: GM, Chrysler, Wikipedia

Štítky Buick Chrysler MPV Kupé Crossover

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…