Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BYD F1: čínské Aygo za 60 tisíc Kč

Dan Vořechovský
Diskuze (60)
Nejlevnější vůz světa byl představen na autosalonu v čínském Guangzhou. Výrobcem je čínská automobilka BYD, která tímto modelem nahrazuje svůj dřívější nejmenší model Flyer.

Soukromá čínská automobilka BYD představila na autosalonu v Guangzhou svůj model F1, který se svou cenou 23 tisíc juanů (necelých 60 tisíc Kč) stal nejlevnějším automobilem na světě. Vůz na první pohled připomíná Toyotu Aygo, která se vyrábí v Kolíně. Nejvýraznější odlišností jsou tvary předních světlometů. Zajímavostí rovněž je, že se na tomto novém modelu objevilo obměněné logo automobilky, které dříve svým ztvárněním připomínalo znak automobilky BMW.

BYD F1 však není první čínskou kopií Toyoty Aygo. Další téměř identickou kopií je vůz od čínské automobilky Lifan, která plánuje spuštění jeho prodeje v létě příštího roku.

BYD F1 je svými rozměry téměř identický s Toyotou Aygo. F1 měří na délku 3 460 mm, na šířku má 1 618 mm a na výšku 1 460 mm. BYD F1 by měl být poháněn benzinovými agregáty o objemech 0,8 l a 1,1 l z domácí čínské produkce (jde o motory, které byly nabízeny i v případě předchozího modelu Flyer). Vůz bude zpočátku nabízen pouze pro čínský trh, avšak automobilka počítá i s expanzí na další trhy.

Dan Vořechovský
Diskuze (60)
Avatar - pallas
23. 11. 2007 15:38
Re: Podrobnejsie info o BYD F1 - 2.cast
presne tak to je. BMW si je urcite vedome, ze by so sudnym sporom neuspelo.
Keby sa dal dizajn auta patentovo chranit, ako uzitkovy vzor alebo nieco podobne - tak by Lexus platil Mercedesu, Hyundai za Santafe Volkswagenu, Skodovka za Fabiu Swiftu, Opel za Combo Citroenu, atd atd. A nakoniec asi kazdy kazdemu.
23. 11. 2007 14:32
Re: RÝŽOVÝ GIGOLO
:yes: souhlas,jen bych připomněl:"nikdy neříkej nikdy" ;-) :-)
Avatar - pallas
23. 11. 2007 08:43
Re: Podrobnejsie info o BYD F1 - 2.cast
Z nuly to bolo v pripade BYD pred 5 rokmi. V 2006 to bolo 50 tisic predanych aut, za 2007 zatial nieco cez 100 tisic (a este nie je koniec roka).
Neviem o tom, s akou zalobou vyrukovalo BMW vo Frankfurte. Shuanghuan CEO - ta "kopia" BMW, ktoru spominas, tam bol vystaveny v pocte 2 ks pocas celeho trvania autosalonu. Takisto terenny UFO - klon predchadzajuceho modelu Toyoty RAV 4.
A ked sme pritom - v Guanghzhou vystavuje aj Toyota. A to hned vo vedlajsom pavilone.
BYD nie je len vyrobca automobilov. Vyraba hlavne baterie a akumulatory, ovlada tretinu svetoveho trhu baterii do notebookov a mobilov. Onedlho sa moze situacia otocit, ze europsky ci japonsky vyrobca si pojde od BYD kupit akumulatory pre svoj elektromobil, alebo bude kopirovat tie ich.
Avatar - Blue Sun
23. 11. 2007 08:02
Re: Podrobnejsie info o BYD F1 - 2.cast
Víš... z "nuly" se to hodně dobře navyšuje na rozvíjejícím se trhu. Zvláště s uplatněním tebou zmíněného hesla o vymýšlení kol. Kdyby evropská automobilka mohla jen tak kopírovat úspěšný produkt, bez nutnosti splacení nákladů na vývoj, také bude mít stejný růst, protože cena jejího vozu by byla minimální, stejně jako v případě BYD. Nehledě na to, že zkusit to v Evropě, USA či Japonsku, okamžitě by následovala žaloba. Stejně, jako vyrukovalo BMW s žalobou ve chvíli, kdy se čínské automobilky snažily dostat do Frankfurtu přímé kopie X5. Dokud si auta takhle kopírují jen pro vlastní trh, místním obchodníkům to vadit nebude. Ale sem si je s kopiemi nepustí.
Avatar - pallas
23. 11. 2007 03:41
Podrobnejsie info o BYD F1 - 2.cast
S tym nadpisom som chcel ale upresnit - auto sa ma na cinsky trh dostat v aprili 2008. Cena 23 tisic juanov nebola oficialne potvrdena. Oficialne info je "pod 30 tisic juanov", najlacnejsi model pre cinsky trh (pravdepodobne s motorom z BYD Flyer 800ccm, splnajucim iba Euro3, bez ABS a klimatizacie) ma byt lacnejsi, nez Chery QQ - teda za menej nez 29.900 yuanov. Za lepsie vybavene modely cena stupa az po hranicu 50 tisic (novy motor 998ccm DOHC splnajuci Euro4 s vykonom 50 kW, nova 5st. prevodovka, ABS+EBD, viacej airbagov, klimatizacia, atd).
V pondelok davali v CNTV (cinska statna televizia) oficialne interview s generalnym riaditelom BYD auto sales. Pán Zhi Xia Bing okrem iného povedal, ze v priebehu nasledujucich 12 mesacov BYD predstavi hybridny model F1. Pokial si pamatam, tak zatial vzdy splnil to, co avizoval.
29 tisic az 50 tisic yuanov - to je aktualnym kurzom 88 az 152 tisic SKK (resp. 71 az 122 tisic CZK). Neverte rozpravkam o cinskych robotnikoch pracujucich za misku ryze na den, ani o 10 rocnych detoch pri vyrobnej linke (GTI, skaredo sa pleties). Klebety o podradnej oceli (Cina je najvacsim dovozcom ocele na svete) ci o bezduchom kopirovani. Bol som vo viacerych fabrikach, aj v tych, ktore produkuju zastarale pikapy pre rolnikov (napr.take ZXAUTO), aj v tych kde masivne investuju do technologii - taky Great Wall, ich lisovna, motoraren, lakovna ci montaz nezaostavaju voci poprednym europskym fabrikam. Automatizacia, europske a japonske technologicke vybavenie, cistota - a produkt? Pozrite na ich novinku GW Peri - ved to je aktualny Fiat Panda. Vratane pristrojovky. Pre istotu sa vsak zozadu podoba na Nissan Note.
Ano, BYD F1 je klon Toyoty Aygo, ale auto nie je len o dizajne. Ak chcu vyrabat auta na export, alebo otvorit si cestu na europske trhy, neriskuju experimenty.
V Cine su najoblubenejsie sedany - to je auto podla ich gusta. VW Polo, Citroen C4 (a predtym ZX ci Elyseo) - v Europe 5 dveraky, u nich najoblubenejsie vo verzii sedan. Niektore takto upravene modely si casom nasli cestu aj k nam - sedany Suzuki SX4, Nissan Tiida, Honda City, Mazda2. Ak BYD zacina vyrobu 5-dv. miniauta F1, mozete si domysliet, kam nim mieri.
P.S: poznate nejaku automobilku, ktora medzirocne zvysila vyrobu a predaj o 100%? USA, Europa, Japonsko? Ale BYD-u sa to podarilo.